23. 5. 2016 08:09 − 2238× − 0

AvD Sachsen Rallye – komentář

Saský podnik ve Zwickau se po čtyřech letech vrátil zpátky do německého mistrovství.

Saský podnik se po čtyřech letech vrátil zpátky do německého mistrovství a tamní organizátoři pro posádky připravili dvanáct rychlostních zkoušek o celkové délce 135 kilometrů. Soutěžních dvojic se na start první z nich postavil pěkný počet 85 a nechyběl mezi nimi nikdo ze špičky. O titul spolu svádějí strhující souboj pilot Škody Fabia R5 Fabian Kreim a pilot Peugeotu 208 T16 R5 Christian Riedemann. Pilot českého vozu se ve všech třech odjetých soutěžích ukázal jako rychlejší, ale vítězství získal pouze v jediné z nich. V Hesensku chyboval v době, kdy byl na první příčce. V následující soutěži v okolí Sulingenu pak Kreima o vítězství připravila penalizace za rozražený retardér. Dvě vítězství si díky tomu na své konto připsal Riedemann a před čtvrtou soutěží se mohl těšit z vedení v šampionátu. Na druhé místo se probojoval debutant za volantem Škody Fabia Super 2000 Dominik Dinkel, který díky senzačním výkonům ve všech třech podnicích stanul na pódiu.

Letos poprvé se na soutěžní tratě vydal úřadující šampión Ruben Zeltner, který dostal zajímavou nabídku ke startu s pronajatým Porsche. Už v testech před soutěží se ale u tohoto vozu objevily problémy s řízením. V samotné soutěži pak chyboval sám pilot. Nejprve v závěrečné páteční zkoušce, kterou byl okruhový úsek ve Zwickau, zajel o kolo víc a následně v sobotu poslal Porsche do příkopu. V soutěži se vůbec nedařilo ani dalšímu jezdci Porsche Maiku Stölzelovi, který nedokončil první etapu a musel využít Rally2. Už po druhém testu se ale na vedoucí příčku dostalo třetí Porsche, které pilotoval Rainer Noller. Pilot maximálně těžil z podmínek na trati okruhové zkoušky, která dokonale seděla vozu GT, vyhrál oba průjezdy a na konci dne vedl o desetinu sekundy před Kreimem. Riedemann soutěž rozjel nejrychlejším časem, ale pak se propadl na třetí místo a do druhého dne šel s odstupem 7,4 sekundy za svým největším rivalem.

Stejně jako v předcházejících soutěžích se i tentokrát odehrál zajímavý duel dvou mladíků za volanty Fabií Super 2000. Dominik Dinkel nakonec i díky problémům Yannicka Neuvilla s brzdami souboj v první etapě o 5,6 sekundy vyhrál. Druhý den dramatická bitva o každou desetinku pokračovala, ale v desátém testu ji ukončila technická závada na Dinkelově voze. Ještě předtím se za Neuvilla propadnul Riedemann. Lídr mistrovství v sobotu tempu svého hlavního rivala v boji o titul Kreima nestíhal a ještě dostal třiceti sekundovou penalizaci za probrždění retardéru. Toho následně využil Neuville, který místem s chybějícím retardérem mohl projet naplno a získat drahocenný čas. V cíli jeho souboj s pilotem Peugeotu o poslední pódiovou příčku dopadl vítězně pro Belgičana, a to o 3,5 sekundy. Kolik asi mohl pilot Fabie Super 2000 získat nebrzděním do chybějícího retardéru? V závěru se však Neuville hodně zapotil kvůli technice, neboť u Škody zlobila spojka. Nejrychlejší pilot českého vozu Kreim se snažil celou druhou etapu útočit na vedoucího Nollera, ale přes maximální snahu se mu to o 4,2 sekundy nepovedlo. Noller tak ve Zwickau oslavil největší úspěch své kariéry. Do mistrovství se jeho Porsche ovšem nepočítá a nejvíce bodů tedy získal Kreim a dotáhnul se těsně za Riedemanna.

Výsledky této německé soutěže

Stav šampionátu: 1. Riedemann 83; 2. Kreim 76; 3. Dinkel 49; 4. Neuville 41; 5. Leschhorn 26; 6. Corazza 24

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!