5. 5. 2016 07:06 − 3710× − 2

Francois Duval ve starých šlépějích

Čtvrtý podnik belgického mistrovství posádky zavedl na jednu z nejdelších tratí.

Čtvrtý podnik belgického mistrovství posádky zavedl na jednu z nejdelších tratí a aby té náročnosti nebylo málo, ještě jeho průběh zhoršilo dosti nevlídné počasí. Zmoklé diváky kolem trati alespoň rozehřál pohled na atraktivní průjezdy několika bonusových špičkových posádek, které doplnily seznam tradičních účastníků mistrovství. V první řadě se na tratě vydal vítěz podniku MS Francois Duval, který usednul do Citroënu DS3 R5 vybaveného paketem evo. Do vedení se někdejší tovární pilot Citroënu dostal už po druhém průjezdu diváckou superspeciálkou Citadelle a do dlouhé sobotní etapy vstupoval jako lídr. Zmoklou úvodní sekci zvládnul Duval znovu nejlépe a vytvořil si půlminutový náskok na lídra mistrovství Freddyho Loixe. Náskok si pilot DS3 udržoval až do poslední sobotní zkoušky, ve které vylétl do pole a zastavil se až o betonové zátarasy. Další jízda nebyla možná a Duval dal vzpomenout na svou bilanci havárií při účasti v MS.

Atrakcí soutěže se stalo jedno z bezesporu nejzajímavějších WRC minulosti, Mitsubishi Lancer WRC05. Chris van Woensel s ním vyhrál hned úvodní test a během soboty úspěšně bojoval o třetí příčku. Porucha převodovky mu bohužel vystavila předčasnou stopku. Na startu se objevila i dvojice Citroënů C4 WRC a David Bonjean s jedním z nich držel sedmou příčku, než v RZ 13 havaroval. Nejrychlejší vůz WRC tak do cíle dovezl Benoit Allart. Třetí příčku ze sobotní etapy sice pilot Škody Fabia WRC udržet nedokázal, ale i čtvrtá příčka rozhodně nebyla k zahození. Celá nejrychlejší čtveřice soutěže pilotovala vozy české značky. Zatímco Škoda ve Valonsku uspěla, francouzský rival Citroën mohl jen smutnit. Kevin Demaerschalk musel porouchanou DS3 R5 odstavit už na pátém testu. Druhý junior Guillaume Dilley dlouhou dobu vedl boje o průběžné pódium, ale pak se porouchala i jeho DS3 R5. Z celkem sedmi těchto speciálů na startu cíl viděl pouze jediný. Tom van Rompuy s ním obsadil desátou příčku.

Tři vítězství si ze tří dosavadních soutěží mistrovství odvezl úřadující šampión Freddy Loix. Ač to vypadá poměrně jednoznačně, ani v jedné soutěži pilot Škody Fabia R5 neměl cestu za triumfem zrovna lehkou. Pokaždé musel totiž svést těžké souboje s Krisem Princenem za volantem Peugeotu 208 T16 R5 o každou vteřinku. Před valonským startem obdržel Peugeot inovované součástky evolučního paketu, ale při testech si Princen užil dosti technických problémů. Po úvodní dvojici diváckých zkoušek zaostával za Loixem o pouhé dvě desetiny a v sobotu hned z rána zajel nejrychlejší čas. Hned záhy bohužel Princen skončil mimo trať a s poškozeným chladičem byl nucen vzdát. Průběh sezóny trochu začíná připomínat loňskou sezónu, kdy pilot Peugeotu také dokončil první tři podniky a v tom čtvrtém se už do cíle nedostal. Loix následně nemusel nikam pospíchat a čekání na Duvalovu chybu se mu vyplatilo. Na konci sobotní etapy měl ve vedení k dobru 50,3 sekundy na Xaviera Bouche v další Fabii R5. Ten stejně jako ve Spa bojoval s Vincentem Verschuerenem rovněž pilotujícím Fabii R5. Na rozdíl od tehdejšího souboje se tentokrát radoval Bouche, když svou druhou příčku dokázal o 1,7 sekundy uhájit. Loix si do cíle dojel pro čtvrtý triumf v řadě a suverénně míří za dalším titulem.

Konečné výsledky této soutěže belgického mistrovství

Stav šampionátu: 1. Loix 80, 2. Princen 48, 3. Verschueren 45, 4. Dovifat 30, 5. Dolfen 28, 6. Bouche 26

Komentářů celkem: 2
5. 5. 2016 18:02
0 0
chtělo by to aspoň zmínku o jednom z největších Belgických talentu Stephanu Hermannovi, který dojel se svým 2WD Puntem 2,0HGT na osmém míste jako nejrychlejší dvoukola vůbec i včetně RGT.
5. 5. 2016 19:43
0 0
Hned záhy bohužel Princen skončil mimo trať a s poškozeným chladičem byl nucen vzdát. smajlíkŽe by typické problémy Pegyho s chlazením?smajlíksmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama