5. 5. 2016 17:42 − 881× − 0

Duck Racing sbíral poháry na Hungaroringu a na Šumavě

O uplynulém víkendu začala pro tým Duck Racing středoevropská část letošní sezony.

O uplynulém víkendu začala pro tým Duck Racing středoevropská část letošní sezony. Část týmu závodila na maďarském Hungaroringu, kde proběhl první podnik středoevropského mistrovství FIA CEZ na okruzích, kdežto druhá část bojovala o body v okolí západočeských Klatov.

Daniel Skalický i letos bude usedat do modrého BMW M3 GTR, tedy minimálně ve sprintech. Pro vytrvalostní závody si připravil lahůdku v podobě silné Alpiny B6 GT3. To Petra Kačírka v dobře známém BMW nejspíš již vídat moc nebudeme. Kačírek by měl totiž celou sezonu absolvovat společně se svým dlouholetým kamarádem Marcelem Kusínem s jeho Ferrari F430 GT2.

Skalický posbíral letos na Hungaroringu téměř perfektní bilanci. Ve třídě do 3500 ccm se totiž ve sprintech radoval nejdříve z druhého místa a ve druhé jízdě dokonce zvítězil. Fanoušci sice přišli o tolik napínavé souboje s Tomášem Erdélyim, které byly kořením loňské sezony, ale takový je motorsport, techniku občas k poslušnosti nepřesvědčíte.

Naprosto skvěle pak vyšla Danovi premiéra s Alpinou ve vytrvalostním klání. S vozem specifikace GT3 startoval vůbec poprvé a o to cennější je třetí místo v hodinovém závodě. Toho se zúčastnili i Petr Kačírek s Marcelem Kusínem, kteří brali páté místo ve třídě nad 3500 ccm.

„Máme za sebou skvělý start sezony. Autům se nic nestalo, potvrdilo se, že jsou perfektně nachystaná a navíc se nám podařilo získat nějaké body a poháry. Dan potvrdil, že je to vynikající pilot a dokáže být rychlý v čemkoliv. Já jsem podruhé v životě usedl do Ferrari 430 GT2, ale nebylo to pro mě zrovna úspěšné procitnutí po zimním spánku. Přes zimu jsem si závodil v arabských emirátech, ale rozdíl mezi BMW 130i a Ferrari je něco jako rozdíl mezi Fabií a BMW M3. Marcel má s Ferrari dlouholeté zkušenosti a svůj stint zvládl excelentně. Já jsem se vracel na trať na pátém místě a po velkém úsilí a jedněm hodinám jsem jej udržel. Je však třeba dodat, že Hungaroring našemu Ferrari příliš nesvědčí, věřím, že svůj potenciál ukážeme na Red Bull Ringu,“ prozradil Petr Kačírek.

V Klatovech pak ke své premiéře v týmu Duck Racing Subaru ČR nastoupil mladý a talentovaný Václav Kopáček společně s Barborou Rendlovou. Podobně jako na Hungaroringu, i Rally Šumava kralovala modrá obloha a slunce. Kopáček bojoval prakticky celou soutěž o vítězství ve třídě 3, na kterém po první etapě dokonce přenocoval. V osmé RZ se však se svým Subaru kvůli nefunkčnímu diferenciálu nevešel do retardéru a než aby rozbil auto o balík slámy, poslal ho raději do příkopu. Nechal tam pár minut než ho diváci vytlačili, ale naštěstí mohl ještě pokračovat v soutěži. Kopáček se pak ještě během zbývajících testů prodral alespoň na třetí místo a získal tak první důležité body do dalšího průběhu MČR v Rally.

„Na Šumavě se ukázalo, že Venda je dnes nejrychlejší jezdec produkčních vozů a zaslouží si naši podporu. Nebýt rozpadlého diferenciálu v převodovce, tak by určitě bojoval o vítězství. Navíc je i velký bojovník. Málokdo ví, že před jednou z erzet měl Václav zdravotní problémy, kdy se mu spustila velmi silně krev z nosu a vypadalo to, že posádka bude muset ze soutěže odstoupit. Bára však sehnala dva ubrousky, Venda si ucpal nos a vyrazili na erzetu, kterou, jak jinak, vyhráli. To svědčí o tom, že oba soutěžemi opravdu žijí a jsou ochotni jim hodně obětovat. Věříme, že na Krumlově bude auto poslouchat a Venda naváže na svůj výkon ze Šumavy,“ řekl Petr Kačírek k šumavské soutěži.

Na Šumavě pak ještě startovali dva reprezentanti týmu Duck Racing. Jaroslav Petrásek s Ottou Slezákem opět nastoupili do soutěže historických vozidel Rally Vltava v překrásném Porche 911, se kterým brázdili i tratě mexické soutěže La Carrera Panamericana. Petrásek se Slezákem brali třetí místo ve své třídě a už nyní je jasné, že odjedou kompletní seriál českého historického šampionátu. Kromě toho se také chystají na vytrvalostní balkánskou rally v Bulharsku.

Na Šumavě pak nastoupil i Lumír Firla, i když tentokrát to nebylo v barvách týmu Duck Racing. Lumír přijal nabídku na start od Josefa Semeráda, který si nemohl nechat ujít první závod svého syna ve formulích na Hungaroringu. Firla podal bezchybný výkon a jen díky defektu v předposlední zkoušce nestanul na stupních vítězů a bral čtvrté místo ve třídě 3.

Závěrem ještě jedna zajímavost přímo od šéfa Duck Racingu, Petra Kačírka: „Osobně jsem chtěl být na Šumavě a sledovat premiéru Vendy Kopáčka v našem týmu a Vojtu Štajfa v jeho nové Fabii R5. Pepa Semerád chtěl Šumavu dokonce jet. S Pepou jsme se potkali na Hungaroringu a bavili se o tom, jak to asi dopadne na Šumavě. Venda Kopáček s mým autem celou dobu vedl, ale díky technickým problémům klesl druhý den na 4. místo za Firlu. Lumír Firla s autem Josefa Semeráda byl celou dobu 4., ale po problémech Vendy poskočil na 3. místo. V předposlední erzetě měl však Lumír defekt a Venda ho přeskočil na 3. místo. Já myslím, že toto se nedá vymyslet, toto se může jen stát.“

Duck Racing se už za necelé dva týdny vydá na supermoderní Red Bull Ring do rakouského Štýrska, kde proběhne druhý podnik okruhového seriálu FIA CEZ. Ve stejný termín se pak koná jednodenní Rally Vyškov.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama