Čínská rally se představuje

Kalendář mistrovství světa se pro letošní rok nafouknul na celkový počet čtrnácti podniků.

Kalendář mistrovství světa se pro letošní rok nafouknul na celkový počet čtrnácti podniků. Čtrnáctou soutěží se stejně jako před sedmnácti lety stala rally odehrávající se v Číně. Stejně jako tehdy bude i letošní verze soutěže mít za centrum Huiarou umístěné několik desítek kilometrů severně od Pekingu. Slavnostní start, centrum soutěže a servisní park budou umístěny do prostoru výstavního centra Beijing Yanqi Lake. Naopak cíl třídenního podniku najde útočiště tam, kde se končilo i v roce 1999. Ve stínu Velké Čínské zdi. Pojmenování po této světově proslulé památce dostala i osmikilometrová Power Stage, což vypovídá dost o její lokalizaci. Ještě než se posádky vydají na trať Power Stage, budou muset absolvovat patnáct jiných rychlostních zkoušek. Některé z nich dokonce zavítají na stejné úseky jako před sedmnácti roky. Na šotolině už se letos ale nepojede, šotolinové cestičky byly pokryty asfaltem a betonem. Ostatně na asfaltu se měla odehrát Rally China i v roce 2000, nakonec ale byla zrušena a její místo v MS zabrala Cyprus Rally.


Didier Auriol

Po čtvrtečním shakedownu soutěž začne naostro páteční šesticí rychlostních zkoušek, které se odjedou na třech samostatných úsecích měřících kolem 25 kilometrů. Dva páteční úseky posádky absolvují i v sobotu, jen v opačném směru. Zde se ukazuje jeden z neduhů čínské soutěže, které ji trápily už během loňského kandidátského ročníku. Nedostatek úseků pro splnění povinné kilometráže. V sobotu se bude soutěžit opět na celkem šesti zkouškách. Neděle začne prvním průjezdem úsekem Great Wall, který bude hostit i Power Stage. Mezitím se ještě odjedou dvě další rychlostní zkoušky, které doplní nedělní kilometráž na celkových 44 kilometrů. Celá soutěž bude mít ostrých kilometrů 315. Tajemství tratě tedy bylo odhaleno, ale otázkou zůstává, jak si se soutěží světového formátu poradí tamní nezkušení pořadatelé. Jejich prvotní snaha v roce 1999 velkým úspěchem zrovna neskončila. Teď mají šanci na reparát, jehož největším úspěchem bude, když soutěž přežije první rok a odjede se i v roce následujícím.

Komentářů celkem: 3
31. 5. 2016 09:221
0 0
Ty blaho ono uz je to 17 let co jsem to sledoval... Ano, asi to nebude ta nej soutez, ale presto tehdy byla dost jina a pro me jako divaka velmi zajimava... Jen uvidime co ty soucasne "modelky" si vymysli, ze je spatne :-D Carlos, Colin, Didier, Tommi si moc nestezovali, snad jen trochu, kdy pres vodni brod nemohli prejet silnici smajlík
31. 5. 2016 12:072
0 0
Taky mě těch 17 let dost zaskočilo. Vím, že to byl rok 1999, ale přijde mi to skoro jako včera - už jsem asi starej smajlík
1. 6. 2016 17:373
0 0
Já se na to docela těším, bude to zase něco jinýho a možná budou reportáže konečně v rozumnej čas, kvůli časovýmu posunu.smajlík Ale dost by mě zajímal ten asfalt, kterej na to dělali, jestli to nebude jen rychloasfalt nalitej na šoto cestu, nebo jestli si dali opravdu záležet. Nečekám katalánskej koberec, ale snad něco obstojnýho.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!