Ofenzíva Luboše Minaříka

Lubomír Minařík se spolujezdcem Viktorem Semelou předvedli v Okříškách vynikající výkon.

TISKOVÁ ZRÁVA

Příjmení Minařík se stalo v automobilovém sportu pojmem. Jen málokdo si dovede představit kalendář sprintového mistrovství bez jeho tradičního vrcholu – Rallysprintu Kopná, který v roce 1993 rodina Minaříkových poprvé uspořádala jako rozlučkový závod se sezónou pro piloty z Valašska, a z kterého se postupem času vyvinul jeden z nejkrásnějších sprintů v České republice. Již mnoho let se navíc členové Minaříkova klanu zapisují i do startovních listin našich soutěží.

V živé paměti nám stále ještě zůstávají úspěchy Josefa Minaříka se Škodou Felicia, v posledních letech se pak o propagování soutěžní tradice rodu Minaříků stará Josefův 26letý synovec Lubomír, syn zakladatele Rally sprintu Kopná a obrovské opory při závodech Lubomíra Minaříka. Jak nadějný bojovník sám uznale říká, „Bez něj by to prostě nešlo“… I přes svůj věk patří Luboš, který již druhou sezónu vodí po tratích našich sprintů Škodu Felicii Kit Car 1600, mezi tzv. univerzální piloty, kteří dovedou zajet jak na rychlých, tak na technických soutěžích. Výborně se dokáže vypořádat i se všemi různými typy povrchů od suchého asfaltu až po led či sníh. V loňském roce mu medaile v celoročním účtování skupiny A unikla jen o samý vlásek. Do statistiky si připsal celkem tři umístění na stupních vítězů včetně nečekaného prvenství na sprintu v Okříškách, od zisku třetího místa mu zabránila jen horší výsledková bilance s Janem Kopeckým, který měl na svém kontě stejný počet bodů.

V letošním roce se Lubomír Minařík se spolujezdcem Viktorem Semelou opět chtějí zaměřit především na co nejlepší umístění v rámci MČR ve sprintrally. Valašská posádka měla sice do letošní sezóny v plánu přesednout na modernější vůz, z původního záměru však nakonec sešlo: „Nepodařilo se nám získat takové finanční prostředky, za které by bylo možné pořídit nový a lepší vůz, tak zůstáváme u naší osvědčené Felicie. Naše auto prošlo před sezónou celkovou repasí a drobnými vylepšeními. Budeme se zúčastňovat všech sprintových závodů a objevíme se i na startu domácí Barum rally, popřípadě na Rally Český Krumlov nebo Bohemia rally,“ nastínil své letošní plány pilot z Podkopné Lhoty.

Vzhledem ke své letošní prioritě účastnit se podniků MČR ve sprintrally nemohli Luboš s Viktorem chybět na startu Rally Vysočina v Okříškách. Na zdejší soutěž mají jen samé hezké vzpomínky, loni si z Okříšek odvezli poháry za prvenství mezi A-šestkami, v roce 2004 zde triumfovali ve třídě A5: „Na tenhle závod jsem se hodně těšil, protože předpověď počasí slibovala velkou nadílku sněhu. Ten naší Felicii vyhovuje a minulý rok se nám za stejných podmínek podařilo vyhrát ve své třídě a tím i jako první posádce na Felicii porazit Josefa Petáka s mnohem silnějším vozem,“ zavzpomínal Luboš s úsměvem.

Úvod soutěže letos obstaral nepříliš sportovně hodnotný prolog na hlavní silnici města Třebíče a podmínky na trati velely hlavně „přežít“. Vozy s pohonem pouze přední nápravy to měly na kluzké namrzlé trati opravdu složité, Lubomír Minařík však prolog ustál bez komplikací a připsal si na úvod docela pěkné třetí místo ve třídě S1600 a šestou příčku v nabité skupině A.

