Svěží krev pro Subaru: Štajfa nahrazuje Kopáček

Už jedenáct sezón trvá zdárné angažmá společnosti Subaru ČR na poli českého rallysportu.

Už jedenáct sezón trvá zdárné angažmá společnosti Subaru ČR na poli českého rallysportu. Modrobílé barvy za tu dobu posbíraly celou řadu úspěchů završenou titulem domácího šampióna produkčních vozů a pak i stříbrem v kategorii ERC-2 evropského šampionátu. Ve všech případech byl za volantem Vojtěch Štajf, který byl s touto značkou téměř neodmyslitelně spojen. Teď dostává šanci navázat na tyto úspěchy nový muž – Václav Kopáček. Když v prosinci 2004 podepsal Vojtěch Štajf první smlouvu se společností Subaru ČR, ani jedna ze stran tehdy nečekala, že jejich vzájemná spolupráce bude tak dlouhá a že společně zažijí tolik dobrého. Premiérovým společným úspěchem bylo celkové prvenství na Rallye Bohemia 2005, o rok později pak přišel Štajfův titul absolutního vicemistra republiky za velezkušeným Pechem. Celkem za jedenáct sezón Štajf se soudobým Subaru absolvoval 104 závodů, přičemž 68 z nich bylo v rámci dvoudenního českého šampionátu, kde skoro vždy byl nejrychlejším pilotem vozu této značky. Zbylých 36 startů připadlo jednak na menší domácí soutěže (včetně Pražského rallysprintu, dlouhodobě podporovaného značkou Subaru), za druhé potom na významné zahraniční podniky.

Mezi nimi vynikají zejména dvě úspěšná absolvování slavné Rallye Monte Carlo v letech 2010 a 2011 (okořeněná v obou případech stříbrnou příčkou mezi produkčními vozy), ale i dva starty na obtížné a mrazivé Arctic Lapland Rally ve Finsku. Vrcholem propojení Vojtěcha Štajfa se značkou Subaru se staly uplynulé tři závodní sezóny. Nejprve pražský jezdec dobyl v roce 2013 titul domácího šampióna produkčních vozů, aby se poté přesunul na zahraniční kolbiště. Rok 2014 byl ve znamení startů v European Rally Trophy a v zónovém mistrovství střední Evropy, kde mu v absolutním pořadí patřila třetí, resp. druhá příčka, v sezóně 2015 došlo na nejprestižnější kontinentální šampionát, tedy Mistrovství Evropy. V něm bojoval Štajf až do poslední rychlostní zkoušky poslední soutěže o titul v klasifikaci ERC-2, vyhrazené pro produkční vozy. Nakonec z toho byla konečná druhá příčka pro Štajfa i pro tým, úspěšná sezóna nicméně dovedla k titulu evropského šampióna spolujezdce Františka Rajnohu. A co bude dál?

„Musím přiznat, že mne samotného ona dlouhá bilance startů se Subaru až zaskočila,“ zamýšlí se Vojtěch Štajf a pokračuje: „Je z ní v každém případě vidět, že zejména na domácích tratích už nemám příliš prostoru k posunu kupředu. S produkčním Subaru jsem u nás všechny soutěže absolvoval opravdu mnohokrát a jedním z hlavních důvodů pro přesun na zahraniční tratě po zisku titulu před třemi lety tak bylo hledání nové motivace. Společnost Subaru ČR ukázala velké pochopení a podporovala i mé starty v Evropě, nicméně hlavním těžištěm zájmu českého importéra je samozřejmě domácí trh. A tím pádem především Mistrovství České republiky. Už v minulých letech jsme se snažili společně vyzkoušet mladé domácí talenty a i díky tomu odstartovali v našich barvách Miroslav Jakeš a Jan Černý, ani s jedním z nich jsme se nicméně poté nedohodli na delší spolupráci."

"Myšlenku najít mého nástupce jsme ale stále nosili v hlavě, a když nám na pozici mechanika v uplynulé sezóně začal pomáhat Václav Kopáček, nabraly věci spád. Venda je nejen zručným mechanikem, ale i skvělým jezdcem. A protože loni startoval se svým vlastním vozem Subaru, nejprve jsme se mu snažili pomáhat s přístupem k náhradním dílům pro jeho vůz. Vybojoval s ním posléze dokonce titul vicemistra republiky ve třídě 3, a tak jsem začínal mít postupně jasno. Protože jsem poznal jeho lidské i sportovní kvality, navrhl jsem, aby právě Venda dále reprezentoval značku Subaru v českém šampionátu. Samozřejmě nějaký čas jsme si všichni vyjasňovali pozice a představy, nicméně nakonec se všechny strany domluvily a navíc se do projektu rozhodl vstoupit i tým Duck Racing Petra Kačírka,“ objasňuje Vojtěch Štajf spolupráci se svým partnerem v projektu české účasti v závodě La Carrera Panamericana.

