Subaru Rally of Canberra – Capital City Rally

O víkendu se v okolí australského hlavního města konaly vlastně dva podniky.

ETAPA 1 – 11.3., 8 RZ – 120 km, šotolina


O víkendu se v okolí australského hlavního města konaly vlastně dva podniky. Ač celé pole, dohromady čítající 42 posádek, absolvovalo takřka shodnou porci kilometrů rozdělenou do dvou etap, vítězové byli vyhlášeni dva. To pokud ale nepočítáme vítěze jednotlivých etap, kteří berou body do obou mistrovství zde se konajících. A aby toho nebylo málo, ještě někteří jezdci bodující do australského mistrovství (ARC) jeli v klasifikaci asijsko-pacifického mistrovství (APRC). Takže ve výsledcích Capital City Rally (ARC) nefigurovali, nicméně body podle zajetých časů získali. Týkalo se to zejména Deana Herridge. Ten soutěž absolvoval se soukromým Subaru Impreza N11 a, pokud se mu podaří zafinancovat celý rok, bude hlavním želízkem v ohni této japonské značky po jejím oficiálním odchodu z ARC.

ARC

V první zkoušce nejrychlejšího času dosáhl Scott Pedder, ale hned v následující vypadl z boje o vítězství. To, čeho se všichni obávali, se mu přihodilo již 2 kilometry po startu. O kámen zničil pravou přední pneumatiku a ztratil tím rovnou minutu. Trať byla po průjezdu jezdců APRC řádně poničená a australští jezdci tak raději volili nižší tempo, aby předešli tomu, na co doplatil Pedder. Do čela se tak vyhoupl Simon Evans následován týmovým kolegou Nealem Batesem. Po RZ 4 jejich vzájemný rozdíl činil 4,8 sekundy. Na páté však Evanse potrápil vůz, ten s ním na tři válce zkoušku dokončil a propadl se za Batese o pouhých šest desetin. To hlavní, co řešil, ale bylo, jestli se v servisu mechanikům podaří závadu najít a odstranit. A obavy byly oprávněné. Celých dvacet minut mechanici závadu hledali a pak museli pracovat přes čas, což pro Evanse ve výsledku znamenalo 80 trestných sekund. Problémy s elektronikou navíc odstranili jen provizorně s tím, že se vše dá do kupy přes noc, aby byl vůz zcela fit na další etapu.


Foto Dan Vrubel, eWRC.cz

Nešťastného defektu z úvodu etapy mohl litovat Pedder, neboť celý den zajížděl časy lepší než Bates a mohl tak být v klidu první. Na kdyby se ale nehraje, a tak Pedder nakonec získal body jen za třetí místo, neboť o necelou sekundu rychleji etapou projel ve skupině APRC jedoucí Herridge. A to je vskutku k naštvání Jako čtvrtý etapu dokončil Evans před Martinem Lintottem se soukromou Corollou, který vyhrál klasifikaci privátníků před Jackem Monkhousem na Mitsubishi Lancer EVO VII. Etapa se vůbec nepodařila Fordu. Narozdíl od loňské Bathurst Rally sice do soutěže odstartovali, ale to bylo tak všechno. Michael Guest zajížděl časy ke konci výsledkové listiny a těšilo jej pouze to, že na rovinkách byl jeho Focus o 11 km/h rychlejší než konkurenční Corolly. Od rána se musel potýkat se špatně fungující převodovkou, pak poškodil zadní rameno a nakonec mu motor začal pouštět olej. Na předposlední zkoušce vystavil definitivní stop diferenciál.


Foto Dan Vrubel, eWRC.cz

Výsledky první etapy
1. N. Bates – C.Taylor Toyota Corolla Sportivo
* D. Herridge – B. HayesSubaru Impreza WRX Sti N11+ 34.9
2. S. Pedder – G. Weston Mitsubishi Lancer Evo IX + 35.7
3. S. Evans – S. Evans Toyota Corolla Sportivo + 1:26.1
4. M. Lintott – T. Jackson Toyota Corolla Sportivo + 2:19.8
5. J. Monkhouse – R. Cochrane Mitsubishi Lancer Evo VII + 2:28.6
6. W. Orders – T. Feaver Subaru Impreza WRX + 2:31.7

APRC

V rámci této klasifikace si naprosto suverénně vedl Cody Crocker a druhého Deana Herridge s o generaci starším vozem porazil o více než třičtvrtě minuty. Ukázal se tak jako regulérní australský mistr, neboť své australské kolegy opět vyškolil. Jeho hlavními rivaly ale letos jsou jezdci různých koutů Asie a Pacifiku. Mezi nimi pak vyčnívá evropský zástupce. V týmu MRF mají opět finského jezdce, Jussi Valimakiho vystřídal Jarkko Miettinen. Cíl však narozdíl od svého týmového kolegy Katsuhika Taguchiho, který se vklínil mezi Australany Herridge a Evanse, nespatřil.


Foto Dan Vrubel, eWRC.cz

Výsledky první etapy
1. C.Crocker – B. Atkinson Subaru Impreza WRX Sti N12
2. D. Herridge – W. Hayes Subaru Impreza WRX Sti N11 + 48.3
3. K. Taguchi – M. Stacey Mitsubishi Lancer Evo VIII + 1:10.0
4. E. Evans – M. McAdam Subaru Impreza WRX Sti N12+ 2:59.8
5. H. Yanagisawa – T. Misaizu Subaru Impreza WRX + 3:31.0

ETAPA 2 – 12.3., ARC – 8 RZ – 102 km, APRC – 9 RZ – 108 km, šotolina

ARC

Druhý den začal stejně, jako ten první skončil. Hned na prvním testu se s etapou rozloučil Michael Guest. Po osmi kilometrech, údajně na stejném místě jako v sobotu, opět vypověděl poslušnost diferenciál. Hlavním problémem dál jedoucích posádek bylo horko, prach a obnažené kameny na úsecích, které se sice jely v opačném směru, ale již potřetí či počtvrté stejnými místy. Na tento fakt opět doplatil Scott Pedder a ve čtvrtém testu dne prorazil druhou přední pneumatiku, což ho tentokrát stálo "jen" půl minuty. O etapové vítězství si to tak rozdali jezdci Toyoty. Evansova Corolla již byla zbavena záhadných problémů s elektronikou a jezdec se tak mohl plně věnovat útoku na Batese. Celý den byly rozdíly pouze v pár sekundách a ještě před posledními dvěma testy byl Evans o sekundu druhý. Pak ale zatáhl a o 3 sekundy Batese porazil. Celkové vítězství v soutěži si ale připsal Bates a bylo to jeho a Toyoty první od roku 2001.


Foto Dan Vrubel, eWRC.cz

Body za třetí místo bral jezdec, který ve výsledcích Capital City Rally vůbec nefiguroval. Opět se jednalo o Deana Herridge, jenž si tak už mohl připadat jako duch australského šampionátu. Hlavně jeho spolujezdci přepočítávání časů mezi oběma klasifikacemi dávalo opravdu zabrat. Situace tentokrát byla ještě o něco složitější. Herridge stejně jako jezdci APRC absolvoval o jednu zkoušku navíc, neboť takový byl rozdíl itineráře Rally of Canberra a Capital City Rally, a tak byl celkovými výsledky někde úplně jinde. Avšak body do ARC mu byly přiděleny na základě jeho času před onou poslední zkouškou. Opět tak až za sebe odsunul Scotta Peddera. Nejrychlejším soukromníkem se znovu stal Martin Lintott. Za zády tentokrát neměl Jacka Monkhouse, neboť ten odstoupil se zlomenou poloosou v samotném úvodu etapy, nýbrž Willa Orderse.


