Rally Sanremo – komentář

O skladbě kalendáře italského mistrovství by se v podstatě dalo říci, že neobsahuje žádné nezajímavé soutěže.

O skladbě kalendáře italského mistrovství by se v podstatě dalo říci, že neobsahuje žádné nezajímavé soutěže. Jenom jedna z nich je ale opravdovou perlou a má za sebou hodně zajímavou minulost. Budoucnost Rally Sanremo už tak zajímavě nevypadá, minimálně v blízké době se posun z národního mistrovství výše nezdá jako reálný. Domácí posádky na její start ovšem vždy dorazí rády a letošní obzvlášť dobře obsazený šampionát před touto rally ještě více nabral na atraktivitě. Do mistrovství se totiž čerstvě zapojil další pilot Peugeotu 208 T16 R5 Simone Campedelli. Jeho program zatím sice čítá pouze tři nejbližší soutěže, ale při dobrých výsledcích se dá očekávat rozšíření. Po roční pauze se na tratě mistrovství vrací jedna z hvězd předloňské sezóny Andrea Nucita, který do Sanrema dovezl Ford Fiesta RRC. Stařičký Fiat Punto Super 2000 pak osedlal Elwis Chentre.

Kdo se naopak tentokrát do hry nezapojil, tak to byl Michele Tassone. Mladý jezdec na start soutěže dorazil, ale Peugeot 208 T16 R5 po velké havárii na shakedownu nebylo možné vrátit do provozuschopného stavu. Nejrychlejšího času v úvodu rally dosáhnul lídr mistrovství Paolo Andreucci za volantem další 208. Jeho nejbližší pronásledovatelé Umberto Scandola se Škodou Fabia R5 a Giandomenico Basso za volantem Fordu Fiesta R5 GPL ovšem zaostali jen o jednu, respektive čtyři desetinky. V druhém testu už kraloval pilot Škody a vyhoupnul se do čela. Scandola ovládnul i třetí test a navýšil náskok na Andreucciho na 3,6 sekundy. Pilot Peugeotu sice opanoval následující druhý průjezd úvodním úsekem, ale na jeho kontě přistála desetisekundová penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Lídr mistrovství se propadnul na třetí místo a se stávkující 208 už nebyl schopen zahrozit ani na konci etapy ve dvou nočních zkouškách. Tentokrát se tak musel spokojit se třetím místem. Basso první večerní test vyhrál, ale v tom druhém zajel o 6 desetin pomaleji a na konci dne bral body za druhé místo. Scandola se ze slabého výkonu v předcházející rally rychle oklepal a letos poprvé získal maximum bodů. Neměl to ale vůbec jednoduché, v jeho prospěch hovořilo pouhých 5,3 sekundy.

Hodně kvalitní výkon podal stejně jako v Il Cioccu někdejší vítěz Sanrema Alessandro Perico. Se svým Peugeotem 208 T16 R5 sice nejrychlejší trojici nestačil, ale zbytku světa dokázal ujet a za Andreuccim na konci dne zaostal jen o 7,6 vteřiny. Za ním se do cíle prvního dne dostal Nucita, který při svém comebacku nezklamal a zastínil i Campedelliho. Jejich rozestup nakonec nebyl zrovna velký kvůli tomu, že jezdec Fordu ztratil čas defektem levého předního kola. První etapa i přes náročné noční zkoušky nabídla těsnou přetahovanou a o vítězství rozhodovaly skutečně malé časové rozdíly. Druhý den se situace diametrálně změnila a největší díl viny na tom mělo počasí. Některé úseky byly úplně mokré, jiné osychaly a třeba ve třetí sobotní zkoušce převládal suchý asfalt. Vybrat správné obutí nebylo jednoduché a do toho jezdce ještě trápila mlha.

Scandola na Fabii obul tvrdé gumy a ty se ukázaly jako špatná volba. Během prvních dvou zkoušek páteční vítěz poztrácel přes půl minuty a jen díky větší ztrátě Bassa v druhém testu se mohl radovat alespoň z průběžné druhé příčky. Ve třetím sobotním testu navíc Scandola chyboval, u Fabie urval pravé zadní kolo a musel skončit. Na druhé místo se naopak vyhoupnul Perico, který dokonale využil problémů rychlejších soupeřů. Andreucci si ovšem v náročných podmínkách počínal jako ryba ve vodě a jeho náskok po půlce etapy už činil skoro celou minutu. Nucita ráno poztrácel hodně času kvůli poruše brzd a tentokrát na Campedelliho nestačil a nakonec jej ještě na páté místo srazil vítěz poslední zkoušky Rudy Michelini za volantem Citroënu DS3 R5. Basso na rozdíl od pátku tempu Andreucciho nestíhal a chtěl brát alespoň body za druhé místo. Defekt a výměna kola v předposledním testu jej ovšem srazila až na místo šesté. Pro bronz si tak v sobotu dojel Campedelli a druhý skončil Perico. Andreucci předvedl v sobotu další ze svých fenomenálních výkonů a třetím letošním triumfem si upevnil vedení v šampionátu. Zajímavostí závěrečných výsledků bylo jistě opanování celého pódia jezdci Peugeotů 208.

Výsledky této soutěže italského mistrovství

Stav šampionátu: 1. Andreucci 27,5, 2. Basso 20,5, 3. Perico 19, 4. Scandola 16,5, 5. Michelini 8,5, 6. Campedelli 7,5

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!