8. 5. 2016 23:48 − 1988× − 0

Hell Miskolc Rally – komentář

Po rychlé asfaltové Eger Rally se maďarský šampionát přesunul na další ještě rychlejší asfalty do okolí Miskolce.

Po rychlé asfaltové Eger Rally se maďarský šampionát přesunul na další ještě rychlejší asfalty do okolí Miskolce. Na některých zkouškách nebyl ničím výjimečným rychlostní průměr blížící se až k 125 km/hod. Za hlavní favority na vítězství platili znovu tři zástupci vozů tří různých značek. Ve všech případech se samozřejmě jednalo o speciály kategorie R5. Norbert Herczig v roli úřadujícího šampióna začal nejlépe už v Egeru, kde nestačil pouze na Poláka Grzegorze Grzyba s Fiestou R5. Nyní už proti sobě měl pilot Škody Fabia R5 pouze domácí soupeře a s těmi hodlal zatočit stejně jako v případě úvodní soutěže. Miklós Kazár tam s Fordem Fiesta R5 podlehnul Andrásovi Hádikovi ve stejném voze, ale i body za třetí místo se hodily. János Tóth si z Egeru naopak neodvezl vůbec nic kromě porouchaného Peugeotu 208 T16 R5.

Do soutěže, kde drží rekordní množství deseti vítězství, ale pilot francouzského speciálu vstoupil vítězstvím na mokré úvodní zkoušce. V další zkoušce, jejíž zhruba polovina oschla, už Tóthova volba gum neplatila za nejlepší, ale vedení si udržel. Herczig výběr gum v úvodu moc nezvládnul a zůstával s odstupem 4,8 sekundy šestý. V druhé sekci už to bylo jiné kafe, pilot Fabie obě zkoušky vyhrál a dotáhnul se na rozdíl osmi desetin za Tótha. Vítěz druhého testu, místní pilot Hádik se kvůli technickým problémům ze špičky vytratil a umožnil postup na třetí místo dalšímu jezdci Fordu Kazárovi. Do sobotní části soutěže nakonec Herczig vstupoval obtěžkán desetisekundovou penalizací a měl tedy před sebou nelehký úkol umazávání poněkud větší ztráty. Ze šestého místa se během prvních dvou ranních testů dostal až na druhé a před servisní přestávkou po RZ 7 už za vedoucím Tóthem zaostával jen o 3,4 sekundy. Jezdci Peugeotu krutě nevyšly průjezdy RZ 9 a 10, kde dohromady ztratil skoro sedmnáct vteřin a do závěrečné sekce soutěže už vstupoval coby druhý v pořadí s odstupem 15,4 sekundy. Úvodní dva testy této sekce se Tóthovi podařilo zajet na jedničku, ale ze své ztráty i tak umazal jen 4,2 vteřiny. V závěrečné zkoušce pak znovu zajel nejrychleji Herczig a třetí vítězství v Miskolci si už uniknout nenechal. Pilot Škody si tím zároveň upevnil vedení v šampionátu, když jeho nejbližší soupeř Kazár dojel do cíle na třetím místě.

Výsledky soutěže maďarského mistrovství

Stav šampionátu: 1. Herczig 55, 2. Kazár 34, 3. Vincze 29, 4. Tóth 22, 5. Balogh a Spitzmüller 21

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!