Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
Jiří Fryje - eWRC.cz
14. 3. 2016 18:32 − 8629× − 14

Miláček davů

Nechce se tomu snad ani věřit, ale Emil Triner oslaví 15. března své 55. narozeniny.

Moje úvahy o tom, zda pondělní vojenská přehlídka na Letenské pláni dostatečně demonstrovala agresorům, číhajícím na západní hranici, odhodlanost naší socialistické armády, přerušil Ing. Kounovský.

„Dávej pozor na kluka, který teď jede. To je talent! Z toho jednou něco bude.“

Bylo 14. května 1983 a pod námi se klikatila prašná cesta jedné z rychlostních zkoušek oblastní automobilové soutěže Rallye Plzeň. Ten kluk přijel v červené Škodě 120 LS s bílými pruhy na přední kapotě a startovním číslem 44, popral se úspěšně s uskákaným podvozkem a zmizel v oblacích prachu. Přikryl jsem Prakticu startovní listinou, ve které jsem si pak vyhledal zmíněné číslo a u něho jméno Emil Triner. Podle čeho to tehdy pan inženýr poznal, nevím, ale jeho proroctví se vyplnilo beze zbytku a mírou vrchovatou.

O dva roky později už Emil startoval pod hlavičkou ASK Stavby Praha ve federálním mistrovství ČSSR a pražskému autoklubu zůstal věrný až do roku 1991. Začátkem toho následujícího přišla nabídka, na kterou se neříká ne; ozvali se z “pod komína“. Škoda team, AMK Mladá Boleslav a od sezóny 1993 pravidelná účast v soutěžích mistrovství Evropy a světa v továrním Škoda Motorsportu. V nové sezóně si ještě stačil “střihnout republiku“ s Audi coupé S 2 u bratří Kalivodů. Další starty na domácím hřišti byly pouze epizodní záležitosti. Bohemia, Barum, Pražský rallyesprint. Víc toho účinkování v zahraničí nedovolovalo. Jeho příjezd na cílovou rampu na Novém Zélandu v roce 1996 se stal kultovní záležitostí, o které se mluvilo i v sídle FIA v Paříži. (Jen se na to na YouTube podívejte). Konec navýsost úspěšného angažmá přineslo až milénium. Od roku 2000 střídal Emil jak týmy, tak značky na domácích mistrácích. Tři sezóny řičeli diváci nadšením při jeho průjezdech se Seatem Cordoba WRC a další rok se Škodou Octavia WRC. Když si v roce 2008 plácli s Kateřinou Achsovou a usadili se spolu v “enkovém“ Subaru Sti, obávali se Emilovi příznivci, že jeho atraktivní jízdní styl je minulostí. Z omylu je vyvedla hned první soutěž. A když se “Japonec“ odebral do důchodu a Emil se na stará kolena chopil volantu Fabie, zapomenuté obavy se zhmotnily v neotřesitelnou jistotu. Jenže chyba lávky, ono to bylo ke koukání znovu. A jak!

Emil Triner byl a stále je extra třída. Za sebe jsem přesvědčen, že celou kariéru stavěl radost z jízdy, kterou dlouhé roky bavil diváky nejen u nás, ale na celém světě, před všechny dosažené výsledky.

A že “na stará kolena“? Nechce se tomu věřit, ale Emil Triner oslaví 15. března své 55. narozeniny. Popřát mu ještě hodně příležitostí ke svezení je přání trochu sobecké, ale ať. Tak Emile, spoustu krásný chvil za volantem soutěžního vozu, protože my všichni si je u závodních tratí budeme užívat s Vámi.

Komentářů celkem: 14
14. 3. 2016 19:01
00
Vše nejlepší!!!smajlík
14. 3. 2016 19:11
Upraveno 19:12
00
Emil je,,Pan rallye"vše nej......smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
14. 3. 2016 19:21
00
Hodně zdraví, hodně odjetých kilometrů pro pobavení diváků. A velký řízek s bramborovou kaší asi chybět k oslavě nebude.smajlík
14. 3. 2016 19:35
00
Přeju ještě hodně kilometrů na trati,ať máme na co koukat!!!A samozřejmě ještě víc zdraví a životní pohody.smajlíksmajlík
14. 3. 2016 19:43
00
Ať Ti to šlape, chlape! Všechno nejlepší!
14. 3. 2016 20:10
00
To ukončení kariery bys mohl přehodnotit.Kdo nám teď bude dělat radost když všichni jedou jen na výsledek a diváci jsou jim šumafuk?
14. 3. 2016 20:42
00
Také se připojuji k blahopřání a uvědomil jsem si jak ten čas letí. Míro, ano mohl by ten konec přehodnotit. Emil jezdil také na výsledek, ale nezapomínal na diváky........
15. 3. 2016 04:21
00
S tim zlobivym Nissanem Pulsar GTi-R byl taky dost bozi...
15. 3. 2016 09:00
00
Moc pěkné připomenutí narozenin "božího Emila". Emil byl a je pro mě osobně ten, díky němuž jsem začal mít rád rally. smajlík
15. 3. 2016 12:25
00
Když se mě někdo zeptá na největší žážitek z rally, tak mám jasno asi za nanosekundu - EMIL a Octavia WRC. Kdykoli, kdekoli! Všechno nejlepší a doufám, že pana Emila ještě někdy uvidím... třeba taková Fabia R5 v jeho rukách by dokázala věci! Jsem si 100% jistý!
15. 3. 2016 18:08
Upraveno 18:08
00
Pane Triner!- K Vašemu životnímu jubileu přeji jen to nejlepší. Jste a zůstanete pro mne (a myslím,že né jen pro mne) PAN PILOT!smajlík
15. 3. 2016 20:08
00
To to letí. Taky přeji vše nej. Ve světě je ikona Colin , ale "my" máme Emila.
Ten konec kariery bych ještě odložil ( v 55 se do důchodu přeci nechodí).
16. 3. 2016 22:33
00
nikdy nezapomenu na jedno testování před bohemkou asi 2005 v Běle. Celý den pršelo a bylo zima. Byl už večer a smrákalo se už jezdil v podstatě jen Emil na okruhu už nás zbylo jen pár. Stojím ve vracáku na vnitřku shora přijíždí Emil a tahá za ručku pořádně brzo Oktávka se poslušně přetáčí a projíždí perfektním 4x4 smykem čumákem přímo proti mě ten okamžik si budu pamatovat navždy. Sem opravdu rád že sem jeho karieru mohl sledovat na živo.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

Za komentáře nese plnou odpovědnost autor, nikoliv provozovatel stránek. Redakce si vyhrazuje právo bez upozornění smazat příspěvky, které se netýkají zveřejněného článku, obsahují vulgární výrazy, nesmysly, urážky nebo reklamu.
reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama