reklama reklama reklama reklama
14. 4. 2016 07:30 − 1046× − 0 0

Rallye Sierra Morena – komentář

S přesunem šampionátu na pevninu se očekával nástup dalších předních jezdců, kteří úvodní dvojici soutěží vynechali.

Španělský asfaltový šampionát odstartovala dvojice soutěží na kanárských ostrovech, ve které jednoznačným způsobem dominoval zástupce nové stáje Mitsubishi Repsol Cristian García. S přesunem šampionátu na pevninu se očekával nástup dalších předních jezdců, kteří úvodní dvojici soutěží vynechali. Kdo se však těšil na Miguela Fustera nebo Alberta Heviu, musel být zklamán. Jediným přírůstkem na startu se stal Sergio Vallejo, který ve třetí letošní rally představil svou novou techniku Citroën DS3 R5. Oproti kanárským soutěžím ale naopak chyběl Ivan Ares. Ford Fiesta R5 přivezl na start alespoň Yonatan Perez a novými pravidly handicapovanému Porsche zůstává i nadále věrný Pedro Burgo. Stáj Suzuki Motor Iberica ani v Rallye Sierra Morena nepředstavila nový speciál s pohonem všech kol. Gorka Antxustegi, Adrián Díaz Pérez a Santiago Caňizares tedy znovu odstartovali se speciály Swift Super 1600.

S cílem potrénovat na první domácí asfaltový podnik přijeli na Rallye Sierra Morena dva přední portugalští jezdci. Carlos Vieira ale svůj Citroën DS3 R5 hned na první zkoušce rozbil. Joao Barros se s Fordem Fiesta R5 pohyboval až na konci první desítky a v pátém testu odstoupil s poruchou brzd. Portugalci tedy na španělské půdě moc velkou show nepředvedli. A žádným skvělým výkonem se neprezentoval ani Vallejo. Budiž mu však útěchou, že si ještě musel zvykat na novou techniku. Na bednu se někdejší mistr tedy těsně nevešel, ale příště se od něho už jistě dá očekávat boj o medailové příčky. Burgo jediný z úplné špičky mistrovství setrval v Porsche a zatím se mu věrnost celkem vyplácí. V Sierra Morena začal jako druhý nejrychlejší, odkud se ve třetím testu propadnul na třetí místo. Třetí start a potřetí třetí místo, to není na začátek sezóny špatná bilance. Pérez právě na Burga v obou kanárských podnicích neměl a skončil v obou případech hned za ním na čtvrté příčce. To se ale teď změnilo, ve třetím testu se propracoval před něho a v cíli bral body za druhé místo. Na konto si pilot Fiesty R5 připsal i tři nejrychlejší časy z posledních zkoušek soutěže. Zde se ale dá polemizovat o tom, jak moc naplno tou dobou jel vítěz soutěže García. Pilot Mitsubishi totiž v prvních čtyřech zkouškách celému poli naprosto dominoval a vytvořil si solidní minutový náskok. Ani přesun šampionátu na pevninu nezměnil nic na Garcíově převaze a ten nadále jasně vede průběžnému pořadí. Španělské automobilové federaci se tak sice povedlo zpomalit speciály Porsche, ale jejich pozici technických lídrů převzaly pro změnu produkční vozy opatřené podle lokálních pravidel sekvenční převodovkou a větším restriktorem. Útěchou zodpovědným za pravidla může být alespoň fakt, že Jan Solans s druhým Lancerem EVO X stáje Mitsubishi Repsol skončil až na patnáctém místě. Alberto Monarri se třetím vozem této stáje zajel tři čtvrté časy a jen kvůli velké ztrátě z prvních dvou testů skončil až jako třináctý.

Konečné výsledky podniku španělského asfaltového mistrovství

Stav šampionátu: 1. García 122,5, 2. Burgo 94,5, 3. J. Pérez 92,5, 4. Marbán 67,5, 5. Díaz 62,5, 6. Antxustegi 60,5

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama