Devadesátiletý PAMK Klatovy se připravuje na dubnové soutěže
Letošní seriál Mistrovství České republiky v rally bude zhruba za měsíc zahájen 51. ročníkem Rallye Šumava Klatovy. Ta slavila už loni, letos má kulatiny její souputnice, 25. Historic Vltava Rallye. Aby jubileí nebylo málo, velké výročí letos slaví též přímo Pošumavský auto moto klub Klatovy v AČR, který pro obě soutěže zahájil příjem přihlášek a vydal základní dokumenty. Ty jsou společně s dalšími informacemi již k dispozici na klubových stránkách www.pamk.cz.
Osmnáctým březnovým dnem roku 1926 byl pátek a v klatovském hotelu Bílá růže se sešlo 110 příznivců motorismu z Klatovska, aby na ustavující schůzi založili Pošumavský autoclub (PAC), který měl za úkol popularizovat motorismus na Šumavě. Do čela nového spolku byl zvolen František Svoboda, generální zástupce plzeňského pivovaru Prazdroj. Ani on, ani nikdo jiný ale tehdy ještě nemohl tušit, že tím pokládají základní kámen k dlouhé tradici trvající až do 21. století.
Dnes je Pošumavský auto moto klub Klatovy v AČR (následník PAC) jedním z nejvýznamnějších pořadatelů motoristických akcí nejen na Klatovsku, ale i v Čechách, no a už jen týdny jej dělí od uspořádání nejdůležitější klubové akce. Již o víkendu 28. – 30. dubna 2016 se uskuteční 51. Rallye Šumava Klatovy a společně s ní jubilejní 25. ročník Historic Vltava Rallye. Nebude samozřejmě chybět ani 2. Rallye Šumava Legend a zejména závodníky bude zajímat, že ke všem těmto soutěžím již byly zveřejněny základní dokumenty (tzv. zvláštní ustanovení) a že je už také možné na klubových stránkách vyplnit elektronickou přihlášku (na adresách entry.rallyesumava.cz a entry.vltavarallye.cz).
Po nahlédnutí do těchto zvláštních ustanovení zjistíme, že letošní soutěže budou mít dvanáct rychlostních zkoušek o celkové délce 150 kilometrů. Trať vychází z osvědčeného modelu, a tak se v pátek po tradičním vstupním zápolení na Klatovském okruhu účastníci vydají na rychlostní zkoušky na západ od Klatov, kde na ně budou čekat rychlostní zkoušky Andělická a Koráb. Právě populární „Koráb“ bude při letošním ročníku se svou osmnáctikilometrovou délkou vůbec nejdelším testem a při porovnání s loňským harmonogramem je zřejmé, že se dočká opět pozměněné podoby.
Zbylých sedm rychlostních zkoušek čeká na závodníky v sobotu. Hned od rána se nepochybně budou odehrávat urputné boje na trati, vždyť jména vložek „Strašínská“ a „Drážovská“ zkušeným fanouškům signalizují náročné pošumavské silničky na jihovýchod od Sušice. Oba tyto testy mají délku přes šestnáct kilometrů a i díky jejich charakteru lze předpokládat, že právě na nich se může o konečném pořadí zásadně rozhodovat. Své místo v harmonogramu má v poslední době také divácky velmi populární Tedražická rychlostní zkouška, a protože organizátoři se snaží fanouškům vycházet co nejvíce vstříc, podařilo se jim i zařadit znovu i Městskou RZ. I ta se dočká odlišné podoby od loňského ročníku, její zařazení doprostřed sobotní etapy navíc umožní divákům lepší výhled na jezdecké výkony. A protože se letos na Klatovsku opět představí i tradiční Rallye Wiesbaden, je zřejmé, že Pošumaví i letos zažije v dubnu zajímavý sport a uvidí také velkou přehlídku krásných vozů.
http://forum.ewrc.cz/forum/rally/mcr/665425-rallye-%C5%A0umava-historic-vltava-rallye-2016?p=666337#post666337
http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=17897&title=pane-pospisile-tak-takhle-vazne-ne
to: starej pes - já mám úplně jinou zkušenost a pár kluků z historiků taky. Stačí si přečíst.
Třeba by nám mohl Pepa sám vysvětlit ty "nějaké spory" ono už je to fakt dávno.
Ono šlo tuším o potkání civilního auta na RZ, někde se objevilo dokonce i foto,ale Pepa určitě doplní, objasní.
to: starej pes - já mám úplně jinou zkušenost a pár kluků z historik...
Já jen napsal svoje dobré zkušenosti s Milanem Pospíšilem oproti Pepovi Koukolovi. A ne že jsme se s Milanem nedostali mockrát do křížku v dobách mojeho závodění a nakonec i z dob, kdy v HA závodili i moji kluci. A zkušenosti, který v článku popisuješ, jsem já taky zažil v době, kdy TK pro HA dělali pánové Jílek s Bočkem. Všechno co v autech měli jiní, moji kluci z aut museli odstranit a nebo naopak. Dopadlo to tak, že znechucení kluci raději auta prodali a na závody se vykašlali. Teď mají připravený auto pro HA jiný a díky nejasnostem a stavu, kdy někomu se jde na ruku a druhýmu po krku, má vůbec cenu auto stavět. A v tom Pospíšil opravdu nejede! Jinak ti se Sierou, jestli s ní někde jedeš, přeju hodně úspěchů a vyhraných RZ.