Kajetanowicz odrovnal gumy a vítězství slaví Lukyanuk
Stejně jako včera, tak i dnes byla na programu Rally Islas Canarias šestice měřených testů, které se odehrály na třech úsecích. I dnes byl charakter podobný, jeden test delší 20 kilometrů, zbylé dva okolo 15 km a výsledkem byla délka etapy 106 ostrých kilometrů, což bylo zhruba podobně jako včera. Po pátku byl v čele soutěže Kajetanowicz, který profitoval z Ostbergovy havárie a vzhledem k tomu, že měl na čele více jak 20 sekund náskok, tak se očekávalo, jak se dnes bude souboj o vítězství v rámci klasifikace mistrovství Evropy vyvíjet.
Foto: facebook FIA ERC
Ráno začal nejrychleji Katetanowicz a za ním dojeli se shodném čase Lukynuk a Monzón. Avšak pohroma přišla pro Poláka na testech následujících, kde nevydržely pneumatiky jeho Fiesty R5. Špatně natlakované obutí se sjelo a jak se nechal na konci etapy jezdec slyšet, bylo štěstím, že vůbec dorazil do servisu. Tyto problémy znamenaly ztrátu lehce přes minutu na nejrychlejšího a na čele byla rázem zlínská Fiesta R5 Lukyanuka s Arnautovem. Ti měli na čele v polovině dne více jak půlminutu k dobru na druhého Kajetanowicze, třetí zůstával nadále Monzón. Ze čtvrté příčky havaroval na RZ9 Kobus, jenž tak musel přenechat pozici nejrychlejší Fabie R5 Puskadimu.
Odpoledne se čekalo, zda-li se ještě Kajto pokusí něco udělat se svým postavením v soutěži, ale kromě RZ11, kde byl o sedm sekund rychlejší už na Lukyanuka nestačil a ruský jezdec si připsal vítězství v rámci ERC a navázal tak úspěšně na konec loňského roku, kdy zvítězil v posledním kole ERC – Rallye du Valais. Úřadující šampion ERC Kajetanowicz si tedy z Kanárských ostrovů odváží druhou příčku, třetí dokončil Monzón, který zároveň bral druhou příčku v rámci španělské klasifikace. Čtvrtým Evropanem v cíli byl Pérez s další Fiestou R5, pátý pak byl nejrychlejší zástupce ERC2 v podobě Chuchaly a jeho Imprezy N15.
Foto: facebook FIA ERC
Druhou polovinu TOP 10 otevíral Koltun s Fiestou R5, sedmý byl Consani, který si ve druhé etapě užil problémy s technikou a mohl si je říkat, jaké by to bylo, kdyby jel se svou obvyklou DS3 R5. Ale to je jen hraní si na kdyby… Na osmé příčce dojel do cíle Puskadi, který byl nejlepším pilotem s Fabií R5, devátý byl Pernía s nejrychlejší dvoukolkou – Cliem R3T a desítku uzavřel další polský zástupce – Kasperczyk. Pokud se podíváme do doprovodných šampionátů, tak zde vládli Poláci, v ERC2 vyhrál Chuchala s náskokem 3 a půl minuty na Maďara Rangu a Scattolona. V ERC3 si pak nejlépe vedl Habaj, který s P208 R2 debutoval nejlepším možným způsobem, když druhému Bessenyeymu se silnějším Cliem R3T dal dvě a půl minuty.
Rally Islas Canarias – El Corte Inglés – pořadí v cíli (ERC) | |||
---|---|---|---|
1. | Lukyanuk Alexey – Arnautov Alexey | Ford Fiesta R5 | 2:13:52,4 |
2. | Kajetanowicz Kajetan – Baran Jaroslaw | Ford Fiesta R5 | +32,7 |
3. | Monzón Luis – Déniz José Carlos | Citroën DS3 R5 | +1:51,4 |
4. | Pérez J. – López Fernández Alejandro | Ford Fiesta R5 | +2:58,5 |
5. | Chuchała Wojciech – Dymurski Daniel | Subaru Impreza STi N15 | +5:57,3 |
6. | Kołtun Jarosław – Pleskot Ireneusz | Ford Fiesta R5 | +6:17,0 |
7. | Consani Robert – Vilmot Maxime | Peugeot 208 T16 | +7:19,6 |
8. | Puskádi János – Gódor Barnabás | Škoda Fabia R5 | +8:00,0 |
9. | Pernía Surhayen – García Juan Luis | Renault Clio R3T | +8:26,2 |
10. | Kasperczyk Tomasz – Syty Damian | Ford Fiesta R5 | +8:37,0 |
Soutěž můžete jako obvykle sledovat online na serveru eWRC-results.com.