Jiří Šteg - eWRC.cz
19. 5. 2016 05:40 − 5030× − 19

Neúnavný Ogier: „Chci stejné podmínky pro všechny“

Server rallye-magazin.de zveřejnil rozhovor s mistrem světa na „věčné“ téma.

Server rallye-magazin.de zveřejnil rozhovor s mistrem světa na „věčné“ téma.

RM: Poslední dvě rally jsi prohrál, protože jsi byl jako první na trati v nevýhodě. Jak těžká je to situace?

S.O. „Když ze sebe člověk vydá více než kdy doposud, je to jen těžko akceptovatelné. Ale dívám se na to v širším kontextu a chci se stát na konci roku mistrem světa.“

Ale je vidět, že Tě to štve.

„Mé frustraci porozumí každý sportovec. Prostě to není fair a každý ví, že to není správné. Ale existují různé zájmy a já jsem jediný, který je tímto pravidlem postihován. Snad ti, kteří dělají pravidla, přijdou na to, že toho už je trochu moc a vyřeší to v budoucnu lépe.“

Jak vidíš postoje ostatních jezdců?

„Jak už jsem řekl, je to těžké, protože existují rozdílné zájmy. Mluvil jsem s několika jezdci. Myslím, že je všem jasné, že to není to nejlepší řešení. Víceméně s tím všichni souhlasí. Musíme najít řešení, které má více smysl.“

Ale na asfaltových rally mají první jezdci výhodu?

„Řekni mi, na jakých!“

Co třeba Španělsko?

Ne, ve Španělsku už nejsou žádné zašpiněné asfalty. Všude jsou tam teď svodidla a podmínky jsou pro všechny stejné. Řeknu Ti jedno: být první na trati je lepší jenom v Monte Carlu. Taky v Německu, ale jenom když je mokro. Tvrdit něco takového tedy nelze. Krom toho nechci vůbec žádnou výhodu. Chci nějaké řešení, ve kterém budou mít jezdci, kteří bojují o vítězství, stejné podmínky. Taková možnost existuje.

Jari-Matti Latvala řekl pár minut před tímto rozhovorem, že na konci roku bude nejlepší jezdec také mistrem světa a že ti, co jedou první, mají během sezony taky občas výhodu.

„K tomu nemám co říct.“ (šklebí se)

Možná by byla kvalifikace přece jen nejlepší řešení?

„Nechci teď tady veřejně diskutovat o pravidlech. V současnosti o tom přemýšlíme.“

