21. 4. 2016 17:25 − 5726× − 8

Autoklub Peugeot Rally Talent s Filipem Marešem

Odchod Karla Kupce z projektu Autoklub Peugeot Rally Talent znamenal pro Autoklub ČR jediné.

Odchod Karla Kupce z projektu Autoklub Peugeot Rally Talent znamenal pro Autoklub ČR jediné, najít během velmi krátké doby možnou náhradu, aby stihnul uzávěrku přihlášek na Rally Šumava, která se koná ve dnech 29. – 30. dubna 2016. Tým Rally Talentu zvolil Filipa Mareše, účastníka projektu Autoklub Rally Star.

„ Vzhledem k tomu, že máme podepsané smlouvy s partnery, které nás zavazují k účasti na Autoklub MČR v Rally a Autoklub Rally Sprint Sérii, museli jsme ihned hledat vhodného jezdce. Karel Kupec pro nás byl natolik zajímavý, že jsme mu chtěli dát šanci v MČR, po jeho odstoupení jsme se vrátili k původní myšlence Rally Star. Zde byli z rallyových jezdců vybrání Filip Mareš a René Dohnal. Filip má více zkušeností s vozy kategorie 6, proto padla jednoznačná volba na něho,“ komentuje výběr nového jezdce projektu Adam Eliáš, generální sekretář pro automobilový sport Autoklubu ČR. Filipa Mareše se spolujezdcem Janem Hlouškem nyní čeká příprava celého týmu, seznámení se s vozem Peugeot 208 R2 a především jejich první start v rámci Autoklub Peugeot Rally Talent již příští víkend na Rally Šumava.

Filip Mareš dodává: "Zařazení do projektu Autoklub Peugeot Rally Talent si opravdu velmi vážím a vnímám to jako velkou příležitost. Chtěl bych poděkovat Autoklubu ČR a partnerům projektu za to, že mi takovou šanci dávají. V neposlední řadě děkuji všem lidem, kteří mě na mé dosavadní cestě jakkoliv podpořili. Ačkoliv jsme se k projektu připojili krátce před novou sezonou, věřím, že na Šumavu přijedeme dobře připraveni a zužitkujeme tvrdou práci, kterou jsme s Honzou odvedli během zimní pauzy. Startu nové sezóny už se nemůžeme dočkat, konkurence ve třídě bude skutečně tvrdá a my se v ní rozhodně nebudeme chtít ztratit.”

Přijďte podpořit nováčka projektu na startu své rally kariéry pod hlavičkou Autoklubu ČR. Podpisové karty pro fanoušky budou připraveny na místě. Aktuální informace o přípravách a výkonech Filipa s Honzou najdete na facebookových stránkách projektu Autoklub Peugeot Rally Talent.

Přípravy teamu Autoklub Peugeot Rally Talent můžete sledovat na facebookových stránkách projektu www.facebook.com/autoklubrallytalent/.

Komentářů celkem: 8
21. 4. 2016 19:311 Upraveno 19:35
0 0
Nenapadá mne moc lidí, co by si to zasloužilo víc než tenhle kluk!

Doufám jen, že Autoklub podstatně zlepší prezentaci a bude alespoň na takové úrovni jako Filipova sebeprezentace z roku 2013 (hledej v archivu eWRC.cz - blogy).
21. 4. 2016 20:222
0 0
Komentáře většinou nepíšu. Ale udělám vyjímku a rozhodně budu souhlasit s maevadem. Filipa sleduji od dob ježdění s Favoritem se kterým předváděl nádherný sport. Vlastně jsem takhle viděl jet tohle auto kdysi jen v rukách Vrkiho.
Víceméně když Filip sednul do čehokoliv ať šlo o Lancera nebo o Fabii tak se na to koukalo moc pěkně. Přeju mu ať tohle je ten odraz do světové rally. A každej závod kolečkama dolů smajlík
22. 4. 2016 10:093
0 0
Rozhodně to Filipovi Marešovi přeju, ale jaksi už jsem se ztratil v tom, jaký byl účel projektu Rally Talent, pokud teď v rally talentu jede druhý z Rally Star. Vy se neztrácíte? Pokud vím, tak v rally talentu vybrali 3. a 5. nejrychlejšího. A já se táži: "Co se stalo s těmi dvěma nejrychlejšími?" a "Dostalo se jim nějaké, jakékoliv podpory?" (ve světle toho, že Kupec nemá ani rychlost, ani morální kvality, bylo by vhodné se alespoň symbolicky chytit za nos) ...Asi uvažuji správně, pokud dedukuji, že po tom průšvihu je nutné si udobřit partnery a nasadit někoho rychlého s výsledky, aby mohl projekt pokračovat i další rok, ale to pořád není odpověď na mé otázky.
22. 4. 2016 15:124
0 0
Moc se těším na další díly: http://motorsportrevue.cz/novinky/clanky/reality-show-s-rally-talenty Hezký víkend a nashledanou na Šumavě smajlík
22. 4. 2016 18:335
0 0
ano jede dobře to je pravda , ale celý projekt je šaškárna dávají si tam stejně koho chtějí tak proč dělat nějaký výběry, tajnosti kolem toho , podepisovat mlčenlivost atd. s liposh souhlasím , mohli to udělat od stolu před sezonou a nestála by příprava tolik peněz smajlík
22. 4. 2016 19:336
0 0
Nakonec to někteří nejrychlejších taky potvrdili.A byli pěkně nasráni.Se jim vůbec nedivím.
24. 4. 2016 12:317
0 0
Takže shrnutí:
Byly vypsány dva projekty - talent na sprinty
- star na mistrák
První skončilo vybírání v rámci talentu. Vybrali se dva kteří jasně vyčnívali jezdecký jezdeckým uměním, šlo na ně koukat, a jejichž doprovodné týmy v Sosnové nesnědly soutěžícím oběd ( to se stalo ), a kteří nechodili za lektory a nenabízeli při večeři panáky. Zajímané byla také sledovat kolik účastníků se zvedlo na výzvu lektora Pech at´ jdou projít trať a popovídat si o záludnostech trati. Zajímaná disciplína byl pohovor - říkali jsme mu lhaní - co jsi dělal na autě co tady máš - no přece všechno. Co si tam montoval - motor a převodovku - takže to umíš vyměnit spojku, když umíš tohle - to ne tam spojka není a nevím kde je.
Stejně zajímavé byly i výstupy medialní - ono natočit poděkování jezdce na sezóně je velmi zajímavé a máte srovnání kdo si koho váží.
Proti tomu je ježdění po okruhu vlastně sranda.
Nakonec byly vybrání dva nějlepší, kteří byli dostatečně rychlý a v ostatních bodech výběru přesvědčili.
Zde se stala chyba, nechtěli jsme z odpadlých dělat hvězdnou pěchotu a dělat z jejich slabé stránky blbce - mělo se to udělat, babičky domáhající se jedinečnosti svého vnuka na různých sítích by ubyli.
Součástí výběru byla i schopnost sehnat finanční krytí - i tohle se musí Talent do života naučit. Slyšeli jsme přehnané cifry - buď to byla lež a nebo se Talent s takovými možnostmi co nevidět někde objeví. Uteklo půl roku a slibované miliony byla lež - někde nevidím milionové talenty jezdit.
Takže máme dva vybrané - Kupce který byl jezdecky hodně na výši, uměl média a uměl potřebné peníze - to dokázal úspěšnými starty ještě před podpisem smlouvy.
Měl jet s plným zabezpečením RSS.
- Černína pro RSS, kluk úplně z ulice, pracovitý, samostatný finančně, na kopcích rychlý a měl jet RSS s částečnou podporou.

