Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
29. 4. 2016 10:18 − 7287× − 26

Seb Ogier: Z MS se startovním pořadím stává vtip

Sébastien Ogier byl v Argentinské rally druhý celkově a jasně vede MS, ale nelíbí se mu, že neustále čistí trať.

Od zrušení kvalifikace platí v MS pravidlo, že průběžně vedoucí jezdec šampionátu startuje jako první a ostatním čistí trať, přičemž nyní je to tak, že lídr tabulky jede na čele v první a druhé etapě. Vzhledem k rozložení ostrých kilometrů mezi etapami to pak vychází tak, že vedoucí jezdec jede v čele nějaké dvě třetiny soutěž či ještě více. Za jednoho největších, ne-li jediného, kritika tohoto pravidla patří pilot Volkswagen motorsportu Sébastien Ogier, jenž je díky své dominanci MS v posledních letech jediným, kdo se s tímto pravidlem v praxi potýká.

V nedávno odjeté Argentinské rally se Seb Ogier umístil na druhé příčce, když v závěrečné etapě málem vymazal náskok vítězného Haydena Paddona, jenže novozélandský jezdec mohutně zatáhl na PowerStage a Francouze porazil. Ten z toho nebyl příliš nadšený a v průběhu soutěže se párkrát dostal do menší výměny názorů z pozdějším vítězem. "Už jsem unavený tím, jak o tom pořád mluvím. Chtěl jsem jen dojet do cíle, jet domů a úplně změnit myšlenky. Rallysport je pro mě v této chvíli lehce nudným. Vybojovali jsme slušné body, ale kde zůstal sport?" Zamýšlí se nad svou současnou náladou Seb Ogier.

"Jistě, můžeme opět vyhrát šampionát, ale vím, že si zasloužíme víc než to. Je to kompletně nefér a proti tomu, jak by měl šampionát být, když jezdíme jako první po nějakých 80 % trvání soutěže. Problém je v tom, že tato slova zaznívají jenom ode mě, ale můj pohled na věc zůstává stejný. Proto se pro mě rok od roku stává šampionát stále větším vtipem," hodnotí Seb Ogier fungování pravidla o startovní pozici.

Na pokračující Ogierovu kritiku tohoto pravidla reagoval za FIA Jarmo Mahonen, který se pro server autosport.com nechal slyšet, že v této sezóně se pravidlo měnit nebude, ale na konci roku projde revizí. "Chci vidět celou sezónu, zda-li byla úspěšná a teprve pak budeme hodnotit. Chápu jak se Seb cítí, věřím jeho frustraci, ale musíme se na věc dívat z většího odstupu, musíme se dívat na celý šampionát. On to takhle vidět nemusí a chápu, že musí být sobecký – to je část toho, co jej dělá tak úspěšným. Ale nikdo nemůže říct, že tohle pravidlo by bylo pro sport špatně. Podívejte se na závěrečný den v Argentině. Neděle byla velmi vzrušující a to je něco, co potřebujeme," obhajuje Jarmo Mahonen současnou podobu regulí o startovním pořadí.

Komentářů celkem: 26
29. 4. 2016 18:44 Upraveno 18:45
0 0
jenže tohle je rally a někdo prostě první jet musí......proč zrovna ten poslední?Proč první?...protože to tak je a on je tam v práci a néé od vtipů jak píše. S tím do toho šel, pravidla zná a pokud se mu to nelíbí....tak může jít třeba do RX nebo na okruhy. Nebo místo mě zítra do práce. Nebaví mě ty kecy ubrečený.....prostě pravidlo je pro všechny stejný a hotovo.
29. 4. 2016 19:22
0 0
Můj názor na celou tuto kauze je, že je to celé nesmysl a myslím, že Ogier by takové řeči a nářky neměl vůbec vypouštět z úst. Víte o tom, že druhou etapu jedou před prvním jezdcem nejdříve odpadlíci z prvního dne co nastoupili znovu do závodu? Tudíž už jenom v této situaci nemůže tvrdit, že čistí trať! Byly i závody, kde jelo před prvním jezdcem z WRC i více jak pět aut a to si myslím je dostatečné zametení tratě! K otázce startovního pořadí. Myslím, že by měl vždy startovat vedoucí šampionátu jako první do první etapy. Druhou a třetí bych řešil tak, jak to bylo vždy. Jede první ten, kdo je v průběžných výsledcích první. Co se stále řeší čištění tratě a pod. Už jendou jsem zmiňoval, že rally je o přizpůsobení se daným podmínkám, tečka! Co mají říkat jezdci jedoucí na dalších postech? Druhému tam první vyhodí kámen a ten druhý ten kámen odstrčí třetímu přesně na kolo, ten třetí má defekt a posune ho čtvrtému přesně na spojovačku a tak bych mohl pokračovat. Nakonec všichni jezdci i diváci vědí, o čam zde píši. Mrzí mě pouze to, že funkcionáři a promotéři myslí pouze na peníze! Říkají "Musí to být více atraktivní, musíme zlevňovat, zpomalit ty střely!" a najednou zase povolí středové dify a větší restriktory. A pak Seb pláče, že má handicap, že čistí a pod. Bojím se, aby právě takoví jako Seb a Jos nezničili tu královnu sportu a tou je rally. Lidé chtějí vidět souboje a ne nářky, lidé chtějí co nejblíže stát a vidět svého favorita nebo kámoše, jak krotí ty koně a snaží se jet na lesní cestě co umí. Vymýšlí, jak komu ubrat a jinému přidat. Přirovnám to k Michaelu Boltovi. Vyhrává a tak mu příště na Zlaté tretře vyndáme 2 hřebíky z bot a uvidíme jak zaběhne! A když vyhraje, tak příště mu vyndáme 4 hřebíky. To je cesta do pekel! Ať zruší elektroniku, start-control system a pak se uvidí, kdo jak umí to auto ovládat. A hlavně dělejte RZty tak, aby tam diváci nemuseli být den dopředu, ale aby byly přístupné co nejrychleji a nejjednodušeji. Pak bude opět diváků kolem trati o mnohem více. Hezký den a ať Šumava bude krásným sportovním zážitkem.
29. 4. 2016 21:02
0 0
vozit sebou kila navic jako nejrychlejsi ve wtcc je fer?
29. 4. 2016 21:40 Upraveno 21:41
0 0
A kdo je to ten Michael Bolt?? smajlík smajlík
29. 4. 2016 22:07
0 0
Původně napsal Wladimeer
A kdo je to ten Michael Bolt??


Celé to na mně působí protiřečně. Možná to jen nechápu...
IMP
29. 4. 2016 22:43
0 0
Souhlasím naprosto s p. Sitnikem.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!