Komentářů celkem: 19
19. 5. 2016 07:481
0 0
A co takhle podniky, kdy po projetí prvního auta mají ostatní zhoršený výhled, pokud vůbec něco vidí, kvůli prachu. Nechci mu sahat do svědomí, ale je si toho podle mě moc dobře vědom a jede daleko "rozevlátějším" stylem. A co takhle mega šutry, který vytahá na cestu - viz Monte, kde pak musel Mikeš třeba zastavit. Ano, možná lehkou nevýhodu má, ale v Argentině byl jednoznačně seřezán Padonem na power stage a to ho podle mě "trápí"...smajlík smajlík
19. 5. 2016 08:362
0 0
Stejné podmínky pro všechny nelze zajistit a já souhlasím s tím, aby ti nejlepší to měli oproti jiným spíše ztížené. Nevím, proč by nejlepší měli mít ještě nejvýhodnější pozici na startu.
19. 5. 2016 09:483
0 0
Seb Loeb se s těmito pravidly potýkal celou svou karieru v rally a nestěžoval si,prostě champion je jen jeden
19. 5. 2016 09:564 Upraveno 09:57
0 0
A co mají dělat slalomáři na lyžích, taky brečet? Myslím, že je lepší se tím poprat a bojovat... je to poseroutka...
19. 5. 2016 10:315
0 0
To co Ogi předvádí nestojí za komentář... smajlík
19. 5. 2016 11:276 Upraveno 11:28
0 0
FIA (a nejen ona) furt laboruje, vymýšlí různé voloviny. Namátkou např. stanovení ceny vozů některých tříd nebo rally 2 pravidlo, které glajchšaltuje časově sankce za nedokončení etapy. Dodnes jsem nepochopil, proč třeba není sankce jako např. procentní přirážka k času vítěze RZ. Aspoň pak mají bafuňáři co řídit a být důležití (snad tam není nic jiného smajlík. Pan Mahonen si užívá okamžiky vlastní vážnosti a důležitosti. Vsadil bych se, že kdyby VW/Ogier tak nečněl/i, pravidlo by bylo promptně změněno. Náčelník má pravdu, že nelze stejné podmínky z podstaty rally zaručit. Ale dva dny jsou poněkud přehnané. IMHO první den dle pořadí MS a pak obráceně po odpadlících. Nebo kvalifikace, alespoň by se tam závodilo. Ogimu se nedivím.
19. 5. 2016 12:027
0 0
stejný podmínky....je to herdek rally, ne nějaký okruhy...jak by to chtěl jako udělat? po každým projetí auta je ta trať jiná a jestli mu jde o to, že čistí pořád trať, tak ať prohrává častějismajlík čistí každej, kdo jede první...ať si tam třeba domluví místňáky, kteří mu tu RZ vždycky zametou, když má pořád problém.
Už je toho moc, nečekal jsem, že to někdy napíšu, ale Ogier škodí rally a hotovo smajlík
19. 5. 2016 12:218
0 0
A co treba jeho auto, to je taky stejne jako vsech ostatnich??? Asi tezko. Kazdy vi, ze VW je nejlepsi, cpe do toho nejvic penez a tak maj urcitou "vyhodu". Tu musi bafunari kompenzovat zas nejakou "nevyhodou", aby to nebyla One man show (totalni). Chce-li stejne podminky pro vsechny musi do RX Lites v rallycrossu. Tam je to vsechno uplne stejne.
Co je treba nechat tahat balonky s cisly z osudí pred startem do etapy? Ale i to by se zabozroutovi nelibilo...
19. 5. 2016 12:229
0 0
Souhlas se všemi výše a hlavně s Shackim....taky nechápu, proč by měl mít vedoucí jezdec ještě další výhody. smajlík
19. 5. 2016 15:3710
0 0
Chápu ho tak, že chce rovné podmínky v tom, vyjet si startovní pozici kvalifikací. Nkde neříká, že chce pro sebe nějakou výhodu oproti ostatním. Kvalifikace seskupí jezdce výkonostně k sobě a to se přenese i do startovací pozice. Nevidím v tom nic špatného ani výhodného výhradně pro Ogiera. Pak je ještě možnost, aby se čistilo jako dřív jen v první etapě
Argument Loeb je naprosto lichý, ten čistil sice taky, ale jen první etapu. Aktuálně Portugalsko 1. etapa 135km, 2. etapa 165km, 3. etapa 67km. Ogier pojede 300km, tj skoro 82% první. Mně to přijde jako velká číčovina.

Pokud začne do sportu zasahovat myšlení panáků a zavádí se různé hendikepy, sport končí.

