Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
26. 3. 2016 16:26 − 5197× − 9

Mäkinen – na jezdeckou sestavu je čas do podzimu

Tommi Mäkinen se potýká s problémy získat pro Toyotu jezdce a proto do podzimu nebude jezdeckou sestavu řešit.

Pomalu, ale jistě odtikává čas, který týmu Toyota Gazoo Racing zbývá k přípravě auta před začátkem sezóny 2017, kdy se značka vrací do světového šampionátu. Ale jedna věc se Tommi Mäkinenovi, šéfovi týmu, zatím nedaří. Je jí skládání jezdecké sestavy, protože zatím všichni aktuálně aktivní jezdci po oslovení nabídku odmítli. Nejblíže byl novému angažmá asi Kris Meeke, jenž však v závěru roku dal přednost tříleté smlouvě u Citroenu, dalším zvažovaným jezdcem byl Jari-Mati Latvala, který sám na začátku letošního roku řekl, že nemá důvod opouštět Volkswagen a rád zůstane tam kde je. Proto se situace vyvinula tak, že Tommi Mäkinen získal na letošní testy Juha Hänninena a mluví se i o Mikkovi Hirvonenovi, který by mohl při testech pomoci.


Foto: www.wrc.com

Před pár dny jsme vás o spojení Hänninena a Toyoty informovali a dnes přidává server autosport.com další detaily. Juho Hänninen se se spolujezdcem Kajem Lindstromem účastnil seznamovaček v Mexiku a pokračovat budou i na všech zbývajících podnicích, což by mohlo naznačovat, že se bývalý jezdec Škody motorsport ukáže s Yarisem WRC i příští rok v MS, což se ostatně již dříve spekulovalo. Tommi Mäkinen však zůstává seversky uzavřený a nic nepotvrdil: "Uvidíme. Je to jedna z možností."

"Důvod, proč jezdí seznamovačky je ten, že nám to ve velké míře pomáhá připravit testovací program a v hledání identických podmínek, abychom se na testu co nejvíc přiblížili soutěžím a připravili se na příští rok," vysvětluje Tommi Mäkinen a pokračuje, "zatím ještě skutečně není čas, abychom diskutovali nad jezdci. Budeme zkoumat všechny proveditelné možnosti, ale teď je prostě příliš brzy. Bude rozumnější, když se o tomto budeme bavit na podzim," dodává čtyřnásobný mistr světa a nám tedy nezbývá než čekat, zda-li se mu povede zlákat někoho z aktivních jezdců, z nichž je drtivá většina pod smlouvami nebo zda-li na tratě navrátí někoho z duo Hänninen, Hirvonen.

Komentářů celkem: 9
26. 3. 2016 16:46
0 0
Proč mám pocit, že jednou z dalších tiskovek bude, že se vstup do MS (plnohodnotný) odkládá na rok 2018...? smajlík
26. 3. 2016 17:45
0 0
kdyby byl Tommi hecař, tak do toho narok sedne sám a spráská konkurenci smajlík
26. 3. 2016 18:09
0 0
kuře smajlíksmajlík
26. 3. 2016 18:46
0 0
No možná jezdecky by snad něco ukázal ale to auto už od pohledu neslibuje nic moc,i když "nikdy" neříkej "nikdy".smajlík
26. 3. 2016 20:22
0 0
Míro, pohled není podstatný. Musíme si počkat na ostrý závod.
27. 3. 2016 12:57
0 0
Sahnul bych po Kajtovi a Lukyanukovi..
MPI
27. 3. 2016 17:40
0 0
Veronss: On ale hledá jezdce, kteří budou schopni bojovat o špičku v MS a se vší úctou k tebou jmenovaným - tebou jmenovaní jsou špička v rámci ME, ale v MS by to bylo při troše optimismu tak na konec desítky...
27. 3. 2016 18:40
0 0
MPI: hledat může, ale při vší úctě k tomu, jak se ten jeho projekt zatím jeví, tak nevěřím, že mu někdo z těch špičkových na nabídku kývne. A takový Lukyanuk by zas nemusel být pomalý, když si vezmu progres co udělal za rok v ERC, tak by sice asi Yaris párkrát rozložil na hadry, ale časy by mohly začít padat
MPI
27. 3. 2016 23:00
0 0
Kuře: tak dojmy z toho projektu máme asi veskrze stejné, ale já tomu Lukyanukovi zas tak nevěřím, ano vyletěl nahoru dost rychle, ale něco mi říká, že na WRC to (zatím) není... Pro mě by byl třeba zajímavý Evans, kterého letos (a klobouk dolů za tenhle tah Malcolmovi, lepší reklamu pro evoluční fiestu R5 by mu udělal málokdo) sesadil M-Sport do WRC2, tam vidím perspektivu a zároveň i nějaké zkušenosti, otázka je, co mu Malcolm nasliboval na další sezonu (pokud něco)... A kdoví, kde bude příští rok třeba Thierry, popravdě nevím z hlavy, na jak dlouho má ještě u Hjondé smlouvu, ale letos to asi rozhodně není ani dle jeho představ, ani dle představ týmu.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!