19. 5. 2016 05:44 − 1267× − 0

Italský start provázely radost i rozpaky

Rally Mille Miglia si Martin Rada vybral záměrně. Značka Alfa Romeo má v Itálii bohatou historii a sportovní tradici.

Hustopečský AGROTEC racing team si v přestávce mezi Šumavou a Českým Krumlovem vybral jako „kompenzaci“ neúčasti na Rallye Monte Carlo start na italské Rally Mille Miglia. Čtyřicátý ročník slavného italského závodu ovšem poznamenalo nepříznivé počasí…

Rally Mille Miglia si Martin Rada vybral záměrně. Značka Alfa Romeo má v Itálii bohatou historii a sportovní tradici, a tak chtěl italským fanouškům ukázat svůj unikátní soutěžácký speciál v akci. A zájem fanoušků i soupeřů o rallyový vůz Alfa Romeo 147 tuto myšlenku jen potvrdil. V servisním areálu v Brescii poutala červená alfa zaslouženou pozornost.

„Takový zájem jsme opravdu nečekali. O alfu se zajímala nejen naše konkurence, ale její tvary obdivovaly i řady fanoušků, což bylo moc příjemné,“ říká Martin Rada.

Hustopečský jezdec si italský závod vybral i kvůli náročnosti rychlostních zkoušek. A seznamovací jízdy tento předpoklad dokladovaly.

„Dokonce bych řekl, že zkoušky byly náročnější než na Monte. Zejména druhý test Pertiche s délkou přes dvacet kilometrů byl extrémní. Rally 1000 Miglia nabídla vložky ze zatáčky do zatáčky, z kopce do kopce, v úzkém i na širším asfaltu. Neustále jste se pohybovali mezi skálou na jedné straně a svodidly na straně druhé. Nebylo tam mnoho prostoru na manévrování. Také řada průjezdů před vesnice byla skoro o zrcátka. Jezdecky nebylo vůbec jednoduché adaptovat se na tak odlišné tratě,“ popisuje jezdec AGROTEC racing teamu.

Vlastní soutěž, kterou odstartoval slavnostní start v Brescii v pátečním večeru, opanoval stylem start – cíl domácí Luca Pedersoli s vozem Citroën C4 WRC. Na šesti zkouškách porazil o pouhých pět vteřin u nás dobře známého Corrada Fontanu s Hyundaiem i20 WRC. Pedersoli se tímto vítězstvím dostal do čela průběžného pořadí italského seriálu „Campionato Italiano WRC“, kterého byla soutěž součástí.

Dopolední část soutěže se odjela za krásného letního počasí, naopak druhé průjezdy pronásledovaly silné deště, kroupy a organizační chaos. I kvůli tomu byl pro startovní pole zrušen průjezd RZ4.

„Co se týkalo vlastního závodění, rozhodně jsme o něm měli jiné představy. Test Pertiche jsme dokonce nejeli ani jednou naostro. Poprvé kvůli haváriím několika posádek, podruhé kvůli neukázněným divákům podél trati. Když se k tomu přidalo zrušení RZ4, z plánovaného harmonogramu nám ukrojili více než polovinu ostrých kilometrů. A to nebylo moc příjemné. Do Itálie jsme přijeli závodit a ne odjet jízdu pravidelnosti,“ smutnil Martin Rada.

Dalším startem posádky Martin Rada – Jaroslav Jugas bude Rallye Český Krumlov ve dnech 27. – 28. května, následně se představí na domácí AGROTEC Petronas Syntium rally v Hustopečích.

Foto: Ivo "Nowi" Novák

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!