15. 3. 2016 07:36 − 2194× − 0

Zimní rozjezd německé sezóny

Německý šampionát letos obsahuje snížený počet deseti soutěží a na všech se má objevit stáj Peugeot Deutschland.

Německý šampionát letos obsahuje snížený počet deseti soutěží a na všech se má objevit stáj Peugeot Deutschland. Ta se na scénu vrací přesně třicet let poté, co s 205 T16 v jejich barvách získala německý titul Michéle Mouton. Ani v nové posádce nebude chybět žena, když se na pravé sedadlo posadí Belgičanka Lara Vanneste. Za volant 208 T16 R5 stáje ROMO bude po celý rok usedat talentovaný Christian Riedemann, který už rok nezávodil. To nemění nic na hlavním cíli stáje, zisku titulu. Posledním jezdcem, který na německých tratích zajistil francouzské značce titul, byl před třemi lety Georg Berlandy. Poslední roky strávil v historickém Opelu Ascona a pro letošek naplánoval návrat za volant mistrovského Peugeotu 207 Super 2000. S obdobným vozem se v Sársku představil ještě Nico Leschhorn a druhou 208 T16 R5 pak pilotoval Dirk Riebensahm.

Kromě Peugeotu bude mít v šampionátu oficiální zastoupení rovněž značka Škoda. Už vloni v jejích barvách startoval Fabian Kreim a za volant Fabie R5 se vrátí i letos. Na rozdíl od Riedemanna ale nemá v plánu kompletní mistrovství. Občasně se na domácí tratě hodlá vypravit Mark Wallenwein, na startu první soutěže ale jeho Fabia R5 chyběla. Do starších speciálů Škoda ve verzi Super 2000 přesedají dva mladíci, kteří vloni usedali do Opelů Adam, Dominik Dinkel a Yannick Neuville. Na start ADAC Saarland-Pfalz Rallye dorazilo celkem 76 dvojic, z předních jezdců chyběl hlavně úřadující mistr Ruben Zeltner. V pátek, kdy byla na programu úvodní etapa, zasypal Sársko sníh a značně se tím zkomplikovala organizace první etapy. Dvě ze tří zkoušek musely být zrušeny a odjel se tak pouze městský okruh v St. Wendelu. I přesto se už tam ocitnul mimo hru mladší bratr Thierryho Neuvilla Yannick, když se u Fabie odporoučel alternátor. Nejrychlejší čas na úvod zajel Kreim.

Pro druhou etapu organizátoři povolili posádkám použít ledové špióny a tratě kvůli sjízdnosti řádně prosolili. Největší výzvou se tak staly šotolinové úseky, které se proměnily v bahenní lázně se sněhovými bariérami. Berlandy nazul na svůj Peugeot zimní obutí a vyhrál první dvě ranní zkoušky. Nejdelší test první sekce, třiadvacetikilometrový Windpark ale vyhrál Kreim a od pilota 207 se oddálil na 26 sekund. Riedemann ráno tak dobře neobul, ale přeci jen se ještě vešel na průběžné pódium. Větší trápení mu gumy způsobily na osmém testu. Kvůli defektu tam ztratil více než minutu a čtvrt a debut v barvách Peugeotu Riedemann zakončil na páté příčce. Lepší debut s novou Fabií Super 2000 slavil Dinkel, když za svými zády dokázal udržet zkušeného Hermanna Gassnera a obsadil bronzový stupínek. Druhé místo si až do cíle udržel Berlandy a nejlepší start do nové sezóny zaznamenal favorizovaný Kreim, který soutěž suverénně ovládal od počátku až do cíle. Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravu ovládnul Marijan Griebel za volantem Opelu Adam R2, když o 13,2 vteřiny porazil Carstena Moheho se silnějším Renaultem Clio R3T. O dalších 20,9 sekundy zpět zůstal Philipp Knof s Citroënem DS3 R3T a všichni tři se i přes náročné podmínky dokázali prosadit mezi čtyřkolky na šesté až osmé místo.

Výsledky této německé soutěže

Stav šampionátu: 1. Kreim 28; 2. Berlandy 18; 3. Dinkel 15; 4. Riedemann 12; 5. Griebel 10; 6. Mohe 8; 7. Knof 6; 8. Riebensahm 4

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!