„Společnými silami chceme všichni dát Vendovi příležitost, aby se mohl plně soustředit na své závodění a naopak třeba přípravu svého vozu a logistické záležitosti mohl přenechat týmu. Duck Racing se bude snažit vytvořit pro mladého jezdce ty nejlepší podmínky, Vašek nás vloni v Mexiku přesvědčil svou obětavostí o tom, že motoristický sport pro něj znamená vše, a to se dnes už moc často nevidí,“ zdůvodňuje svou volbu předseda Autoklubu Duck Racing Petr Kačírek. Vojtěch Štajf jej doplňuje: „Náš tým sice dlouhou sérii dokončených soutěží vloni smolně přerušil poruchou motoru na poslední rychlostní zkoušce poslední evropské soutěže, ale přesto naší bilancí sedmi dokončených závodů ERC v řadě přesvědčujeme, že se mechanici pod vedením Pavla Janouška dokážou o vůz špičkově postarat. Venda k nim pro letošní rok připojil i jednoho ze svých dvorních mechaniků, zkrátka všichni společně usilujeme o to, aby prapor značky Subaru nadále vlál v rámci české rallye co nejvýš. I já sám se budu snažit předávat mu své zkušenosti i v budoucnu a pomáhat mu v jeho jezdeckém růstu, aby mohl svůj talent rozvíjet. Co se týče druhé poloviny posádky, Venda má dle svých slov plnou důvěru ve svou dosavadní spolujezdkyni Barboru Rendlovou a tým tuto jeho volbu zcela respektuje,“ uzavírá Vojtěch Štajf.

Shrneme-li tedy fakta, posádka Václav Kopáček – Barbora Rendlová absolvuje v roce 2016 kompletní Mistrovství České republiky v rallye se špičkově připraveným vozem Subaru Impreza WRX STI v barvách Subaru Czech Duck Racing Teamu, přičemž jejich prvním společným startem bude Rallye Šumava Klatovy ve dnech 28. – 30. dubna. Díky dlouholeté týmové spolupráci se značkou Pirelli bude mít k dispozici právě obutí italské značky, naopak pokračování bude mít také dosavadní jezdcova kooperace s výrobcem jedněch z nejkvalitnějších závodních paliv na trhu, značkou P1 Racing Fuels. Václav Kopáček své nové angažmá komentoval stručně: „Nabídka stát se značkovým jezdcem je z těch, které se neodmítají. Je to samozřejmě milník mé závodní kariéry a velká příležitost posunout se na profesionální úroveň. Zároveň si uvědomuji, že už nepojedu jen sám za sebe a to znamená velkou zodpovědnost. Jsem ale přesvědčen, že to spolu s Bárou zvládneme a navážeme na Vojtovy úspěchy.“

Ještě před první soutěží proběhne důkladné testování, aby si posádka mohla vyzkoušet vůz, který bude po celou sezónu vyhrazen pouze pro ni. „Děkujeme Vojtovi za jeho dlouholetou reprezentaci značky Subaru – byly za tím spousty práce, ale i zábavy. Nicméně je na čase dát šanci i těm mladším a pokusit se být znovu dobrým partnerem na cestě vpřed. A snad Venda Kopáček tu šanci uchopí za správný konec a jeho příběh se rozeběhne do nové úrovně i podle jeho představ. Jeho úkol je jasný a těžko může být jiný – samozřejmě všichni zúčastnění touží po zisku titulu mezi produkčními vozy (tedy ve třídě 3) v rámci Mistrovství ČR v rallye. Dobře víme, že Venda je hodně rychlým a ambiciózním jezdcem a často pokukuje i po celkovém pořadí, to je ale pro tým v tuto chvíli druhořadé. Samozřejmě, pokud titul získá, bude mít volné pole se poohlížet i po výsledku v absolutním pořadí,“ usmívá se marketingový ředitel společnosti Subaru ČR, ing. Zdeněk Zikmund.

Profil Václava Kopáčka na eWRC-resuts.com

VÁCLAV KOPÁČEK
Datum narození: 20.9.1987
Bydliště: Blovice, Plzeňský kraj
Stav: svobodný
Student SPŠ dopravní Plzeň – Automechanik, Autoklempíř, Autolakýrník, Provoz a údržba motorových vozidel, VOŠ Dr. Ilony Mauritzové – Bezpečnost obyvatelstva, UJAK – Bezpečnostní studia.

První start: Rallye Hořovice 2006 s vozem Wartburg 353
Největší úspěchy: Vicemistr ČR ve třídě 3 v roce 2015
Mistr ČR ve třídě 7 v roce 2011
4. místo absolutně Rally Příbram 2014
5. místo absolutně Rallye Šumava 2012
1. místo ve třídě 7 Jänner Rallye 2012

Dosud používané vozy:
Wartburg 353
VW Golf
Suzuki Ignis Sport
Škoda Fabia
Subaru Impreza WRX STI

Dosavadní spolujezdci (abecedně):
Barbora Rendlová, Jaroslav Novák, Jiří Stross, Josef Čermák, Klára Šillerová, Lubomír Koupal, Lubomír Mašek, Miroslava Kopáčková, Pavel Švajda, Pavel Vedra, Peter Maas, Petr Picka, Petr Tříska, Petra Řiháková, Tomáš Holubář, Tomáš Singer

