Devadesátiletý PAMK Klatovy se připravuje na dubnové soutěže

Letošní seriál Mistrovství České republiky v rally bude zhruba za měsíc zahájen 51. ročníkem Rallye Šumava Klatovy.

Letošní seriál Mistrovství České republiky v rally bude zhruba za měsíc zahájen 51. ročníkem Rallye Šumava Klatovy. Ta slavila už loni, letos má kulatiny její souputnice, 25. Historic Vltava Rallye. Aby jubileí nebylo málo, velké výročí letos slaví též přímo Pošumavský auto moto klub Klatovy v AČR, který pro obě soutěže zahájil příjem přihlášek a vydal základní dokumenty. Ty jsou společně s dalšími informacemi již k dispozici na klubových stránkách www.pamk.cz.

Osmnáctým březnovým dnem roku 1926 byl pátek a v klatovském hotelu Bílá růže se sešlo 110 příznivců motorismu z Klatovska, aby na ustavující schůzi založili Pošumavský autoclub (PAC), který měl za úkol popularizovat motorismus na Šumavě. Do čela nového spolku byl zvolen František Svoboda, generální zástupce plzeňského pivovaru Prazdroj. Ani on, ani nikdo jiný ale tehdy ještě nemohl tušit, že tím pokládají základní kámen k dlouhé tradici trvající až do 21. století.

Dnes je Pošumavský auto moto klub Klatovy v AČR (následník PAC) jedním z nejvýznamnějších pořadatelů motoristických akcí nejen na Klatovsku, ale i v Čechách, no a už jen týdny jej dělí od uspořádání nejdůležitější klubové akce. Již o víkendu 28. – 30. dubna 2016 se uskuteční 51. Rallye Šumava Klatovy a společně s ní jubilejní 25. ročník Historic Vltava Rallye. Nebude samozřejmě chybět ani 2. Rallye Šumava Legend a zejména závodníky bude zajímat, že ke všem těmto soutěžím již byly zveřejněny základní dokumenty (tzv. zvláštní ustanovení) a že je už také možné na klubových stránkách vyplnit elektronickou přihlášku (na adresách entry.rallyesumava.cz a entry.vltavarallye.cz).

Po nahlédnutí do těchto zvláštních ustanovení zjistíme, že letošní soutěže budou mít dvanáct rychlostních zkoušek o celkové délce 150 kilometrů. Trať vychází z osvědčeného modelu, a tak se v pátek po tradičním vstupním zápolení na Klatovském okruhu účastníci vydají na rychlostní zkoušky na západ od Klatov, kde na ně budou čekat rychlostní zkoušky Andělická a Koráb. Právě populární „Koráb“ bude při letošním ročníku se svou osmnáctikilometrovou délkou vůbec nejdelším testem a při porovnání s loňským harmonogramem je zřejmé, že se dočká opět pozměněné podoby.

Zbylých sedm rychlostních zkoušek čeká na závodníky v sobotu. Hned od rána se nepochybně budou odehrávat urputné boje na trati, vždyť jména vložek „Strašínská“ a „Drážovská“ zkušeným fanouškům signalizují náročné pošumavské silničky na jihovýchod od Sušice. Oba tyto testy mají délku přes šestnáct kilometrů a i díky jejich charakteru lze předpokládat, že právě na nich se může o konečném pořadí zásadně rozhodovat. Své místo v harmonogramu má v poslední době také divácky velmi populární Tedražická rychlostní zkouška, a protože organizátoři se snaží fanouškům vycházet co nejvíce vstříc, podařilo se jim i zařadit znovu i Městskou RZ. I ta se dočká odlišné podoby od loňského ročníku, její zařazení doprostřed sobotní etapy navíc umožní divákům lepší výhled na jezdecké výkony. A protože se letos na Klatovsku opět představí i tradiční Rallye Wiesbaden, je zřejmé, že Pošumaví i letos zažije v dubnu zajímavý sport a uvidí také velkou přehlídku krásných vozů.

Komentářů celkem: 12
22. 3. 2016 19:49
0 0
Nový Spolek a doufám, že členem spolku už není bývalý starý činovník (slibotechna) p. Pospíšil. Přeji novému spolku hodně štěstí v pořádání této legendární rally a věřím, že bude navazovat na tu dobrou minulost.
22. 3. 2016 20:08
0 0
nový spolek? je to pořád PAMK, v čem by měl být nový? nebo že by se jeden z nás překouknul v datumech?
23. 3. 2016 00:53
0 0
Uz mi to neda,abych nereagoval na "Noveho",jakmile neco napise Pepa Koukola,"Novej" musi byt prvni,aby se do Pepi nejak netrefil.Vsiml si toho jeste nekdo? Pred casem,sem chodival podobny exemplar s nickem"lenka". Nechci "Noveho" urazet,ale pripada mi to od neho uz velice trapny.
23. 3. 2016 08:37 Upraveno 08:38
0 0
PAMK byl v motorismu a hlavně v Rallye vždy pojem. A Vltava nebo později Šumava, byly ozdobou Českýho mistráku. To, že přišel útlum, není vinou PAMK. Ten přišel do všech soutěží. Tratě by se na Šumavě daly postavit nádherný, jak za starých časů, ale všichni kdo to dělají, znají důvody, proč to nejde. Prostě nová doba! Svoje by o tom mohl vyprávět Pepík Rubáš, stavitel tratí na PAMK. Jinak já, oproti Pepíkovi Koukolovi, mám s Milanem Pospíšilem jen dobrý zkušenosti. Nikdy se nestalo, že by člověka odbyl, neporadil a nebo nepomohl. On byl ten, kdo odskákal černou práci a mezi jezdce chodil a zajímal se o jejich návrhy a problémy. To naopak nedělal Babka a veškerou slávu sklízel on. Kritiku Milan Pospíšil, protože on mezi jezdcema byl! Tak ať se Šumava Klatovákům bez problémů vydaří !!smajlík
23. 3. 2016 14:16
0 0
alpine, je škoda, že to vidíš takhle, ale co nadělám, víc mi ale vadí, že Pepa tady napsal hovadinu o novém spolku (přitom si asi posté a teď už zbytečně přihřál svůj osobní spor s Pospíšilem) a může tě ujistit, že kdybys to napsal ty, nebo kdokoli jinej, bude moje reakce do puntíku stejná...
23. 3. 2016 17:55
0 0
a ještě přidám přiznání samotného Pepy, že se fakt seknul, čehož si cením:
http://forum.ewrc.cz/forum/rally/mcr/665425-rallye-%C5%A0umava-historic-vltava-rallye-2016?p=666337#post666337
23. 3. 2016 18:46
0 0
Třeba by nám mohl Pepa sám vysvětlit ty "nějaké spory" ono už je to fakt dávno.
23. 3. 2016 19:33
0 0
Já myslím, že kdyby tady měli všichni vypisovat svoje osobní spory s některými pány z PAMK, musel by Shacki posílit server...
23. 3. 2016 19:35
0 0
No,pánové.. tohle je zase můj starý příspěvěk. O panu Pospíšilovi trochu jinaksmajlík
http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=17897&title=pane-pospisile-tak-takhle-vazne-ne

to: starej pes - já mám úplně jinou zkušenost a pár kluků z historiků taky. Stačí si přečíst.
23. 3. 2016 20:33
0 0
Původně napsal hujer
Třeba by nám mohl Pepa sám vysvětlit ty "nějaké spory" ono už je to fakt dávno.

Ono šlo tuším o potkání civilního auta na RZ, někde se objevilo dokonce i foto,ale Pepa určitě doplní, objasní.
23. 3. 2016 21:35
0 0
Původně napsal J.Káňa

to: starej pes - já mám úplně jinou zkušenost a pár kluků z historik...

Já jen napsal svoje dobré zkušenosti s Milanem Pospíšilem oproti Pepovi Koukolovi. A ne že jsme se s Milanem nedostali mockrát do křížku v dobách mojeho závodění a nakonec i z dob, kdy v HA závodili i moji kluci. A zkušenosti, který v článku popisuješ, jsem já taky zažil v době, kdy TK pro HA dělali pánové Jílek s Bočkem. Všechno co v autech měli jiní, moji kluci z aut museli odstranit a nebo naopak. Dopadlo to tak, že znechucení kluci raději auta prodali a na závody se vykašlali. Teď mají připravený auto pro HA jiný a díky nejasnostem a stavu, kdy někomu se jde na ruku a druhýmu po krku, má vůbec cenu auto stavět. A v tom Pospíšil opravdu nejede! Jinak ti se Sierou, jestli s ní někde jedeš, přeju hodně úspěchů a vyhraných RZ.smajlík
24. 3. 2016 21:21
0 0
Teda psisko, že se nestydíš... takhle to přece vůbec není. HA jsou čistá jako slovo boží (alahovo, budhovo, podle gusta). Jak by tě vůbec mohlo napadnout, že je někde nějaká levárna? Všechny třináctky jsou třinácky, nikde není elektronika, sání přes hlavu je jen tam kde má bejt a podobně.... Styď se smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!