Hayden Paddon úspěšně představil i20 AP4
Přestávka mezi Mexickou a Argentinskou rally je poměrně dlouhá a Hayden Paddon si doma při Otago Rally našel náhradní zábavu. Kokpit světového Hyundai i20 WRC vyměnil za i20 AP4, což je vůz podle národních australsko-novozélandských pravidel. Ta stanovují, že jde o čtyřkolky, které by měly být lokální alternativou vozů S2000 a R5 a z těch nejdůležitějších paramerů je ten, že motor může být maximálně 1,6 litru s turbem. Tady je pak rozdíl Paddonova vozu oproti regulím, protože ten měl v i20 motor 1,8 litru s turbem. Hayden Paddon navigován Johnem Kennardem na Otago Rally zajistil debut i20 AP4 a soudě dle výsledků, byl to debut povedený. Dvojice soutěži jasně dominovala, když na druhého Bena Hunta se Subaru WRX STi najela devět minut.
"Byl to skoro perfektní debut nového Hyundai. Pokud něco, tak bezpochyby překonal má očekávání," hodnotí Hayden Paddon Hyundai i20 AP4 a pokračuje, "základ auta je výborný. Náš tým trávil prací dlouhé hodiny, aby bylo auto před soutěží připraveno, jenže jsme však měli problémy ještě při shakedownu, ale tým je byl těsně před startem samotné rally schopný vyřešit, což bylo skvělé." Jak se dále nechává novozélandský jezdec slyšet, tak věří, že auto zatím neukázalo své maximum a může být ještě rychlejší.
To ostatně bude mít možnost vyzkoušet při Rally of Whangarei, kde má dvojice Paddon – Kennard druhý plánovaný start s i20 AP4. "Myslím si, že výchozí pozice nemůže být už o mnoho lepší. Jako soutěžní jezdec chcete jezdit co nejrychleji to jde – samozřejmě, miluju rychlost a rychlost jakou toto auto dovolí projíždět zatáčkami je ohromující. Nesnažíme se tady navrhnout či postavit auto WRC, takže AP4 není na jeho úrovni, ale když vezmeme v potaz cenovou relaci této kategorie, nemůže to být už o mnoho lepší," uzavírá hodnocení Hayden Paddon.
V autě WRC jede levostranné řízení a tady to vypadá na pravostranné. Nechápu jak zvládá přesedat.
Zvykneš si vcelku rychle, v civilním (sportovním) autě to trvá tak 10 km....