Foto Dan Vrubel, eWRC.cz

Závěrečné výsledky po obou etapách
1. Neal Bates – Coral TaylorToyota Corolla Sportivo
2. Scott Pedder – Glen Weston Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:12,8
3. Simon Evans – Sue Evans Toyota Corolla Sportivo+ 1:23,3
4. Martin Lintott – Tony Jackson Toyota Corolla Sportivo + 4:24,7
5. Will Orders – Toni Feaver Subaru Impreza WRX Sti + 7:21,5
6. Jesse Robison – Samantha RobinsonSubaru Legacy + 12:29,3
7. Bruce Fullerton – H. Reardon-SmithSubaru Impreza WRX + 18:01,3
8. John Berne – Tony BestSubaru Impreza RS + 25:42,6
9. Peter Jerie – Owen Greenwell Mitsubishi Mirage + 29:56,0
10. John Hills – Michael Tuckey Ford Escort BDA + 40:37,8

Pořadí šampionátu ARC:
1. Bates 36, 2. S. Evans 32, 3. Herridge 30, 4. Pedder 26

APRC

V asijsko-pacifickém mistrovství si udržel i do druhého dne nejlepší formu Cody Crocker. Svým pronásledovatelům stále více odjížděl a potěšil ho i fakt, že na mamutím skoku Mineshaft skočil o dvacet metrů dále. Dean Herridge byl značně limitován počtem pneumatik, jaký mu určovala pravidla australského poháru soukromníků. Druhé místo si však udržel. A to i díky tomu, že Katsuhika Taguchiho potkaly potíže s turbem a ten se tak propadl až na konečnou šestou pozici.


Foto Dan Vrubel, eWRC.cz

Závěrečné výsledky po obou etapách
1.Cody Crocker – Ben Atkinson (AUS) Subaru Impreza WRX Sti
2. Dean Herridge – Bill Hayes (AUS) Subaru Impreza WRX Sti + 1:02,6
3. Eli Evans – Matt McAdam (AUS) Subaru Impreza WRX Sti + 5:39,9
4. David Hills – David Callaghan (AUS)Mitsubishi Lancer Evo VII+ 7:57,7
5. Hiroshi Yanagisawa – Tadashi Misaizu (J) Subaru Impreza WRX STI+ 9:08,0
6. Katsuhiko Taguchi – Mark Stacey (J/AUS)Mitsubishi Lancer Evo VIII + 11:35,5
7. Atsushi Masumura – Seiichiro Yayanagi (J)Mitsubishi Lancer Evo VIII + 13:33,2
8. Rifat Sungkar – Mohamad Herkusuma (RI)Mitsubishi Lancer Evo VIII + 15:25,2
9. Denis Stevens – Amy Stevens (AUS)Subaru Impreza WRX Sti+ 29:47,7

Pořadí šampionátu APRC:
1. Crocker 10, 2. E. Evans 8, 3. Yanagisawa 6, 4. Taguchi 5, 5. Sungkar 4.

Dalším podnikem v programu australského mistrovství bude Quit Forest Rally Western Australia v květnu.

Komentářů celkem: 7
18. 3. 2006 18:181
0 0
Pekne fotky!
18. 3. 2006 20:562
0 0
Absolutní souhlas s Norrim!
18. 3. 2006 23:333
0 0
naprostý souhlas s Norrim a mlokemsmajlík
19. 3. 2006 00:194
0 0
I Hašan by s váma určitě souhlasil... No a já musím taky, fotky jsou perfektní.
Anonym IP:213.192.4.138
19. 3. 2006 01:415
0 0
Fotečky jsou nádherné a nutno říci, že ty jejich autka tam vypadají zcela exkluzivně. Radost pohledět...
20. 3. 2006 23:536
0 0
At zije Mineshaft, a RBR.
Anonym IP:58.166.121.158
23. 3. 2006 01:047
0 0
Mikeee, Ty jsi byl na Mineshaftu? A co je to RBR?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!