Jak by mohlo vypadat Polo WRC 2017
Ačkoliv do představení podoby Pola WRC podle regulí pro příští rok ještě nějaký čas zbývá, navnadil dnes Volkswagen motorsport fanoušky kresbou, která ukazuje, jak by mohl vůz vypadat. Již na první pohled lze vidět, že aeropaket bude větší než u současné generace Pola WRC a stejně tak lze detekovat rozšíření vozu. "Regule pro rok 2017 obsahují mnoho nápadných technických inovací pro mistrovství světa. Budoucí speciály WRC v sobě zahrnou všechny zkušenosti, které týmy v minulých letech nasbíraly. Budou značně dynamičtější a při tom bezpečnější," říká k novým regulím vozů WRC šéf Volkswagen motorsportu Jost Capito.
Foto: Volkswagen motorsport
Pokud se například podíváme na restriktor nasávaného vzduchu, jeho průměr bude od příštího roku větší o tři milimetry, což znamená, že motor bude mít víc vzduchu a ještě větší výkon. Řečí čísel, místo současných 318 koní, které má letošní Polo WRC, jich budou mít jezdci napřesrok k dispozici až okolo 380. Použití elektronicky řízeného centrálního diferenciálu pak zajistí, že tento zvětšený výkon bude efektivně přenášen přes kola na silnici a vozy budou ještě rychlejší. Další změnou, která "wéercéčka" požene kupředu je snížení minimální váhy o 25 kg na nový limit 1175 kilogramů.
Když už mluvíme o Volkswagenu, tak ten všechny důležité komponenty již testuje a nové díly jsou nyní v klíčové fázi vývoje. Jak bylo již dříve odhadováno, první prototyp Pola WRC podle regulí 2017 by pak měl na testovací tratě vyjet v nejbližší době. "Jako obvykle pracujeme velmi pečlivě na vývoji nové generace soutěžního Pola WRC. Klíčové mezi dnešnímy dny a začátkem nové sezóny je to, abychom dosáhli co nejlepších výchozích podnímek, které umožní Polu WRC 2017 být stejně úspěšným jako jeho předchůdci," dodává Jost Capito. Jestliže nahlédneme na statistika Pola WRC, ty jsou ohromující. Hned 37 vítězství ze 42 startů, to je rekord, který se jen tak lehce překonávat nebude.
Nejdřív se mi to moc líbilo, ale teď mě to začíná přecházet. Dokud se neomezí třeba tlumiče, nebo nezavede jen zadní náhon, tak svědky rozevláté jízdy nebudeme. Ale i jízda na hraně čistou stopou je zajímavá, tak uvidíme...
Nebo jsou v plánu restrikce typu národní šampionáty nic?
Pozrite sa na Colinove auto(1995). Namiesto rozsirovania aut by ich mali z uzit a samozrejme odobrat elektroniku a vsetky nepodstatne komponenty...
Ja osobne chcem vidiet auta jazdit co najrychlejsie dvermi napred a nie prilepene na trati ako F1. Su to do riti dva rozdielne sporty tak preco ich takto premiesavaju!?
Samozrejme keby spravili to co som povedal auta by aj boli lacnejsie cize by aj bolo viac sukromnikov, maximlane B-teamy.
S tí mtechnickým vývojem máš pravdu ,ale zkus se podívat do hidtorie jak to fungovalo dřív a kdo dělal tyhle technické inovace. Není tak až ak dávno kdy vítězná auta pro závody v MS stavěly nebo jen provozovaly soukromníci. To pominulo s větší profesionalizací tohoto sportu. Náklady tedy rostou a na ta auta dosáhne málo soukromníků nebo skoro nikdo a tohle povede k ještě větším problémům nových jezdců dostat se k té technice a ukázat se. Latvala je příkladem jezdce který dříve jzdil WRC privátně a pak se dostal do fabriky. Ano řekneš máme tu přece juniorský šampionát, ale popravdě já to vnímám jen jako trpěné zlo ze strany promotéra.
Nebude tam smečka aut a smečka jezdců auta nebudou jezdit atraktivně jak se k tomu asi postaví promotér, když mu to nebude vydělávat?
Pak také nesouhlasím s tím, že cena WRC není problém. Pokud se opět podívám do historie tak jedno z nedražších aut přivezl do čech Pech. Říkalo se, že stálo třícet mega. Jestli nová S2000 stála 7-10mega, tak já v tom rozdíl vidím právě i s tím, že ušetřený peníz z rozdílu ceny lze použít na provoz toho levnějšího. Jak říká staré židovské přísloví mít jednu korunu a nemít jednu korunu je rozdíl dvou korun.
2. jestli potřebujete vidět auta, jak jezdí "dveřma napřed", tak si přepněte na drifty. Rally jsou o nejrychlejším čase z bodu A do bodu B v reálných podmínkách. Nebo se podívejte na závody tahačů, tam je neovladatelný hmoty celkem slušnej přebytek. Mně naopak ty podvozky a trakční systémy fascinují a žasnu nad tím, kam až jsou (některý) lidi schopný ten vývoj dostrkat. Určitě se mi nestýská "po zlatých časech", kdy auto na každý nerovnosti dvakrát hodilo zadkem na každou stranu, jako Octavia.
3. Aby tenhle sport fungoval, musí ho tlačit fabriky. Nerozumím stále těm steskům po soukromých týmech - jaký smysl má principálně jejich existence? Nejde tady náhodou takhle o reklamu, že ta a ta fabrika dělá nejlepší auta? Nekryje se nám náhodou doba pozdního sociálního kapitalismu s vrcholem automobilových soutěží? Není to tak, že bez fabrik je tenhle sport jenom o tom, kdo kde ukradl nebo zpronevěřil víc peněz? Nebylo by naopak lepší, kdyby se opět utkávalo 5 či více fabrických týmů s tím nejlepším, co jsou schopni stvořit?
4. vzhledem k bodu 3 bych v nových předpisech spíš viděl ještě větší odklon od sériové produkce, a to já osobně vnímám jako mínus, ale uvidíme, co tomu řeknou diváci/zákazníci. Ono je hrozně fajn fandit na RZ Škodovce, ale pak jít kupovat auto raději někam úplně jinam... Pokud jsou speciály zcela mimo sériovou produkci, je vlastně jejich sledování vůbec k něčemu dobré? Má to vlastně nějaký smysl?