Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
12. 4. 2016 12:40 − 8041× − 15

Jak by mohlo vypadat Polo WRC 2017

Volkswagen motorsport, hegemon posledních let v šampionátu WRC, dal nahlédnout na možnou podobu nového Pola.

Ačkoliv do představení podoby Pola WRC podle regulí pro příští rok ještě nějaký čas zbývá, navnadil dnes Volkswagen motorsport fanoušky kresbou, která ukazuje, jak by mohl vůz vypadat. Již na první pohled lze vidět, že aeropaket bude větší než u současné generace Pola WRC a stejně tak lze detekovat rozšíření vozu. "Regule pro rok 2017 obsahují mnoho nápadných technických inovací pro mistrovství světa. Budoucí speciály WRC v sobě zahrnou všechny zkušenosti, které týmy v minulých letech nasbíraly. Budou značně dynamičtější a při tom bezpečnější," říká k novým regulím vozů WRC šéf Volkswagen motorsportu Jost Capito.


Foto: Volkswagen motorsport

Pokud se například podíváme na restriktor nasávaného vzduchu, jeho průměr bude od příštího roku větší o tři milimetry, což znamená, že motor bude mít víc vzduchu a ještě větší výkon. Řečí čísel, místo současných 318 koní, které má letošní Polo WRC, jich budou mít jezdci napřesrok k dispozici až okolo 380. Použití elektronicky řízeného centrálního diferenciálu pak zajistí, že tento zvětšený výkon bude efektivně přenášen přes kola na silnici a vozy budou ještě rychlejší. Další změnou, která "wéercéčka" požene kupředu je snížení minimální váhy o 25 kg na nový limit 1175 kilogramů.

Když už mluvíme o Volkswagenu, tak ten všechny důležité komponenty již testuje a nové díly jsou nyní v klíčové fázi vývoje. Jak bylo již dříve odhadováno, první prototyp Pola WRC podle regulí 2017 by pak měl na testovací tratě vyjet v nejbližší době. "Jako obvykle pracujeme velmi pečlivě na vývoji nové generace soutěžního Pola WRC. Klíčové mezi dnešnímy dny a začátkem nové sezóny je to, abychom dosáhli co nejlepších výchozích podnímek, které umožní Polu WRC 2017 být stejně úspěšným jako jeho předchůdci," dodává Jost Capito. Jestliže nahlédneme na statistika Pola WRC, ty jsou ohromující. Hned 37 vítězství ze 42 startů, to je rekord, který se jen tak lehce překonávat nebude.

