25. 4. 2016 19:26 − 3282× − 0 0

MK Motorsport odstartoval svoji novou sezónu

Těsně před začátkem letošní sezóny jsme Vás informovali o stavbě nového Subaru Impreza 555 a o dalších novinkách.

Těsně před začátkem letošní sezóny jsme Vás informovali o stavbě nového Subaru Impreza 555 a o dalších novinkách, jako je změna spolujezdce, ale i plánu soutěží v MČR HA, což je také změna oproti minulým rokům. I tak, a tak trochu symbolicky, začala letošní sezóna pro Štěpána Zabloudila a MK Motorsport na poli ČMPR, tedy právě tam, kde Štěpán úspěšně závodil 5 let. Jednalo se o nedávno odjetou Radouňskou Sprintrally 2016, kde se plánovala premiéra pětpětpětky. Bohužel, s autem takového kalibru a hlavně roku výroby je více práce než s miminem, a i díky dodaným, trochu odlišným dílům, které nešli namontovat, se premiéra zatím odložila a čeká nás všechny na Rally Vltava. I tak se ale naskytla možnost, jak by se mohla nová posádka ve složení Štěpán Zabloudil – Hynek Středa spolu poprvé naostro svézt. Po dohodě s loňským teamovým kolegou Honzou Vaškem přišla nabídka okusit poprvé ve Štěpánově kariéře auto s jednou poháněnou nápravou a to navíc zadní. Není řeč o ničem jiném než o BMW, konkrétně M3 ve třídě A5. Ale co bych vám tu vyprávěl, pojďme se zeptat nově vzniklé posádky na aktuální dění a průběh Radouně.

Štěpáne, Subara je stále na dílně a RZ ještě neviděla, jak to s 555 vypadá?

Š: Já myslím, že dobře. Problém s podvozkem se nakonec díky příkladnému přístupu Rosti Šaška podařilo vyřešit. Je to poslední věc, která nebyla, takže hurá, teď nastavit vše tak, aby to fungovalo a jdeme závodit.

Proč si se rozhodl startovat v Radouni a proč s BMW?

Š:To, že pojedeme Radouň, bylo v podstatě jasné od začátku. Měl to být první ostrý test před Šumavou, ale bohužel Subaru ještě nebylo hotové, tak jsme se rozhodli, že to pojmeme alespoň jako test posádky a řekneme si specifika mého rozpisu v praxi. Zkouška bojem, tomu říkám. A proč BMW? Tak to je jasné, Honza Vaško je kamarád, sám mě auto nabídl a já to vděčně přijal. Navíc zadní náhon mám rád a M3 je ikona.


Foto: Martin Husár

Jak probíhalo sžívání se s autem se zadním náhonem, se kterým jsme tě ještě neviděli?

Š: První 2RZ byla tragédie. Měl jsem pocit, že nefunguje vůbec nic, chodil jsem strašně brzo na brzdy a vůbec nechápal, že M3 tak výborně brzdí. Já jsem do té doby nikdy M3 neřídil. Navíc jsem se 2x v první RZ přetočil. To na sebedůvěře nepřidá. V servisu jsem to samozřejmě schytal, jako že jízda pravidelnosti se jede jindy a tak… :-) Zde patří velký dík Pavlovi Adámkovi, mému bývalému mitfárovi, který si ze mě dělal takovou legraci, že jsem v další RZ radši zatahal a dojel celkově na 4 místě hned za třemi Mitshubishi, deklasoval zbytek startovního pole a zlepšil si čas na 7km RZ o 48 vteřin. To je jasný důkaz jakou plíseň jsem v prvním kole jel… :-)


Foto: Martin Husár

Jak si rozumíš se spolujezdcem Hynkem Středou ve voze?

Š: Abych řekl pravdu, byl jsem strašně zvědav, jak si s Hynkem budu rozumět. Přeci jenom je mu 65, je tedy o 20 let starší a přichází do kolektivu poměrně mladých lidí, kde mě říkají „dědku“. Naší posádce je tedy celkem 110 let, máme dohromady kupu dětí a Hynek i vnoučat. Strašně mě překvapil. Mnohý třicátník by mu mohl závidět vitalitu, chuť do života a optimismus. Bude pro náš tým velkým přínosem. Navíc všechny RZ co se jezdí v mistráku jel jedním i druhým směrem několikrát, takže jeho připomínky a rady budou nad zlato. Kdo trefil v „cutu“ kámen na Malontech, ví, o čem mluvím. O diktátu netřeba hovořit. On umí.

Co očekáváš od svého prvního závodu v mistrovství republiky? Těšís se na změnu?

Š: Těším se strašně moc. Zároveň mám i velký respekt. Takže očekávání jsou především seznámení se s vozem, zbytečně neriskovat a dojet. A samozřejmě, divácká místa bokem… :-)


Foto: Martin Husár

Dříve než se ale všichni sejdeme kolem tratí Rally Šumava a Vltava historic, je potřeba si říci, že bychom zde nikdy nic nepsali a nevyjeli ani z garáže bez našich věrných sponzorů. Hlavním partnerem teamu je spediční společnost Solidsped s.r.o., dále pak společnosti Cont, Trotina Auto, Šejnoha plasty, AM Control STK, RZ1.cz a GolemTech. Mediálním partnerem je portál ewrc.cz a velké poděkování patří také Mikuni Teamu, který se celou zimu pere s Imprezou. Držte nám proto palce, ať vše funguje, uvidíme se v Klatovech!

p.s.: Ve středu v podvečer najdete na našem facebooku a webu fotogalerii designu a detailů….

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama