Neúnavný Ogier: „Chci stejné podmínky pro všechny“
Server rallye-magazin.de zveřejnil rozhovor s mistrem světa na „věčné“ téma.
RM: Poslední dvě rally jsi prohrál, protože jsi byl jako první na trati v nevýhodě. Jak těžká je to situace?
S.O. „Když ze sebe člověk vydá více než kdy doposud, je to jen těžko akceptovatelné. Ale dívám se na to v širším kontextu a chci se stát na konci roku mistrem světa.“
Ale je vidět, že Tě to štve.
„Mé frustraci porozumí každý sportovec. Prostě to není fair a každý ví, že to není správné. Ale existují různé zájmy a já jsem jediný, který je tímto pravidlem postihován. Snad ti, kteří dělají pravidla, přijdou na to, že toho už je trochu moc a vyřeší to v budoucnu lépe.“
Jak vidíš postoje ostatních jezdců?
„Jak už jsem řekl, je to těžké, protože existují rozdílné zájmy. Mluvil jsem s několika jezdci. Myslím, že je všem jasné, že to není to nejlepší řešení. Víceméně s tím všichni souhlasí. Musíme najít řešení, které má více smysl.“
Ale na asfaltových rally mají první jezdci výhodu?
„Řekni mi, na jakých!“
Co třeba Španělsko?
Ne, ve Španělsku už nejsou žádné zašpiněné asfalty. Všude jsou tam teď svodidla a podmínky jsou pro všechny stejné. Řeknu Ti jedno: být první na trati je lepší jenom v Monte Carlu. Taky v Německu, ale jenom když je mokro. Tvrdit něco takového tedy nelze. Krom toho nechci vůbec žádnou výhodu. Chci nějaké řešení, ve kterém budou mít jezdci, kteří bojují o vítězství, stejné podmínky. Taková možnost existuje.
Jari-Matti Latvala řekl pár minut před tímto rozhovorem, že na konci roku bude nejlepší jezdec také mistrem světa a že ti, co jedou první, mají během sezony taky občas výhodu.
„K tomu nemám co říct.“ (šklebí se)
Možná by byla kvalifikace přece jen nejlepší řešení?
„Nechci teď tady veřejně diskutovat o pravidlech. V současnosti o tom přemýšlíme.“
Už je toho moc, nečekal jsem, že to někdy napíšu, ale Ogier škodí rally a hotovo
Co je treba nechat tahat balonky s cisly z osudí pred startem do etapy? Ale i to by se zabozroutovi nelibilo...
Argument Loeb je naprosto lichý, ten čistil sice taky, ale jen první etapu. Aktuálně Portugalsko 1. etapa 135km, 2. etapa 165km, 3. etapa 67km. Ogier pojede 300km, tj skoro 82% první. Mně to přijde jako velká číčovina.
Pokud začne do sportu zasahovat myšlení panáků a zavádí se různé hendikepy, sport končí.
Jen bych dal řečnickou otázku všem kritikům pohledu Ogiera.
Proč by měl mít vedoucí jezdec nějaké nevýhody?
tak mistru světa další rok nechte zlámat ruce a nohy, aby už nevyhrával a bylo to zajímavější...
Seb Loeb se s těmito pravidly potýkal celou svou karieru v rally a nestěžoval si,prostě champion je jen jeden