--> -->
15. 4. 2016 10:25 − 1181× − 0 0

Národní šampionáty v CoI

Největší irská soutěž Circuit of Ireland letos svedla dohromady tři zajímavá startovní pole.

Největší irská soutěž Circuit of Ireland letos svedla dohromady tři zajímavá startovní pole. Proti předním evropským borcům se tam totiž postavili jezdci bojující o body do britského a irského mistrovství. Craig Breen sice pochází z Irska, ale jeho zájem v soutěži byl soustředěn čistě na dobrý výsledek bez bodů. O body pilot Citroënu DS3 R5 nebojoval stejně jako druhý nejrychlejší muž rally Kajetan Kajetanowicz s Fordem Fiesta R5. Hned za ním do cíle dojel Alastair Fisher s další Fiestou R5 a ten byl nejrychlejším bodujícím mužem soutěže. V předcházejícím podniku irského asfaltového mistrovství Fisher po havárii cíl nespatřil a měl tak nyní hodně co dohánět. Zvlášť když jeho hlavní soupeř a zároveň lídr mistrovství Keith Cronin obě soutěže vyhrál. V Circuit of Ireland se ovšem pilot Citroënu DS3 R5 moc neohřál. Už v první zkoušce chyboval, poškodil předek vozu a s přehřívajícím se motorem byl nucen odstoupit. Havárii se už v první irské soutěži nevyvaroval Desi Henry a jelikož pro poruchu diferenciálu nedojel ani West Cork Rally, jeho konto zelo prázdnotou. A bohužel pro jezdce Škody Fabia R5 zeje i nadále. Do CoI vstoupil Henry skvělým druhým časem, ale už ve třetím testu jej zpomalil defekt a následně posádka odstoupila úplně.

První příčku si od prvních kilometrů i přes problémy s řízením svého Fordu držel Fisher. Po odstoupení Cronina jej nebyl nikdo schopen pronásledovat a tak měl mladý Ir na konci první etapy už náskok přes třičtvrtě minuty. O druhou pozici naopak vřel bratrovražedný souboj Joshe a Sama Moffettových za volanty dalších Fiest R5. Lepší bilancí se v prvních dvou soutěžích mohl pochlubit druhý jmenovaný, ale tentokrát jel rychleji jeho bratr. Sam se jej snažil v sobotu dohnat, ale během této snahy chyboval a skončil v živém plotu u trati. Na třetí příčku se následně vyhoupnul Jonathan Greer pilotující Citroën DS3 R5 a tuto příčku si uhlídal až do cíle. Josh Moffett jej dokázal udržet na distanci zhruba půl minuty od RZ 9 až do konce a díky bodům za druhou příčku se posunul do vedení šampionátu. O vítězi irského hodnocení se v podstatě rozhodlo Croninovým odstoupením. Fisher následně v soutěži neměl rovnocenného soupeře a dojel si pro jasný triumf, který jej v průběžném pořadí šampionátu posunul těsně za soupeře s Citroënem.

V klasifikaci britského šampionátu rozjel už v první zkoušce podobnou sólovou jízdu další pilot Fordu Fiesta R5 Elfyn Evans. Na rozdíl od Fishera se ovšem Velšan cíle nedočkal. Po dvou jasně vyhraných zkouškách v nejdelší zkoušce The Glens přišel problém s přehřívajícím se motorem a vítěz úvodní soutěže BRC se rázem ocitnul mimo hru. Jeho soupeřům se díky tomu otevřela možnost lídra šampionátu v průběžném pořadí předehnat. Do vedení v soutěži se po třetí zkoušce dostal druhý nejrychlejší pilot Mid Wales Stages Frederik Ahlin. V divácké zkoušce na konci páteční etapy ovšem Švéd chyboval a spadnul s dvacetisekundovým odstupem na třetí místo. Senzačním lídrem britského hodnocení se tak na konci dne stal pilot Škody Fabia Super 2000 Martin McCormack. Britský pilot si vedení před zle dotírajícím Joshem Moffettem dokázal udržet i na prvních dvou sobotních zkouškách, ale potom jej stejně jako v předešlé soutěži zradila technika. Porucha palivového čerpadla McCormackově Škodě Fabia Super 2000 neumožnila další jízdu. Porucha jedné Fabie umožnila posun na pódium druhé, tentokrát ve verzi R5 a s Davidem Bogiem za volantem. Body za druhé místo si po Ahlinově havárii nakonec připsal Greer a senzační víkend zažil Josh Moffett. V rámci irského mistrovství se pilot Fiesty R5 vyhoupnul do čela a v tom britském si na své domácí rally připsal největší bodový zisk.

Konečné výsledky této irské soutěže

Stav irského šampionátu: 1. J. Moffett 36, 2. Cronin 32, 3. Fisher 30, 4. S. Moffett a Wright a Greer 26, 7. McConigle 23

Stav britského šampionátu: 1. Evans 50, 2. J. Moffett 30, 3. Greer a Cave a Bogie 18, 6. Ahlin 15

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->