Araújo uhájil vedení na Rally de Portugal
Armindo Araújo vyhrál letošní Rally de Portugal, když využil především svého náskoku z prvního dne. Druhý skončil zrychlující Janne Tuohino, třetí pak vycházející švédská hvězda Patrik Flodin.
Soutěžící i druhý den trápily přívaly deště. Araújo vstupoval do druhého dne s náskokem minuty a půl na Markko Martina a mohl si tak dovolit trochu zvolnit. Na prvních dvou dnešních RZ byl předstižen jak Tuohinem, tak Flodinem, a tak zrychlil a další RZ vyhrál.
To už nejel Markko Martin, který odstoupil hned na první RZ. Asi po 10 km přišel defekt a pneumatika se zcela rozpadla. Posádka zastavila, aby kolo vyměnila, ale přitom zjistila, že mají defekt i na zadním kole. Náhradní kolo měli jen jedno, a tak odstoupili, aby auto příliš nepoškodili. „Je to škoda, těšil jsem se na další pěkné souboje. Měl jsem tady na druhé místo, což by s neznámým autem a novým spolujezdcem bylo dobré. Také je škoda, že se nepovedlo počasí. Ale soutěž byla jinak bez problémů – organizace, bezpečnost, všechno klapalo. Myslím, že na suchu by rychlostní zkoušky byly fantastické.“
Armindo Araújo
Araújo na druhé průjezdy měnil nastavení tlumičů. „Odpoledne trochu zvolním a budu si dávat pozor na defekty.“ Na časech to bylo znát, když dojížděl až za oběma pronásledovateli. Taktika se mu ale vyplatila, protože díky velkému náskoku z prvního dne udržel vedení o více než minutu a čtvrt.
„S výsledkem jsem spokojen. První den jsem si vytvořil náskok a ve druhé etapě už si jen kontroloval pozici. Tratě byly hodně kluzké, takže jsem musel být pozorný. Ale po prvním závodě národního šampionátu, Casino da Povoa, který se jel na vodě a na sněhu, jsem zjistil, že tyto podmínky mám rád,“ dodal spokojený Araújo.
Hlavním tématem dnem byl souboj mezi Tuohinem a Flodinem, ze kterého nakonec vyšel vítězně prvně jmenovaný. „Auto jelo dobře, měl jsem z něj dobrý pocit. Araúja jsem dostihnout nemohl, měl moc velký náskok, ale musel jsem jet naplno, abych za sebou udržel Patrika.“ Nakonec se mu to podařilo o 18 sekund. „Byla to dobrá soutěž. Nejsem si jist, proč jsme první den tolik ztratili, ale jinak to byla zábava. Kdyby vyšlo počasí, byl by to perfektní závod, ale i takhle to bylo velmi dobré.“
Spokojen byl ale se třetím místem i Flodin. „Jsem velmi šťasten, že jsem skončil na stupních vítězů. Při druhých průjezdech jsme trefili kámen a poškodili předek vozu. Trochu nás to zpomalilo, ale i tak to byl pěkný souboj s Jannem. Získali jsme hodně zkušeností a užili si to.“
Loňský vítěz Daniel Carlsson měl při prvních dnešních průjezdech technické problémy a propadl se až na páté místo. „Měli jsme problémy s transmisemi a auto jelo jen na zadní náhon. Je to škoda, protože jsme se těšili na souboj s Markkem.“ Na druhé průjezdy už vyrazil s opraveným vozem a dokázal se posunout alespoň na čtvrtou příčku.
Daniel Carlsson
Mezi dvoukolkami kraloval tovární jezdec Suzuki Urmo Aava s vozem Suzuki Swift S1600. Za celou soutěž ho potkal jediný problém, a to když musel na trati měnit kolo. „Byla to velmi těžká soutěž. Hodně pršelo, což bylo pro můj vůz nevýhodné. Doufal jsem, že budu produkčním vozům blíž, a asi bych i byl, kdyby bylo sucho. Tratě jsou tu vhodné pro vozy S1600, ale jen na suchu!“
Celkové výsledky | ||||
---|---|---|---|---|
1. | A. Araújo – M. Ramalho | Mitsubishi Lancer EVO 8 | N4 | 3:06:14.0 |
2. | J. Tuohino – M. Markkula | Subaru Impreza WRX | N4 | +1:17.0 |
3. | P. Flodin – M. Anderson | Subaru Impreza WRX | N4 | +1:35.6 |
4. | D. Carlsson – J. Andersson | Subaru Impreza WRX | N4 | +3:23.7 |
5. | M. Campos – C. Magalhães | Subaru Impreza WRX | N4 | +4:01.0 |
6. | U. Aava – K. Sikk | Suzuki Swift S1600 | A6 | +8:30.4 |
7. | F. Peres – J. P. Silva | Mitsubishi Lancer EVO 8 | N4 | +14:34.3 |
8. | B. Magalhães – P. Grave | Peugeot 206 S1600 | A6 | +10:04.7 |
9. | M. Rauam – K. Kraag | Subaru Impreza WRX | N4 | +21:53.9 |
10. | A. Rodrigues – J. Carhalho | Mitsubishi Lancer EVO 6 | N4 | +23:34.2 |