3. 5. 2016 07:16 − 2704× − 1

MK Motorsport se učil na Vltavě

Až překvapivě krásné počasí panovalo o uplynulém víkendu při konání dalšího ročníku Rally Vltava a Šumava v okolí Klatov.

Až překvapivě krásné počasí panovalo o uplynulém víkendu při konání dalšího ročníku Rally Vltava a Šumava v okolí Klatov. Ve srovnání s počasím, které bylo pár dní před tím při seznamovacích jízdách, to byla změna k lepšímu nejen pro diváky. Seznamovací jízdy se týkaly i posádky teamu MK Motorsport ve složení Štěpán Zabloudil – Hynek Středa. Po pěti letech závodění v amatérských závodech tak nebylo jedinou novinkou první vyjetí nové Imprezy 555 na tratě rychlostních zkoušek po velmi krátkém testu a prvních cca 10 km v zápřahu.

Všichni netrpělivě čekali jak bude auto fungovat, jak se bude chovat a jaké Štěpán pojede časy. Na shakedownu se v podstatě poprvé nastavovali tlumiče, Štěpán Zabloudil získával z auta první poznatky a diváci mohli poprvé spatřit Imprezu v servisní zóně. To ještě před tím, než se kolem půl čtvrté vše spustilo ze startovní rampy klatovské soutěže.

První rychlostní zkouška byla, jak je již v Klatovech zvykem, Čínovský okruh a to ve stejném směru jako loni, tedy tzv. obráceně. Už tam se ale po pěkném projetí prvním kolem, ukázaly nemalé problémy s řídící jednotkou, bohužel velmi brzy a to už ve druhém kole. Auto točilo jen něco přes 4 tisíce otáček a výsledkem toho bylo i efektní přetočení „na špici“, kam se po trati přijel podívat i Jiří Káňa se Sierrou, který se asi divil tomu co vidí … J

V následném servisu při perfektní práci mechaniků vše nasvědčovalo tomu, že je závada odstraněna. Bohužel se znovu projevila asi po deseti odjetých kilometrech na druhé erzetě. Posádka tak musela z páteční etapy odstoupit. I tak se ale Mikuni team pustil do oprav, aby se ráno mohlo pokračovat ve druhé etapě. Jak je u Martina Mikuličky zvykem, dokázal to a mohlo se jít spát s nachystaným autem na sobotní vložky.

Sobotní první ranní erzetou byla šestnácti kilometrová Strašínská, kde se posádka Subaru Impreza 555 poprvé pořádně svezla a zajela celkově dvanáctý čas. Auto fungovalo, opravy držely a následovala zhruba stejně dlouhá rychlostní zkouška Drážovská, kde Štěpán s Hynkem vylepšili svojí jízdu sedmým časem absolutně, se ztrátou 34 vteřin na vítěze. Zdálo se, že vše bude dobré. Bohužel jen do doby, kdy na RZ 8 zůstala při řazení zaseklá trojka. Ani po následné snaze o opravu samotnou posádkou se nedalo pokračovat, a tak žlutobílá Impreza musela ze závodu definitivně odjet na vleku. A jak celý závod viděl samotný jezdec Štěpán Zabloudil?

Je velká škoda, že jsme díky převodovce, která po 10 ti kilometrech ukončila naše testování, neměli možnost Imprezu vyzkoušet a pořádně vše otestovat. Díky tomu by se i porucha s řídící jednotkou objevila dřív, tedy na testování a byla by na Rally Vltava již v pořádku. To, že jsme na převodovku nakonec odstoupili definitivně je jen logické pokračování našeho trápení. Nedá se nic dělat, ale nezbývá než doufat, že na Krumlov již bude vše v pořádku.

I přes tento nedokončený začátek si team MK Motorsport odváží z Vltavy mnoho cenných zkušeností, které nelze nabrat na testu ani z povídání. Pilně se připravujeme na další soutěž českého historického mistrovství, kterou bude ve dnech 27. a 28. května 2016 Rally Český Krumlov, kam všechny naše fanoušky zveme a těšíme se na další chvíle plné toho nejlepšího sportu.

Komentářů celkem: 1
3. 5. 2016 08:38
0 0
Pánové, naučte vaši krásnou Rézinku jezdit co nejdříve, aby jste mohli prohánět současná eNka, jako to dělal Kalda s Legáčem, abychom si mohli zase číst příspěvky o různých výhodách historiků, oproti současným eNkám. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!