Teď proběhlo kolo Star. Tam postupovali jezdci již podle výsledků.
Vybíral se jeden jezdec do MČR - Přišlo hodně lidí už vlastně hotových závodníků a pohovory byly neméně zajímavé. Zde se ukázalo, že je zde hodně lidí s potenciálem a že je těžké vybrat jednoho. V té době vznikla myšlenka vzniku Junior tým AČR, který bude podporovat plošně ty nejlepší ale v disciplínách ze kterých vzešli. Mareš a Dohnal v rally, Joura v autokrosu, Machová které zazářila v Talentu v ZAV.
A protože Kupec mezitím stihl vyhrát třídu 6 na RSS tak ho rovnou posadit do MČR.
A tak se začala sezóna chystat.
Před cca třemi týdny jsme se dozvěděli, že Kupec má problém v řešení kauzy staré nehody. Řešení nabíralo jiný směr než si Karel myslela a proto nás informoval, že asi do budoucna nebude moci být tváří AČR a jeho partnerů. Pokračování s ním v projektu Talent tedy bylo ukončeno, došlo k dohodám o finančním a materiálovém vyrovnání.
V tu chvíli se odkrylo objednané auto na MČR.
V projektu Talent nebyl nikdo další kdo by mohl Kupce nahradit v MČR.
Jediná cesta byla vrátit se k projektu Star a toho lepšího ze dvou rally finalistů posadit do auta a nahradit tak odešlého Kupce (i zde se vybíralo podle již použitých kriterii).
Partneři projektu (Peugeot, Pirelli, MK racing, Faster ) souhlasily.
To je celý.
Poučení: čistý rejstřík trestu a čistá karta řidiče nic neznamená
Kdyby se takový projekt měl opakovat je třeba připravit dotazy: koukáte rád do ohně, nestojíte od 12 do 14 hodin před školu s bombóny, máte latexové masky, a co zvířátka,...
24. 4. 2016 14:128
0 0
Stan: Tak díky za obsáhlý a myslím pravdivý popis událostí. Ale taky to odhaluje chyby při takto koncipovaném výběru talenta. Měly být stanovena taková kriteria, aby jakýkoliv tlak na výběrovou komisi nemohl mít vliv, prostě by se ti talentovaní vybrali dle těchto pevně stanovených kriterií sami. Dále bych nevybíral jenom jednoho či dva, ale klidně 5-6 účastníků, poskytne se jim sezona v levnějším autě- ano, tady problém, nejsou , snad jedině vozy Opel Adam Cup /zase by generální mohl mít radost, že se to tak jmenuje...smajlík/ a nechat talenty, aby v průběhu celé sezony ukázali svoje kvality, náklady možná i menší, výběr by byl férovější. Je totiž nemožné, aby i velmi kvalifikovaná komise mohla za pár hodin odhalit všechny plusy či mínusy účastníků výběru, v případě 5-6 závodů se ti opravdoví prosadí, navíc by nějaká morální či jiná minela jednoho účastníka takový projekt nemohla ohrozit a teprve po tomto ročním výběru toho nejlepšího "zahrnout" všemi výdobytky sezony s vozem R 2, testováním, plným servisem,cateringem, mediální prezentací, hosteskami a dalšími požitky soutěžního života. Navíc by talentová výběrová komise při takto pevně stanovených kriteriích na výběr byla z obliga a mimo jakékoliv podezření na zákulisního jednání, samozřejmě by se nesměla ta kriteria měnit tak často, jako loni, ale byl to první rok, tak je tady nárok na chybu, pokud byla neúmyslná .
Ke kriterií ještě jedna poznámka, snad by se mohla FAS dohodnout na věkové hranici pro juniora, jednou je to 25 let, pak kvůli víme komu se to posunulo až na 27 let, pro Talent je to jenom 24...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!