Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
4. 5. 2016 21:13 − 1726× − 0

Budou mít welšské rally problém?

Dohoda o povolení automobilových soutěží ve welšských lesích končí a nová se zasekla na výši poplatků.

Zatímco před několika (týd)ny byla v ohrožení Australská rally, protože při prvním hlasování odmítli radní města Coffs Harbour další podporu soutěže a ta byla schválena až při dalším hlasování před několika dny, tentokrát se do ohrožení může dostal Wales rally. Jablkem sváru jsou poplatky za využívání welšských lesních cest, protože stávající dohoda mezi Motor Sport Association (MSA) – řídícím orgánem motoristického sportu ve Velké Británii a National Resource Wales (NRW) – správcem welšských přírodních zdrojů vypršela a v nové NRW požaduje více jak 90% nárůst výše poplatků za využívání cest. Jelikož stávající dohoda končí 31. května, počínaje červnem hrozí, že se ve welšských lesích soutěže nepojedou

K nastalé situaci pak serveru autosport.com řekl ředitel Wales Rally Ben Tylor, že pokud by nebyla dohoda, soutěž by byla ve vážném ohrožení. "Stejně jako jakýkoliv další organizátor soutěží bychom měli velké potíže dát po zvýšení dohromady zdroje na poplatky za použití cest." Ačkoliv ještě není známa přesná trasa soutěže, předpokládá se, že většina zkoušek povede po cestách pod správnou NRW. To tak dělá soutěži vrásky na čele. Zajímavostí je, že v jiných zemích Velké Británie – tedy v Anglii a Skotsku se MSA povedlo s tamními správci dohodnou smlouvu se zvýšením poplatků jen o 0,7 procenta.

Ke zvýšení poplatků se pak vyjádřil i Nicky Grist, který nárůst považuje za neférový. "MSA nemůže s takhle masivním nárůstem poplatků souhlasit, protože by to náklady na rally v lesích poslalo do nereálných výšin. Mnoho lidí má problémy zaplatit startovné v současné výši a více jak zdvojnásobením poplatků za využití lesů by náklady vyhnalo vzhůru. Kromě toho si musíme položit otázku jak si mohou dovolit poplatky natolik zvýšit, když v Anglii a Skotsku je dohoda o zvýšení o 0,7 procenta."

Ještě o něco černěji případné zvýšení poplatků vidí vedoucí jezdec WRC2 a místní rodák Elfyn Evans. "Nyní je ve Walesu rallysport masivně rozšířený. Pokud to skončí, bude ještě zájem o Rally GB? Budou tam jezdci v národním poli, aby byla soutěž životaschopná, bude to ještě zajímat fanoušky? Pokud nikdo nebude mít zájem a celá struktura rallysportu ve Walesu se rozpadne, tak to ovlivní i Rally GB. Musíme se na věci dívat z širší perspektivy," říká k hrozící situaci Elfyn Evans. Závěrem pár čísel, jak zní z NRW, škody, které rallysport na jejích cestách způsobí jdou do desítek milionů korun za rok(cca 22 milionů Kč v roce 2015) a MSA platí na poplatcích jen nějakou polovinu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!