Komentářů celkem: 20
29. 3. 2016 15:451
0 0
Přeji této posádce jen jediné, a to hodně štěstí.
29. 3. 2016 16:282
0 0
smajlíksmajlíksmajlík
29. 3. 2016 16:343
0 0
Chystá se se pro Vencu WRX STi 2015? Jinak hodně stěstí a držim palce smajlík
xp
29. 3. 2016 16:404
0 0
Pokud vím, zatím ne, ale co není, může být.
29. 3. 2016 16:515
0 0
Super zpráva, přeju hodně štěstí a málo závad, co nejvíc dokončených závodů a strmou cestu vzhůru na vyšší level. Posádka na to má schopnosti i techniku!smajlík
29. 3. 2016 17:266
0 0
No tak to je hodně dobrá zpráva. Konečně dříč Venca, pojede ve špičkovým týmu po dlouhý, strastiplný cestě. Přeju jim hodně úspěchů v příštích letech.smajlík
29. 3. 2016 19:557
0 0
Dobrá zpráva. Vendoj přeji hodně štěstí.
A Vojta Štajf - palec hore.
30. 3. 2016 11:458
0 0
KRASNA ZPRAVA VOJTO DIKY SES FRAJER,,,,,,,,,,,,,,,,,

30. 3. 2016 13:139
0 0
Neznám nikoho, kdo by takovou šanci zasloužil víc než Wenda smajlík Držím palce ať titul vyjde smajlík
30. 3. 2016 14:3710
0 0
Tak ať Vám to jede na plný pecky!!
P.S Barunko drž se...!smajlíksmajlíksmajlík
30. 3. 2016 18:5811
0 0
Divokej Bill:Ať ti to šlape chlapesmajlík
31. 3. 2016 09:4612
0 0
smajlíksmajlík
4. 4. 2016 06:1813
0 0
"Premiérovým společným úspěchem bylo celkové prvenství na Rallye Bohemia 2005?"smajlíksmajlík
4. 4. 2016 08:3014
0 0
McTell: Čemu se tak divíš?smajlík Sice nebyl nejrychlejší, ale byl oficální vítěz (WRCa tam přece byla/nebyla...)
4. 4. 2016 10:0515 Upraveno 10:07
0 0
Medvěd: Snad se ani nedivím, při dnešní celkové a totální inflaci sportovních disciplin. smajlík Je mnoho těch, kteří chtějí být první.
Ale rozdíl mezi "celkovým prvenstvím" a "prvenstvím" je něco jako rozdíl mezi "aktem" a "pietním aktem", řekl bych! smajlík Takže je dnes vyhlášen vítěz kategorie "vše" a několik celkových vítězů smajlík
4. 4. 2016 19:4116
0 0
McTell: A to je další chybka - dnes už není vyhlášen žádný vítěz kategorie "vše", ale pouze několik "celkových vítězů" smajlík (v mnoha případech se ani nesmí jednotlivé klasifikace uvádět společně... - tedy až na Francii, tam loni při Korsice uváděli v rámci MS i "stara" WRCa a auta s národní homologací a dost "překvapivě" to nikomu nevadilo smajlík )
5. 4. 2016 12:4417
0 0
Mám pocit, že jste zapomněli na jednoho spolujezdce.
Copa Wáša starší? Mám pocit že jednou Vencu navigoval na Kramolínu ( ale možná, že to bylo obráceně).
6. 4. 2016 09:5718
0 0
Medvěd: na všech výsledcích, tedy i těch letošních, neřku-li 2005, to vypadá takto:
Výsledky RZ
Harmonogram
Přihlášení
Časy v RZ
Výsledky
Vše
WRC 2
WRC 3
RGT Cup
Final Clio R3T Trophy
M
Vše
RC1
RC2
RC3
RC4
RC5
Výsledky

No a základní výsledky každého podniku začínají právě "kategorií" "VŠE"
A kdo někde něco vyhrál mimo tohle "vše" zajímá tak jeho a nebo skalní fandy, případně jeho vesnici u obrazovky, pokud se vůbec někdo obtěžuje to do televize pustit, řekl bych.
smajlíksmajlík
6. 4. 2016 14:3719
0 0
No jo, ale to je pouze na "místních" resultech, které tvoří Shacki a spol. smajlík, kteří se nedali a dávali vždy vše dohromady - pokud se podíváš na jiné (třeba "oficiální" - zkus si nedávný Kanáry...) výsledky, tak tam velmi často žádné to "vše" nenajdeš... Jsou tam třeba jen 2 (i víc Kanáry = ME, Španělsko, Kanáry atd.) klasifikací, které ale nejsou "propojené". Takže je to obráceně - to "vše" se obvykle nikde neprezentuje... Ale my, i díky resultům, víme své smajlíksmajlík
6. 4. 2016 16:2820
0 0
Já bych teda asi měl s takovouhle spolujezdkyní problém se soustředit na volant a jízdu...to je baba smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!