Komentářů celkem: 15
12. 4. 2016 13:521
0 0
Upřímně si nemyslím, že zrychlování vozů je ideální směr, kam směřovat MS. Vám dnes auta přijdou v MS pomalá? Nebylo by spíš lepší, kdyby se udělala nějaká kategorie (něco jako R5+ třeba), která by byla cenově dostupná i pro soukromníky a která by šla lehce udělat z R5? Nebylo by lepší, kdyby soutěžilo třicet jezdců s prakticky totožnými vozy než když jede šest továrních jezdců s nějakými extra speciály?
12. 4. 2016 15:072
0 0
Nové vozy budou rychlejší, tudíž nebezpečnější, ale přitom opticky pomalejší a divácky méně atraktivní. Výrazně podraží, což může definitivně zahubit soukromníky. Nedovedu si představit idiotštější předpis. Mimochodem, v F1 se pravidla od 2017 mění ve velice podobném duchu..
12. 4. 2016 15:413
0 0
SHACKI pravdu máš předsedo!!! tohle by se určitě líbilo!!!smajlík
12. 4. 2016 15:454
0 0
Taky si nemyslím, že zvednutí výkonu a větší zapojení aerodynamiky je cesta k větší atraktivnosti. Hlavně ne při schopnostech dnešních podvozků (a hlavně tlumičů). To říkal i Kankkunen. Zavedení aktivního stř. difu to zabije úplně. Navíc to bude dražší...
Nejdřív se mi to moc líbilo, ale teď mě to začíná přecházet. Dokud se neomezí třeba tlumiče, nebo nezavede jen zadní náhon, tak svědky rozevláté jízdy nebudeme. Ale i jízda na hraně čistou stopou je zajímavá, tak uvidíme...smajlík
12. 4. 2016 16:325
0 0
dalším efektem a ne zrovna příjemným bude, že tyhle auta bude umět řídit čím dál míň jezdců, protože nebudou dorůstat, mimo továrnu na to totiž nikdo finančně nedosáhne
12. 4. 2016 16:466
0 0
Když se řeší dostupnost pro jezdce v MS, tak není až tak podstatná cena auta. Ano, samozřejmě je rozdíl v tom, kolik stojí R5 a kolik stojí WRC, ale ty největší náklady na logistiku a zajištění celého týmu na soutěžích MS jsou pro tým startující s R5 i WRC +/- stejný. Cena auta jako taková tedy není až tak zásadní problém. Já osobně také souhlasím s tím, že zvýšení rychlosti nebude v současném WRC ku prospěchu věci. O tom, že ta nová WRC budou ještě větší "žehličky", jsem říkal už dávno po první testech na asfaltu, co se objevila videa. Problémem je přetechnizovanost, aktivní diferenciály a podvozky. Pokud by někdo chtěl, aby auto bylo pro laika více koukatelné, je nutné omezit elektroniku a podvozky. Koní nechat klidně těch 380, kolik se plánuje, ale bez aktivních diferenciálů, bez aktivních podvozků, omezit tlumiče například zdvihem, či velikostí expanzní nádobky a zvážil bych použití sekvenčních převodovek.
12. 4. 2016 19:547
0 0
To máš Mravenče pravdu, ale ty auta půjdou i do soukromých týmů (později) a roztočí to ruletu zvyšování nákladů - cestu do pekel. A kdo to auto nebude mít, tak nevyhraje...
Nebo jsou v plánu restrikce typu národní šampionáty nic?
12. 4. 2016 21:158
0 0
Prepacte ja sa do tych reguli moc nerozumiem ale viem si to takto predstavit.
Pozrite sa na Colinove auto(1995). Namiesto rozsirovania aut by ich mali z uzit a samozrejme odobrat elektroniku a vsetky nepodstatne komponenty...
Ja osobne chcem vidiet auta jazdit co najrychlejsie dvermi napred a nie prilepene na trati ako F1. Su to do riti dva rozdielne sporty tak preco ich takto premiesavaju!?
Samozrejme keby spravili to co som povedal auta by aj boli lacnejsie cize by aj bolo viac sukromnikov, maximlane B-teamy.
13. 4. 2016 08:129
0 0
Tak já jsem teda opačného názoru. Rally motorsport byl vždy průkopníkem nových technologií. To co se otestovalo v rally a osvědčilo, tak se pak implementovalo do sériové výroby. Je to logický postup. Výkon 380 koní není žádná hrůza, kterou by zkušení jezdci nezvádli zkrotit. A říkáte sebrat aktivní diferáky, dát mizerný podvozek a manuální převodovky??? To snad nemyslíte vážně! To bychom se dostali o 30 let zpátky do éry skupiny B. Přesně taková auta totiž v té době jezdila. Právě v tomto je přínos moderní techniky, že se ten vysoký výkon dá s použitím dobrých tlumičů, dobré elektroniky atd. využít. A je to mnohem bezpečnější než právě před těmi 30 lety. To že na asfaltu budou auta super držet stopu mi vůbec nevadí. Na šotolině to bude zase jiné rodeo. Já už se na nová auta moc těším! smajlík
