Rally Il Ciocco – komentář

Hlavní slovo měli v posledních dvou letech v italském šampionátu hlavně tři hodně rychlí jezdci.

Hlavní slovo měli v posledních dvou letech v italském šampionátu hlavně tři jezdci. Ani jeden z nich přes zimu nezměnil stáj a tak se letos dá očekávat už třetí dějství jejich strhujících soubojů. Dvakrát tyto boje vyhrál pilot Peugeotu 208 T16 R5 Paolo Andreucci, který ani ve svých padesáti letech nehodlá končit a naopak by na své konto rád přidal další domácí titul. Umberto Scandola se ze zisku titulu radoval před třemi lety a letos by mohl přidat druhý. Na rozdíl od předešlých dvou sezón už nebude trpět handicapem v podobě starší techniky, když celý rok absolvuje ve Fabii R5. Giandomenico Basso se bude znovu spoléhat na Ford Fiesta R5 na plynový pohon. Vůz bude upraven do evoluční verze, která se v letošních startech zatím ukazovala jako velmi konkurenceschopná. Navázat na senzační začátek loňské sezóny v podobě vítězství v Il Cioccu bude chtít Alessandro Perico setrvávající v Peugeotu 208 T16 R5. S druhou 208 jeho stáje bude letos soutěžit junior Michele Tassone.

Na asfaltových soutěžích, kterých je v osmidílném kalendáři zařazeno celých šest, se ukáže dvojice Citroënů DS3 R5 stáje Procar. Do jednoho bude stejně jako v předešlých dvou letech usedat Rudy Michelini a ten druhý osedlá Ciava, který byl vloni nejčastěji k vidění za volantem Fordu Fiesta R5. Oficiální zastoupení italského Fordu získal na svou stranu Švýcar Stefano Baccega a s dalšími Fiestami R5 se ukáží Simone Tempestini a Antonio Rusce. Novinkou pro tento rok se stala změna hodnocení soutěží. Nově se nebudou získávat body za celkové konečné výsledky, ale jednotlivé soutěže budou rozděleny na dvě samostatně bodované etapy. V úvodní soutěži tato změna nejvíce hrála do karet dvěma jezdcům, Michelinimu a Tassonemu, jejichž vozy se v sobotu zastavily s technickými poruchami.

Úvodní diváckou superspeciálku zajeli ve shodném čase místní favorit Andreucci a Basso. Sobotní ranní sekci znovu ovládli tito borci a z těsného náskoku 2,7 sekundy se radoval pilot Peugeotu. Trochu překvapivě s nimi nedokázal držet krok rozevlátý Scandola. V RZ 6 mu navíc zhasnul motor a pilot Škody se propadnul na čtvrté místo za Perica. Do konce etapy ještě zbývalo odjet sedm testů a Scandola se snažil dostat zpátky na třetí místo. Kvůli inkasované desetisekundové penalizaci ale na tento posun nakonec nedosáhnul a Perico znovu začal novou sezónu velmi dobře. Bassa mezitím rozhodily problémy s brzdami a i přes dva nejrychlejší časy nedokázal úřadujícího mistra v cestě za prvním letošním vítězstvím zastavit. Druhý den by se dal označit za kopii toho prvního. Andreucci začal znovu rychleji a v půlce etapy držel náskok 4,5 vteřiny na Bassa. Jejich pořadí se už do konce nedělní etapy nezměnilo a pilot Peugeotu na začátek sezóny bere maximum bodů. Scandola ani druhý den nejrychlejší dvojici nestačil, ale tentokrát alespoň dokázal za svými zády udržet Perica. Mladý Tassone se vrátil do hry stejně jako Michelini a oba si to spolu rozdali o páté místo. Z vítězství v tomto interním souboji se nakonec radoval pilot Peugeotu.

Výsledky této soutěže italského mistrovství

Stav šampionátu: 1. Andreucci 15, 2. Basso 12, 3. Perico a Scandola 9, 5. Tempestini 4, 6. Tassone 3

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!