Martin Prokop má jasno o svém dalším programu
Jestliže jsme si v minulých letech zvykli na to, že jméno Martina Prokopa dává jistotu českého zástupce na startu podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích, letošek tyto zvyky bourá. V lednu se jihlavský pilot úspěšně zúčastnil s Toyotou Hilux slavné Dakar Rally na jihoamerickém kontinentu a kvůli tomuto cross-country dobrodružství chyběla posádka Prokop – Tománek na úvodních dvou soutěžích MS v rally. V Mexiku se sice do kokpitu Fiesty WRC vrátili a dokončili na pěkném sedmém místě, ale pak zas Martin zběhl z rally a pro změnu si poprvé v ostrém tempu vyzkoušel okruhy. Tam v rámci týmu MP Sports absolvoval 12 hodinovku v Mugellu, kde startoval společně s Robertem Kubicou.
Návrh designu trucku, který nedopatřením uniknul na krátkou dobu internet a způsobil předčasné odhalení plánů Martina Prokopa
A jak se dle posledních informací zdá, italský start s Mercedesem SLS AMG GT3 nebude jediným vystoupením Martina Prokopa na okruzích. Avšak gétéčko s trojcípou hvězdou ve znaku zůstane doma v garáži, protože juniorský rallyový mistr světa z roku 2008 si pro své fanoušky připravil další překvapení. A to překvapení z řad pořádně těžkých vah. Prokop totiž usedne do kokpitu okruhového tahače z dílen roudnické Buggyry, která připravuje nový model svého úspěšného vozu. Pokud se podíváme na náplň práce Jipocaru, tedy rodinné firmy Prokopových, tahač dává smysl. To ostatně nevyvrací ani sám Martin, který se na téma kamionu, sice tehdy v kontextu Dakaru, nechal slyšet v jednom online rozhovoru: “Samozřejmě jsem o tom uvažoval, protože by to asi dávalo největší marketingový smysl.“ Tato změna disciplíny je obou straně výhodná, jelikož roudnický tým opouští David Vršecký a Buggyra oznámila angažování nového jezdce, takže se Prokop bude moci učit spolu s tím, jak bude tým postupně finišovat s novým truckem.
Chudák Fiona teď bude zůstávat opuštěná častěji…
O změně programu Martina Prokopa pak může svědčit i absence jeho přihlášky do Argentinské rally, kde měl dle původních plánů startovat, avšak soutěž se jede týden před prvním truckovým závodem na Red Bull Ringu v Rakousku, takže je jasné, že by to jinak měl pilot časově velmi na těsno. “No, zatím to nechci moc prezentovat veřejně, ale dosáhli jsme dohody s Buggyrou a letos pojedu s druhým kamionem v evropském šampionátu trucků,“ prozradil Martin Prokop na motorestu Rohlenka, kde si jej za volantem DAFu s logy Jipocar všiml při tankovací zastávce autor textu. Jelikož měl Prokop dle AETR ještě několik minut povinné přestávky, rozpovídal se trochu víc, “taťka mi už dlouho říká, že si blbnu po erzetách s wéercéčky, že jsem si v lednu jel hrát na píseček na Dakar a co on má pořád dělat s firmou a že bych se už na ni mohl více zaměřit a trochu se těm kamionům věnovat. To mi vnuklo myšlenku a rozhodl jsem se, že když taťka nespecifikoval jaké kamiony, tak že spojím příjemné s užitečným, neboť mi Buggyra nabídla uvolněné místo v jednom tahači po Davidu Vršeckém a tím pádem nebylo o čem přemýšlet. Je to nová výzva, ale jdu do toho naplno, a jelikož zde na rozdíl od WRC budu mít k dispozici špičkový a tovární materiál, tak věřím, že přijdou i výsledky. A i kdyby ne, určitě to bude příjemnější ježdění než tady po dé jedničce,“ rozloučil se spolu s koncem přestávky Prokop, který okamžitě řadil za jedna a nabral směr Mirovice, kam spěchal s nákladem kachen.