13. 4. 2016 08:3710
0 0
Čím blíže skupině B, tím podle mě lépe smajlík Přece manuální převodovka neznamená, že je to technologicky krok zpět. U snížených zdvihů kvalitních tlumičů stejně tak. Není to o tom nemontovat do auta kvalitní a technologicky vyspělé věci, ale kvalitní věci, které nebudou nesmyslně drahé a přitom nechají více práce na závodníkovi. Já totiž chci vidět rozdíly mezi závodníky a ne jen rozdíly v technice, kde je skoro jedno, kdo ji řídí. Dneska je téměř jisté, že první tři místa obsadí VW, pokud nemá nějaký technický problém. I skvělý jezdec s Fordem se může přetrhnout, ale na VW mít nebude. Čím větší důraz bude kladen na jezdce, tím větší šance vyrovnanějšího závodění je.
13. 4. 2016 08:4111
0 0
myslím si, že vozy kategorie WRC jsou taková kapitola sama pro sebe. Vždycky se najdou ty tovární týmy, co budou tuhle první ligu jezdit. I kdyby FIA vymyslela, že ta auta mají levitovat na magnetické kolejnici. K čemu se ale já upínám, jsou různé evoluce R5ek. Vývoj nezastavíš a R5ky budou čím dál rychlejší. (jak tomu bylo s S2000vkama. Srovnejte jak jezdily v roce 2007 a jak v roce 2011) Navíc regule u R5 jsou nastaveny přesně tak, jak vy říkáte a chcete. Rychlé auto za relativně přijatelný peníz. Koukatelné a v hojném počtu.
13. 4. 2016 09:1512
0 0
Zvýšení počtu WRC aut v MS a nebo jejich prodej soukromým týmům??? Položme si jinou otázku. Chtějí automobilky vůbec prodávat WRC do soukromých rukou? VW to auto nikdy nikomu neprodá, protože nechce. Je to jejich sportovní filosofie. Stejně tak Citroen. Hyundai možná pustí mezi lidi staré modely. Jediný kdo to má možná zájem tak je M-Sport, protože je to součást jejich obchodní strategie. Na druhou stranu pro M sport je asi lepší stavit Fiesty R5 a prodávat na ně náhradní díly, když těch aut už vyrobili přes 160ks, než prodat a dodávat díly na 3 - 4 soukromé WRC.
13. 4. 2016 10:0213
0 0
To Martaas:
S tí mtechnickým vývojem máš pravdu ,ale zkus se podívat do hidtorie jak to fungovalo dřív a kdo dělal tyhle technické inovace. Není tak až ak dávno kdy vítězná auta pro závody v MS stavěly nebo jen provozovaly soukromníci. To pominulo s větší profesionalizací tohoto sportu. Náklady tedy rostou a na ta auta dosáhne málo soukromníků nebo skoro nikdo a tohle povede k ještě větším problémům nových jezdců dostat se k té technice a ukázat se. Latvala je příkladem jezdce který dříve jzdil WRC privátně a pak se dostal do fabriky. Ano řekneš máme tu přece juniorský šampionát, ale popravdě já to vnímám jen jako trpěné zlo ze strany promotéra.
Nebude tam smečka aut a smečka jezdců auta nebudou jezdit atraktivně jak se k tomu asi postaví promotér, když mu to nebude vydělávat?
Pak také nesouhlasím s tím, že cena WRC není problém. Pokud se opět podívám do historie tak jedno z nedražších aut přivezl do čech Pech. Říkalo se, že stálo třícet mega. Jestli nová S2000 stála 7-10mega, tak já v tom rozdíl vidím právě i s tím, že ušetřený peníz z rozdílu ceny lze použít na provoz toho levnějšího. Jak říká staré židovské přísloví mít jednu korunu a nemít jednu korunu je rozdíl dvou korun.
14. 4. 2016 12:3414
0 0