Sobotní ráno přivítalo soutěžní posádky sněhem a ledem pokrytou tratí, na které pouze v omezeném množství vykukoval asfalt. V loterii ve volbě pneumatik Luboš s Viktorem neprohloupili a na trať se vydali na úzkých pneumatikách s hroty, které se ukázaly být jako jednoznačně nejlepší volbou. V úvodní sobotní sérii tří vložek probíhal velmi těsný souboj mezi Minaříkem a Tlusťákem, kterému tentokrát jen přihlížel loňský šampión Josef Peták, protože se netrefil do správných gum. První „rundu“ sice zvládl nejlépe Antonín Tlusťák, hned po první rychlostní zkoušce následující sekce se však pořadí obou valašský pilotů obrátilo, a až do konce závodu hledal zádveřický jezdec na svého rivala z Podkopné Lhoty recept marně.

V cíli je dělil rozdíl sedmi vteřin ve prospěch šťastného Luboše Minaříka, který tak obhájil svoji loňskou výhru mezi „áčky“ na této soutěži a ani konečná desátá pozice absolutně určitě není k zahození: „Letos se sněhové podmínky opakovaly a po třech odjetých rychlostních zkouškách jsem věděl, že pokud bude vozidlo fungovat, můžeme prvenství obhájit. Jízda na pneumatikách s hroty se mi velmi líbí a to potvrzovaly i dosahované časy na RZ. Auto a tým fungovaly na 100% a nic nám nezabránilo tuto soutěž opět vyhrát a tím porazit Josefa Petáka či Antonína Tlusťáka na výkonnějších vozech,“ prohlásil velespokojený Lubomír Minařík.

Tým z Valašska si nyní může na chvíli odpočinout, dalším závodem sprintového šampionátu totiž bude Agrotec Würth rally Hustopeče, jež se koná až v polovině dubna.

