19. 5. 2016 07:32 − 1288× − 0

Rychlý start Peugeotu do tureckého mistrovství

Yagiz Avci ještě před pár lety patřil k oficiální turecké stáji Fordu, za kterou vybojoval několik mistrovských titulů.

Yagiz Avci ještě před pár lety patřil k oficiální turecké stáji Fordu, za kterou vybojoval několik mistrovských titulů. Před sezónou 2014 ale mistrovský tým opustil a naopak se jejich novopečenou jedničku Murata Bostanciho pokusil porazit s konkurenční technikou. Za volantem speciálu Mini RRC ale v tomto souboji zůstal tím poraženým a neuspěl ani vloni, kdy přesedlal do Peugeotu 207 Super 2000 italské stáje Munaretto. Souboje obou borců sice nabídnuly velmi atraktivní podívanou, ale z titulu se znovu, a to i díky nezvyklému systému umožňujícímu získávat body i za zahraniční starty, radoval pilot Fordu Fiesta Super 2000. Do letošní turecké sezóny ovšem Bostanci nastoupil pouze s Fordem Fiesta R2T a s ním na úvodní asfaltové Ege Rallisi na vítězství pomýšlet rozhodně nemohl. Úspěch stáje Ford Castrol tak ležel celý na bedrech Orhana Avcioglu, který letos vstoupil už do třetí sezóny ve Fiestě Super 2000.

Avci získal pro nový rok podporu značky Peugeot, přesedlal do 208 T16 R5 z Munaretta a rázem se stal největším favoritem sezóny. První plánovaná zkouška nové sezóny se bohužel kvůli lesnímu požáru neodehrála, ale na té druhé už se jelo naplno. Jako v ohni byl tentokrát Avci, který nadělil nejbližšímu soupeři skoro dvacet sekund. Následující diváckou zkoušku u Izmiru sice zajel o 7,1 sekundy pomaleji než Avcioglu, ale stejně si udržel etapový triumf. Druhé místo držel s odstupem 13 vteřin pilot druhé italské 208 T16 R5, v tomto případě od Friulmotor, Burak Cukurova. Tomu se ani v neděli nedařilo na lídra soutěže zatlačit, ale připsal si na své konto alespoň vyhranou Power Stage. K tomuto dílčímu vítězství mu dost možná pomohl Avcioglu, který vyhrál dvě ze čtyř nedělních zkoušek a na Cukurovu se dotáhnul. Pilot Peugeotu si ale nakonec druhé místo dokázal o 4,7 sekundy uhlídat. Největší důvod k radosti měl ovšem na cílové rampě Avci, který potvrdil roli favorita a na začátek roku získal nejvíce bodů ze všech.

Po asfaltovém úvodu sezóny se turecké mistrovství přesunulo na nezpevněný povrch. Jako druhý byl na programu největší tamní podnik, který se ještě vloni coby Bosphorus Rally odehrával v okolí Istanbulu. Nové útočiště soutěž našla v Marmarisu u Egejského moře a pro posádky organizátoři přichystali 190 ostrých kilometrů. Ty první zvládl nejlépe Avci, když vyhrál obě úvodní zkoušky. V dalších dvou se naopak radoval Avcioglu, ale na divácké superspeciálce se svým Fordem Fiesta Super 2000 vrazil do stromu, které zde byly opravdu hodně blízko trati. Jedna posádka Fordu se ocitla mimo hru, ale jedna si stále uchovávala naděje na úspěch. Bostanci sice v Ege Rallisi startoval s Fiestou R2T, ale i přesto získal parádní množství bodů za čtvrté místo. Do Marmaris Rally vstoupil úřadující mistr za volantem Fiesty R5 a tak se s ním muselo počítat do boje o první příčku. V sobotu se mu ale moc nedařilo a za lídrem v Peugeotu zaostával o třičtvrtě minuty. V neděli pak Bostanci prokázal své kvality, vyhrál všechny zkoušky a ještě zaútočil na první místo. Avci mohl být jedině rád, že druhá etapa nebyla delší, vítězství totiž uhájil s náskokem pouhých 11,3 vteřiny. Pokud Bostanci u Fiesty R5 zůstane i napříště, v Turecku by se mohl opakovat atraktivní duel o titul.

Výsledky soutěží tureckého mistrovství

Stav šampionátu: 1. Avci 34, 2. B. Çukurova 24, 3. Bostanci 23, 4. Avcioğlu a Ağaoğlu 11, 6. Soylu 10

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!