Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
22. 3. 2016 21:27 − 4829× − 10

i20 R5 se přesunuje na asfalt a sbírá první objednávky

Hyundai na začátku roku zahájil testy své chystané zbraně do třídy R5 a testy se tento týden přesunuly na asfalt.

Testování právě se rodícího přírůstku do rodiny vozů specifikace R5 v podobě Hyundai i20 se opět posunulo do další fáze. Zatímco doposud speciál jezdil jen na nezpevněném povrchu, nyní se posunul na asfalt, když Kevin Abbring absolvoval v uplynulých dnech testovací kilometry v jižní Francii. Ale po zpevněném povrchu se nejezdilo celou dobu testu, protože první dva dny ve Fontjoncouse byly opět zasvěceny šotolině, kde se porovnávalo, jak pokročil vývoj vozu karoserie a podvozku oproti minulému měsíci, kdy se jezdilo na stejném místě. Změny se také udály v kosmetické roviny, když byl upraven design předního nárazníku a kapoty. Po dvou šotolinových dnech pak byl nejvyšší čas na to, aby si nizozemský vývojový jezdec vyzkoušel auto na asfaltu.


Foto: Hyundai motorsport

"Zahájení testů i20 R5 na asfaltu je významný mezník. Zákazníci se potřebují spolehnout na to, že auto bude srovnatelně konkurenceschopné jak na zpevněném, tak na nezpevněném povrchu, takže je klíčové se na to připravit, stejně jako na to, abychom zvýšili spolehlivost a výkonnost auta," říká za zákaznický program Hyundai motorsportu Andrew Johns. Je jasné, že pokud chce tým nový speciál homologovat ještě před koncem letošní sezóny, je potřeba nyní najíždět co nejvíce kilometrů a to se bude dít na rozličných površích v průběhu nadcházejících měsíců. "Máme naplánované testy po celé Evropě, abychom zajistili, že našim zákazníkům budeme, po zahájení dodávek v pozdní části letošního roku, dodávat nejlepší možný vůz," poodhaluje rozsah testů Andrew Johns.

A jak Hyundai prozradil, už obdržel první objednávku na dodání dvojice nových erpětek. Zájem projevil jeden ze soukromých italských týmů, takže to vypadá, že jeden z prvních startů i20 R5 by se mohl odehrát na Apeninském poloostrově. "V této fázi jsme skutečně potěšení velkým zájmem o náš program R5. Ukazuje to nadšení pro nového výrobce v kategorii R5. Potvrzení objednávek je odměna za odvedenou práci a motivace do testování vozu, které nyní nabírá na obrátkách," dodává k zájemcům Andrew Johns.

Komentářů celkem: 10
23. 3. 2016 09:58
0 0
Objednávek na vůz je již 10 a to se s vozem nikdo z budoucích zákazníků ani nesvezl. Vzhledem k ceně která je na stejné úrovni jako Fabia tak se asi nedá moc očekávat že se to auto raketově rozšíří po Evropě...
23. 3. 2016 11:25
0 0
dokonce, Hyundai nezastavíš smajlík
23. 3. 2016 19:20
0 0
To tvrdí reklama,uvidíme až dle skutečnostismajlík
23. 3. 2016 22:16
0 0
Pokud to dají za stejnou cenu jako ostatní, tak si nedovedu představit kdo by si to takhle koupil namísto Fabie nebo Fiesty. To je buď velkej důvěřivec, nebo je na ostatní tak šíleně dlouhá čekačka, ale to asi ne delší než termín homologace i20. Spíš ty důvěřivci.
24. 3. 2016 09:18
0 0
Spik: Na Fabii se čeká do konce roku, na Fiestu se čeká přibližně 4-5 týdnů když se zaplatí celá cena vozu předem. Hyundai určitě nepostaví špatné auto, termín homologace je naplánován na červenec a první vozy by se k zákazníkům měli dostat v srpnu. Cena je srovnatelná s Fabií.
24. 3. 2016 23:07
0 0
Cože? Na Fóbii se čeká 3/4roku a na Fiestu měsíc?smajlík
Není někde něco špatně?
25. 3. 2016 17:00
0 0
Spatně asi ne, prostě výrobní kapacity jsou v M-Sportu asi malinko jinde. Ale tříčtvrtě roku se mi zdá docela dost.
25. 3. 2016 17:18
0 0
bez znalosti počtu vyrobených aut za měsíc neříká čekací doba na auto skoro nic
25. 3. 2016 17:32
0 0
To je pravda. Bohužel se obávám, že při použití této metodiky by si ŠM rozhodně nepolepšil! Vycházím z počtu prodaných, ne vyrobených aut. Což ale asi bude velice podobné.
25. 3. 2016 20:21
0 0
Myslím, že těch 9 měsíců na čekačce bylo tak na konci minulého roku. Teď to v ŠM flákaj jak Baťa kecky, 5 kusů měsíčně. (tento fakt je nezpochybnitelný) To by byla čekačka čítající 45 kusů. A pokud je to pravda, tak tím líp pro ŠM.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!