Před čtyřiceti lety zahynul Jiří Pavlovský
Léta běží a letos 13. dubna uběhlo již čtyřicet let od tragické nehody, při které během tréninku na Rallye Teplice zahynul Jiří Pavlovský. Tehdy třicetiletý spolujezdec továrního týmu AZNP Škoda navigoval mladoboleslavského Josefa Kopejska, jenž na nehodu doplatil ochrnutím dolních končetin.
Profil Jiřího Pavlovského na eWRC-results.com
Je neděle, 10. dubna 2016. Před chvilkou jsme se vrátili s dlouholetým fotografem Honzou Splídkem z Rallye Praha Revival. Z akce, při které si dává dostaveníčko mnoho legend motoristického sportu. Dost možná by mezi nimi byl i Jiří Pavlovský. Kdyby… Kdyby před čtyřiceti nedošlo k tragické nehodě. „Tehdy při tréninku v Teplicích narazila „stodvacítka“ posádky Kopejsko – Pavlovský přímo do stromu. Pepík ochrnul, Jirka nehodu nepřežil. Jirka začínal v „oblastkách“ jako mitfára Pavla Rajtra. Spolu se rychle propracovali až do „federálu“. Sezóny 1974 a 1975 navigoval Jirka Františka Udlínka. Společně vybojovali titul republikových šampiónů. Zajímavostí též je, že při Rallye Škoda měli v obou těchto letech startovní číslo jedna. Poté Jirka přesedl k Pepovi Kopejskovi. V „šestasedmdesátém“ se na Šumavě blýskli čtvrtým místem absolutně. Kdoví, čeho všeho by dosáhli, kdyby nedošlo k té tragické havárii,“ vzpomíná na Jiřího Pavlovského Jan Splídek a závěrem přidává poděkování litoměřickým bratrům Cyterákovým. Ti v sedmdesátých letech jezdili autokros a už čtyřicet let se také, rok co rok, pečlivě starají o pomníček tragicky zahynuvšího spolujezdce.
Foto: Archiv Evy Neumannové
http://dukla-nitra.blogspot.cz/?view=sidebar#!
BTW, ochrnutý Kopejsko jezdil v nedávné době s Favoritem, nebo se na resultech spojily dva profily dohromady?
S Fr. Udlínkem také jezdil Pavlovský, ale nevím zda se jedná o tohoto.
Je to napsáno jednak v textu, jednak to je v tom profilu zaznamenáno
Strašně to letí... myslím, že škodovka tehdy odvolala v Teplicích svojí účast... jen nevím, kdo je na foto číslo dvě... podle článku jeli Udlínek s Pavlovským v r.1975 s číslem jedna ( navíc se Škodou 110R ) a tady je Š 120S s číslem 3...
Profil je správně. Opravdu Kopejsko startoval s Pohárovým Favoritem na ruční ovládání. Já ho osobně zažil v Blovicích a hluboce jsem před ním smeknul, že se dokázal vrátit!