Jen bych dal řečnickou otázku všem kritikům pohledu Ogiera.
Proč by měl mít vedoucí jezdec nějaké nevýhody?
19. 5. 2016 18:5811
0 0
je strašně smutný, jak je tu zakořeněno rovnostářství a nepřejícnost k úspěchu smajlík
tak mistru světa další rok nechte zlámat ruce a nohy, aby už nevyhrával a bylo to zajímavější...
19. 5. 2016 23:1812
0 0
Strašne sa mi to páči ako si tu všetci diskutujúci kompenzujú svoje nervičky na Ogiera.Chcel by som vidieť vás na jeho mieste ako by ste plačkali a sťažovali sa na neférové podmienky!Stále dookola píšete ako si ostatný nesťažujú ale pritom sa sťažujú všetci keď sa otočí štartovacia pozícia hneď hovoria že idú čistiť trať a nebude to z ich strany dnes dobré, že nemajú šancu zajazdiť dobrý čas v power stage atď.. Samozrejme že si nesťažujú tak vehementne , lebo im nejde o víťazstvo!! A samozrejme že sú radi ak im niekto pomáha spomaliť najlepšieho jazdca niakými pravidlami. smajlík
19. 5. 2016 23:2013
0 0
OGI je smajlík .
19. 5. 2016 23:2114
0 0
Původně napsal Miran
Seb Loeb se s těmito pravidly potýkal celou svou karieru v rally a nestěžoval si,prostě champion je jen jeden
Ale sťažoval sa aj on!
20. 5. 2016 01:2915
0 0
Nebreč OGI smajlík smajlík smajlík smajlík
20. 5. 2016 08:0716
0 0
já nejsem žádný odborník, ale zavedl bych přeskupení po každé sekci
20. 5. 2016 13:2817
0 0
Rally nějak vzniklo a určitě se i nějak vyvíjí, má svá pravidla a bohužel se vždy najde nějaký chytrák, který to chce pak nějak měnit. Nejčastěji lidé z řad FIA následováni lidmi z vedení týmů a pak jezdci. Těm prvním jde hlavně o peníze, vymýšlejí různé blbosti jak a kdy koho zpomalit nebo zrychlit. Nerozumím spíše jezdcům, kteří si stěžují na to či ono. Jdu do jakéhokoli sportu s tím, že tak to je, že ho chci dělat, fascinuje mě ten sport. Ale pak jsem někdo a už začnu "Mě se nelíbí tohle a chci změnu!" schovávajíc vše za formulku "pro všechny stejné podmínky". Toto ale v rally nebude nikdy možné a pro nikoho. Jako dobrou možnost bych viděl přeskupení v každé servisní zóně. Nechceš jet první, jeď tedy pomaleji. To pak ale postrádá logiku rally a tou je jet co nejrychleji za daných podmínek na čas. Kdysi jsem jel Rally Bratislava, jel tam jeden slovenský okruhář a když s ním dělali rozhovor, tak úplně vážně do TV pronesl "RZ sú pekné, ale dúfam, že to cez noc pozametajú, lebo je tam vela blata v zákrutách". Nebo snad Jágr chce měnit pravidla hokeje? Češi vyhráli svou skupinu a pak jeden jediný zápas rozhodl o neúspěchu. Proč se nehraje do té doby, než-li jeden tým nevstřelí gól? Je to fér? Záleží na úhlu pohledu, takto je to nastavené a basta. Neslyším nikoho, že by říkal, zrušme ty nájezdy, vždyť je to mnohdy náhoda, atd. Toť můj názor. Pro mě je rally právě svou jedinečností a obtížností královnou motoristického sportu!!! Až i tu zničí???
20. 5. 2016 13:4618
0 0
Jak tu už bylo zmíněno a já jsem to psal i jinde - rally je sport na čas, kde vyhraje ten, kdo projede NEJRYCHLEJI z bodu A do bodu B. Proč by se mělo měnit pořadí? Pokud přeci mám horší podmínky než soupeři za mnou a stejně jsem schopen dojet z bodu A (start soutěže) do bodu B (cíl soutěže) nejrychleji, tak pak jsem oprávněně mistr a je jedno, jestli je sucho, prach, prší, sněží nebo padají trakaře.... Pan S.O. si akorát neustále stěžuje. Nejdřív, že je špatná kvalifikace, pak špatný auto, pak špatný gumy, pak špatný pravidla a teď přijde co? Špatný vzduch?
20. 5. 2016 14:1219
0 0
buzekpar,malá oprava tvých výpočtů.Ogi čistí 6 erzet(146,8 km) z 19,druhé průjezdy erzet jsou "vyčištěny" dostatečně a o speciálkách se snad nemá cenu bavit.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!