Komentářů celkem: 16
Anonym IP:85.70.127.104
17. 3. 2006 07:151
0 0
Luba je prostě borec!!!
17. 3. 2006 08:482
0 0
Přesně tak je to drak jak sviňa!!!
Anonym IP:217.112.165.227
17. 3. 2006 09:083
0 0
Je nejlepší!!!!!!! Lubo do toho, jsi jednička!
Anonym IP:217.112.166.85
17. 3. 2006 09:124
0 0
Jak dojemné, tož vážení také sleduju rally, a taky tohoto borca, neřekl bych že je tam nedostatek peněz a ty výsledky no také žádná sláva jeden vyhraný závod nedělá mistra
Anonym IP:83.208.168.56
17. 3. 2006 10:005
0 0
To Anonym IP:217.112.166.85: Ty si ale ***neslušný
výraz smazán redakcí***. Luboš je v současnosti nejlepší jezdec s Kitovou Felicií.
Anonym IP:85.160.186.43
17. 3. 2006 13:016
0 0
Popište někdo, kdo u toho byl, jak řádila stará Tlusťáková když se dovědela, že někdo od Tlusťáku půjčil Lubošovi gumy,které potom musel vrátit aby nepobil Toníka......
Anonym IP:83.208.11.4
17. 3. 2006 20:257
0 0
Jooooooo Luboš je borec jak Koň
Anonym IP:83.148.47.27
18. 3. 2006 13:348
0 0
Máš pravdu jeden vyhraný závod nedělá mistra ale je třeba se podivat na dosažené výsledky.Například minulý rok kde staroval tam byl vždy z felícií nejlepši a nedokázali ho porazit ani bratři Bryndove,Knaifl a ze všech nejvíc trapí S1600..Takže GO...LUBO...GO
Anonym IP:217.112.166.85
18. 3. 2006 16:179
0 0
160.186.43 Aby nedocházelo k tomu , že někdo bere neprávem někoho do úst, tak v době kdy si Minaříci přišli pujčit gumy nebyl v servisu nikdo od Tlusťáků,jen mechanici.Gumy které mechanici pujčili patřily k autu nájemce.O tom co se pujčí či nepujčí rozhoduje Tonda ml., ten o tomto neměl po celý průběh soutěže ani tušení, přitom Luboš ml. s ním v průběhu soutěže mluvil a mohl se s ním domluvit, navíc tyto gumy měl Luboš do čtvrtka na dílni a vrátil je s tím že je nebude potřebovat.Proto byly přiděleny k pronajímanému vozu.Tlusťáková
Anonym IP:217.112.165.197
19. 3. 2006 16:1710
0 0
Nevím proč všichni řešíte nějaké "Tlustákovy"gumy byl jsem u toho jak pan Tlusták přes telefon se domluvil s mechanikem který má na starost hondu taipar že pokud ty gumy nebudou potřebovat tak je muže pujčit což mechanik učinil takže pan Tlusták o tom dobře věděl.Je zcela zbytečné delat mezi těmato dvěma jezdci rivalitu kvuli gumám.Každý má své kvality a at je ukážou především na tratích RZ,i když hendikep citroenu o proti felicii především na suchu je velky. Go.LUBO.Go
Anonym IP:84.242.84.86
20. 3. 2006 09:1111
0 0
Handicap je přdevším v labilitě myšlení Mr. Toníka a suverenitě ve vystupování celé rodiny.
Anonym IP:62.240.169.113
20. 3. 2006 17:1212
0 0
Však Toncek Minaříka na suchu taky poráží!
Anonym IP:217.112.165.227
22. 3. 2006 10:1713
0 0
Poráží, ale s jakým autem! Kdyby neměl takové auto, tak si ani neškrtne! Na to, kolik má Tonda odjetých závodů na sněhu, je to dost špatné. Stačí se podívat na výsledky a výmluvy, že mu nefugovala převodovaka atd. neberu! Jeho auto je ve skvělém stavu, ale bohužel Toníkovy schopnosti nestačí.
Anonym IP:194.108.42.230
23. 3. 2006 16:4314
0 0
Mýlíš se, Tlusťák Minaříka porážel už s Hondou N2 a N3, a to dost výrazně. Stačí si projít výsledky soutěž od soutěže a rok po roku. Sleduji dění kolem mnoha jezdců a neřekl bych, že Tlusťák by patřil k těm, kteří neúspěch v soutěži svádí na techniku.Minařík jezdí soutěže o pár let déle, a neřekl bych , že proti Tlusťákovi má lepší celkové výsledky i přes roky ježdění navíc!!! Dokonce jsem slyšel, že jsou rodinně zpřízněni. Je to pravda? To by mi vysvětlovalo ty předešlé komentáře
Anonym IP:217.112.165.227
4. 4. 2006 08:5815
0 0
Když srovnáváš vyslédky, tak srovnej i auta. Kdybys tak sledoval dění, tak bys věděl, že Minařík nejezdil pořád s A6, ale s A5 a taky porovnej výkon motorů a dojdeš k výsledku, že Toník porážel Luboše s Hondou Tajpar, ale ta oproti Minaříkově A5 měla úplně jiný výkon. Takže, když chceš psát takové nesmysly, tak si je aspoň dobře ověř. Jo a k tomu, že Toník jezdí o pár let méně mám taky komentář. Pokud nevíš, Toník jezdil spoustu let závody na motokárách, což je pro rallye výborný tréning. Ale chápu, že to nevíš, jeho výsledky byly opravdu špatné.
Rekli
12. 4. 2006 11:5016
0 0
Anonym:IP217.112.165.227Tak , abych nevypadal jako uplný neznalec a pitomec tak jsem zapátral v archívu kde jsem se dočetl, že motokáry jezdili minaříci dva- oba bohužel nevalně.Taky jsem si vytáhl výsledky Tlusťáka a ač se to někomu nebude líbit, tak jezdil stejně dlouho jako Minařík- takže trénink a začátek pro Rally oba stéjně, jen ty výsledky o poznání lepší než Minařík.Nelíbí se mi, že se tady píšou lži, kritiku beru, ale musí se zakládat na pravdě.A dále jsem si vytáhl výsledky z let minulých, kdy Tlusťák skutečně porážel Minaříka i s enkovou šestnáctkou.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!