Všude si kdekdo dělal prdel z malejch motorů-že za chvíli tam budou dávat motory ze sekačky na trávu...Downsizing, že je hrob. Stačí pár mm na restriktoru a najednou se toho zase bojíme. To samý F1-taky se kritizovalo, volalo(-á) po "velkejch" motorech. Kdyby nebyly škrcený tím omezovačem spotřeby, měly by ty "motůrky"výkon 2000 koní. Pravda, spolu s tou rekuperací energií. Ale to je ten pokrok, vývoj. Takový Veyron a jeho supermotor má takový energetický ztráty, že by při jízdě dokázal vytopit 200 domácností! Kdekdo tady mlel o "nákupních taškách". Tak vám na ně "přilepí" pár plastů a najednou jsou to zase krabice. A že to bude jezdit po kolejích? No kdo chce vyhrávat, musí tak jezdit. Za to ty auta nemůžou. Dejte tam extra sekce bodovaný na "krásu", případně s povinnejma prvkama smyků, hodin, jako v krasobruslení a bude to. Když Audi přišlo před lety s Quattrem, ta samá panika. Že to jezdí "po kolejích". Teď se na to vzpomíná, jako na nejlepší dobu rally. A, že továrny chtějí vyhrávat a nechtějí dát WRCa do soukromejch rukou? No není divu, je to jejich know-how. A proč by taky riskovali s pověstí-že ten soukromník s jejich špičkovým autem neumí zajet(z různejch důvodů) Proto si toto "může dovolit" jen "soukromník-výrobce" Malcolm. Ať ty "superdrahý" WRCa nahradí "levnější R5, R5+"? A co si myslíte? Zase budou chtít fabriky vyhrávat-však to vidíme už dnes-a to je R5(WRC2), jakože "v pozadí" zájmu za elitou. Jen tam nastoupí Škoda, už každej šroubuje, jak, když píchneš do vosího hnízda. A že Škoda to "kurví?" Tak to pr. Každej z těch před tím to různě "maskoval" Peugeot "Junior týmem" se špičkovejma pilotama a špičkovým zázemím, to samý Malcolm tam zpočátku posílal profíky. No a teď dokonce Evanse. To fabriky se prezentujou a dělaji si reklamu, né nějací soukromníci. Buď to budou šampionáty fabrik, nebo soukromníků. Obojí dohromady nejde. Tak to je , přes to vlak nejede. A je na lidech, jestli se chtěj dívat na "pár" špičkovejch jezdců(však oni si je fabriky dokážou vypiplat-je dost šampionátů, z kterejch je pořád, co brát-jen to holt chce promyšlenou politiku) na špičkovejch autech, nebo na domácí soukromníky s "domalepama", protože peníze na to, aby objížděli svět, mít nebudou. A vzpomínat na to, jak dříve jezdili soukromníci s "cigaretovejma krabičkama", nebo "flaškama na chlast", tak to vopravdu můžeme už jenom vzpomínat!smajlík
14. 4. 2016 23:0915
0 0
1. kdo někdy byl v poslední době na Rally Legend, tak musel vidět, že třeba loňský WRC byly dost trapný, když nebyly schopný se vydrápat do kopce, zatímco 20-25 let starý pekáče tam doslova vyletěly. Nedostatek výkonu byl hodně znát a nebyl to právě lichotivý pohled. Otázka je, zda se sinusovka zase nevychýlila příliš.
2. jestli potřebujete vidět auta, jak jezdí "dveřma napřed", tak si přepněte na drifty. Rally jsou o nejrychlejším čase z bodu A do bodu B v reálných podmínkách. Nebo se podívejte na závody tahačů, tam je neovladatelný hmoty celkem slušnej přebytek. Mně naopak ty podvozky a trakční systémy fascinují a žasnu nad tím, kam až jsou (některý) lidi schopný ten vývoj dostrkat. Určitě se mi nestýská "po zlatých časech", kdy auto na každý nerovnosti dvakrát hodilo zadkem na každou stranu, jako Octavia.
3. Aby tenhle sport fungoval, musí ho tlačit fabriky. Nerozumím stále těm steskům po soukromých týmech - jaký smysl má principálně jejich existence? Nejde tady náhodou takhle o reklamu, že ta a ta fabrika dělá nejlepší auta? Nekryje se nám náhodou doba pozdního sociálního kapitalismu s vrcholem automobilových soutěží? Není to tak, že bez fabrik je tenhle sport jenom o tom, kdo kde ukradl nebo zpronevěřil víc peněz? Nebylo by naopak lepší, kdyby se opět utkávalo 5 či více fabrických týmů s tím nejlepším, co jsou schopni stvořit?
4. vzhledem k bodu 3 bych v nových předpisech spíš viděl ještě větší odklon od sériové produkce, a to já osobně vnímám jako mínus, ale uvidíme, co tomu řeknou diváci/zákazníci. Ono je hrozně fajn fandit na RZ Škodovce, ale pak jít kupovat auto raději někam úplně jinam... Pokud jsou speciály zcela mimo sériovou produkci, je vlastně jejich sledování vůbec k něčemu dobré? Má to vlastně nějaký smysl?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!