6. 4. 2016 07:35 − 3033× − 0

Eger Rally – komentář

Nejrychlejší jezdci se speciály R5 by tedy minimálně podle průběhu úvodní rally ani nepotřebovali změnu pravidel.

Slovensko dlouhodobě trpí nedostatkem uspořádaných soutěžních podniků, kterých by člověk napočítal na prstech ani ne dvou, ale jediné ruky. Letos tomu nebude jinak a na domácí půdě se mistrovské soutěže odjedou pouhopouhé čtyři. Jedinou vzpruhu by mohla přinést nová Rally Vranov, která se ale letos odjede jen jako volný podnik. Není tedy divu, že stejně jako vloni šampionát odstartoval na maďarské půdě při víkendové Eger Rally. Pro nás je pak největší atrakcí zařazení hustopečské rally do kalendáře. Ke změně došlo na úrovni povolených aut, když se letos už jezdci se speciály WRC se stále platnou homologací nebudou moci těšit ze zisku bodů. I přesto se úvodního podniku čtveřice WRC zúčastnila a nejlépe si z nich počínal úřadující mistr Jaroslav Melichárek. S Fiestou WRC ale na úplnou špičku maďarského podniku nestačil a do cíle dojel až jako pátý nejrychlejší a jen 12,2 sekundy za jeho zády pak skončil Tomáš Ondrej se Škodou Fabia WRC. Druhou Fabii WRC Igor Drotát do cíle dovezl na patnáctém místě. Ani Jaromír Tomaštík se Subaru Impreza WRC S12 se do elitní desítky nevešel a uzavíral tu druhou.

Nejrychlejší jezdci se speciály R5 by tedy minimálně podle průběhu úvodní rally ani nepotřebovali změnu pravidel, aby se prosadili na špičku výsledkové listiny. O titul bude i letos bojovat Grzegorz Grzyb a to s Fordem Fiesta R5, jaký si pořádně v minulosti osahal při podnicích polského mistrovství. Pro letošek bude mít k dispozici evoluční verzi. Melichárek se letos o obhajobu titulu snažit nebude, ale polský pilot Fordu bude mít jiného velmi rychlého soupeře, Pavla Valouška se Škodou Fabia R5. Právě tito dva borci spolu v Egeru rozehráli nádherný souboj o každou vteřinku, ve kterém jim sekundoval ještě nejrychlejší pilot domácího mistrovství, Norbert Herczig se Škodou Fabia R5. Maďarský mistr začal nejrychlejším časem a rychlostí mu dokázal sekundovat ještě další jeho krajan János Tóth za volantem Peugeotu 208 T16 R5. Po druhé zkoušce Tóth zaostával jen o půl sekundy, ale v RZ 3 ztratil defektem skoro minutu a propadnul se na šestadvacáté místo. V RZ 6 pak pilot Peugeotu skončil s poruchou motoru úplně. Herczig se v třetí zkoušce rovněž nevyhnul defektu, ale jeho ztráta se vyšplhala pouhých 8,6 vteřiny.

Do vedení se po dobrodružné třetí zkoušce dostal Valoušek, ale hned záhy jej na čele vystřídal Grzyb. Po servisní přestávce pokračoval nádherný souboj třech nejrychlejších borců a přidal se k nim i pilot Fordu Fiesta R5 András Hadik. Ten vyhrál RZ 6 a po té následující se dostal před Hercziga na třetí místo. Do vedení šel v tom samém testu Valoušek, ale před servisní přestávkou jej na čele znovu vystřídal Grzyb a na třetí příčku se vrátil Herczig. Poslední dvě zkoušky první etapy na rozložení sil této trojice už nic nezměnily. Nedělní ráno už do výsledků přineslo pořádný vítr. Herczig vyhrál první dva testy a posunul se na druhé místo. Polský lídr ovšem situaci, kdy se jeho náskok ztenčil na pouhých 1,4 sekundy, dokázal zdatně vyřešit vítězstvím ve třetím ranním testu. Valoušek se v neděli už mezi dva nejrychlejší moc nemíchal, ale jeho odstup nebyl vysoký a při prvním startu s novou technikou předváděl parádní výkon. V cíli jej završil bronzovým stupínkem a druhým největším bodovým obnosem do slovenského mistrovství. Jeho maďarský kolega s Fabií R5 zajel ve všech třech testech závěrečné sekce rychleji než vedoucí muž soutěže, ale ani to nakonec nestačilo. O Grzybově vítězství na první letošní soutěži slovenského a maďarského mistrovství nakonec rozhodlo málo, hodně málo. Půl sekundy.

Výsledky Eger Rally 2016

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama