Novinky a seznam přihlášených na Valašské Rally
TISKOVÁ ZPRÁVA
Systém Super Rally
Poprvé v historii se XXV. ročník Valašské rally pojede podle hodnocení super rally. V praxi to znamená, že každá posádka, která odpadne v průběhu 1. etapy, může po opravě znovu nastoupit do dalšího dne. Systém super rally byl v loňském roce používán v soutěžích seriálu mistrovství světa v rally a v České republice při Barum rally.
„Pokud bude vozidlo jezdce poškozeno, bude mu dána možnost auto opravit. Z pátku na sobotu bude možnost opravovat téměř tři hodiny. Jezdec má povinnost oznámit řediteli rally, že má poškozený vůz a zároveň požádá, aby mohl převézt vůz do uzavřeného parkoviště v areálu servisní zóny v areálu bývalých vojenských kasáren ve Valašském Meziříčí. Poté nám oznámí, kdy si bude chtít auto vyzvednout. Má na to celou noc, nicméně vše se musí stihnout do čtyř hodin před startem nedělní etapy. Samozřejmě, tento systém je náročný pro činovníky rally,“ uvedl ředitel jubilejní Valašky Miroslav Hošák. Zásadní rozdíl od dosavadního hodnocení českých rally je, že formát super rally vrací jezdce do startovního pole a zpět do závodu.
Pohár České republiky v rallye
Pohár v rallye vznikl před třemi lety a jeho hlavním cílem bylo zvýšení úrovně a legalizace amatérských soutěží. Již o rok později, v roce 2005, jeho činnost zaštítila Federace automobilového sportu a kalendář poháru se rychle naplnil. Nově příchozí pořadatelé s novými podniky a zcela neznámými rychlostními zkouškami brzy přilákali mezi početní pole amatérů také jezdce pravidelně startující ve sprintrally a velkých soutěžích. Atraktivita Poháru České republiky v rallye a zájem posádek o něj rychle stoupl a konfrontace amatérů s profesionály láká k tratím stále více diváků.
Nový seriál si velmi rychle našel své místo po boku tradičních šampionátů Mistrovství České republiky ve sprintrally a Mezinárodní mistrovství České republiky. K tomu velkou měrou přispěl i Rallye Sport Promotion, který se ujal v sezoně 2005 organizace například podniků ECCE HOMO a Rallye New Balance Rosice. V těchto podnicích zvítězil Antonín Tlusťák, který v poháru s pomocí pořádajícího RSP představil vůbec poprvé vůz specifikace WRC.
Letos se podařil sestavit zajímavý kalendář. Kromě soudobých vozů lze očekávat i početnou enklávu historických aut. Tři podniky jsou totiž zařazeny do Mistrovství České republiky historických vozidel. Součástí sedmidílného seriálu se staly i takové podniky, jako je Valašská rally, která je úvodní akcí K4 Poháru České republiky v rallye 2006. nový promotér Rallye Sport Promotion bude i nadále pracovat na zvýšení úrovně a prestiže poháru, protože má domácímu rallysportu co nabídnout.
Seznam přihlášených posádek
1 | Hanácký rally klub Vyškov | Schlager Eddy/Wächter Richard | Mitsubishi EVO VI | A8 |
2 | SVC Náchod Motorsport | Flídr Leoš/Ehl Bohumil | Škoda Octavia WRC | A8 |
3 | Autotech Czech | Kurka Tomáš/Müller Jindřich | Mitsubishi EVO VII | A8 |
4 | Monte Pacov Motorsport v AČR | Javoš Jáva/Markvart Michal | Subaru Impreza WRX | A8 |
7 | Auto Jarov | Berger Vladimír/Jugas Jaroslav | Škoda Octavia 2.0 | A7 VK |
8 | Asch Robert | Šín Marian/Aschová Kateřina | Peugeot 306 Maxi | A7 VK |
9 | Radoslav Nešpor | Nešpor Radoslav/Král Jiří | Ford Escort Kit Car | A7 VK |
10 | Tomaštík Jaromír | Boruta Bart./Graberkiewicz Slaw. | Renault Clio 2000 | A7 VK |
14 | K.I.T. Racing s.r.o. | Trnovec Petr/Kárník Karel | Mitsubishi EVO | N4 PV |
15 | Autotech Czech | Tureček Radim/Lesniaková Petra | Mitsubishi Lancer EVO VI | N4 PV |
16 | Klub Fox Racing v AČR | Běhálek Daniel/Vosádka Jaroslav | Subaru Impreza WRX Sti | N4 PV |
17 | OVB-ZEPOS | Skoupil Jiří/Vajík Karel | Mitsubishi Lancer EVO VIII | N4 PV |
18 | Jiří Hendrich Mr.CAR | Hendrich Jiří/Hendrich Daniel | Mitsubishi Lancer EVO VI | SA4 |
19 | Silvestr Mikuláštík | Mikuláštík Silvestr/Baran Robert | Subaru Impreza | N4 PV |
20 | Orsák Jaroslav | Orsák Jaroslav/Pešek Roman | Mitsubishi Lancer EVO VI | SA4 |
21 | Tomaštík Jaromír | Fecko Igor/Hausknotz Viktor | Subaru Impreza STi | N4 PV |
22 | Vlček Martin | Vlček Martin/Juřina Lukáš | Subaru Impreza 2.0 Turbo | SA4 |
23 | Václav Mulač | Mulač Václav/Mulačová Jana | Subaru Impreza | SA4 |
24 | Tomáš Král | Král Tomáš/Králová Daniela | Nissan Sunny | RSS sk. S |
25 | AK Rally Sport Příluky v AČR | Tarabus Jaromír/Trunkát Daniel | Škoda Felicia Kit Car | SA2 |
26 | DEFRS rally team | Sedláček Josef/Vorel Roman | Škoda Fabia | A5 |
27 | Vokál Lubomír | Vokál Lubomír/Novák Ondřej | Škoda Fabia | A5 |
28 | Šašek Libor | Šašek Libor/Viktora Stanislav | Škoda Fabia | A5 |
29 | DEFRS rally team | Lešanský Duš./Sláma Mojmír | Škoda Fabia | A5 |
30 | Auto Power | Levora Miroslav/Pech Martin | Škoda Fabia (jun.) | A5 |
31 | MontCar Autosport v AČR | Došek František/Ježek Michal | Škoda Octavia | SA3 |
32 | Agrotec Autoklub v AČR | Rada Martin/Petr Roman | Alfa Romeo 147 2.0 TS | SA3 |
33 | Exces Super Bike Club v AČR | Tenkl Lubomír/Šubrt Pavel | Opel Kadett C GTE | HA4 |
34 | Exces Super Bike Club v AČR | Tichý Zdeněk/Horák Jiří | Opel Kadett C GTE | HA4 |
35 | VSV rallye team | Habart Michal /Vaněček Václav | Škoda 120 S | HA2 |
36 | Exces Super Bike Club v AČR | Hájek Ctirad/Perski Eduard | Opel Kadett C GTE | HA4 |
37 | Kunovský Petr | Kunovský Petr/Janalík Daniel | Ford Escort RS 2000 | N3 |
38 | Roman Švidrnoch | Ševeček Jiří/Píža Josef | Renault Clio 2.0 Sport | N3 |
39 | Tlusťák Antonín | Grzybek Bartlomiej/Ranik Michal | Honda Civic Type-R | N3 |
40 | Stromšík Roman | Stromšík Roman/Měrka Petr | Opel Astra GSi | N3 |
41 | Sunny rallye Team | Jílek Rudolf/Šimana Marek | Nissan Sunny 2.0 GTI | SA3 |
42 | Šubrt Jiří | Šubrt Jiří/Jonák Jan | Škoda 130 LR | V3Š |
43 | Slivka Dalibor/Koběrský Pavel | Škoda Fabia | A5 | |
44 | AK-AGROTEAM v AČR | Havlásek Marcel/Šmeidler David | Citroën Saxo | N2 |
45 | Barvík Vladimír | Dohnal Pavel/Blažek Jiří | Honda Civic VTi | N2 |
46 | VSV rallye team | Stráský Pavel/ Volek Roman | Škoda 130 L/A | V3Š |
47 | Švidrnoch Roman | Švidrnoch Roman/Osička Vladimír | Škoda Felicia Kit Car | SA2 |
48 | SAS Zlín | Pletka Tomáš/Tomšů Vladimír | Škoda Felicia | A6 |
49 | Henrich Řeháček | Kapušanský Ivan/Szenderáková G. | Škoda Fabia 1,4 | N1 |
50 | Stromšík Roman | Karlík Ludvík/Karlík Lukáš | Škoda Fabia 1,4 | N1 |
51 | Mareš Radovan | Mareš Radovan/Švihálek Luděk | Škoda Felicia | SA1 |
52 | AC Marketing, s.r.o. | Majer Radek/Pohořelý Michal | Škoda Felicia | SA1 |
53 | Kožmín Martin | Čonka Robert/Hejný Karel | Škoda Felicie Kit Car 1.4 | SA1 |
54 | AGC CZ Autoskla | Šén Jiří, Ing./Sitník Josef | Honda Civic VTi | SA2 |
55 | Heinz Martin | Heinz Martin/Heinz František | Škoda Felicia | SA1 |
56 | PS Motorsport | Přibyl Pavel /Švamberk Petr | Škoda Felicia | SA1 |
57 | Kryštof Radim/Chovanec Alexan. | Škoda Favorit 136 | SA1 | |
58 | Kobliha Adam/Mikulík Jan | Škoda Felicia | SA1 | |
59 | Bambušek Zdeněk | Bambušek Zdeněk/Greschner Lad. | Seat Ibiza Cupra | SA3 |
60 | Liška sport motor | Liška Milan/Lucák Petr | Škoda 1000 MB | HA1 |
61 | JS Racing | Mitchel Bobby/Durant Robbie | Škoda Fabia | A5 |
62 | SAS Zlín | Žaludek Petr/Kantor Jan | Mitsubishi Lancer EVO VI | N4 PV |
63 | Oldřich Hrabec | Hrabec Tomáš/Hrabec Zbyněk | Honda Civic 1,6 | SA2 |
64 | RSP Prodution | Berlinger Ladislav/ | Škoda Felicia | SA1 |
úrývek rozhovoru :
Má na to celou noc, nicméně vše se musí stihnout do čtyř hodin před startem nedělní etapy. Samozřejmě, tento systém je náročný pro činovníky rally