Rally Adriatico – komentář

Do soutěže na nádherných šotolinách nedaleko od Jaderského moře vstoupil pilot českého speciálu senzačně.

V Itálii přišel čas na šotolinu. Té v jejich mistrovství vzhledem k pouhým dvěma podnikům není zrovna hodně a tak se spousta jezdců soustředí pouze na asfaltové rally. Piloti Citroënů DS3 R5 Rudy Michelini a Ciava a jejich kolegové s Peugeoty 208 T16 R5 Alessandro Perico a Michele Tassone tak Adriatico vynechali. Po dvou úspěšných startech v Sanremu a na domácí Sicilii chyběl i Andrea Nucita. Elitní trojice šampionátu reprezentující tři rozdílné značky Peugeot, Ford a Škoda ale na startu chybět nemohla. Jako jasný lídr šampionátu na start dorazil Paolo Andreucci se svou 208 T16 R5. Giandomenico Basso i na první letošní šotolině pokračoval s Fordem Fiesta R5, ale speciál na plynový pohon vyměnil za klasickou koncepci. Do týmu BRC mu totiž přibyl nový kolega v osobě Simone Campedelliho, který osedlal právě onen vůz na plyn. Zlomit dosavadní smolnou sezónu pak chtěl na oblíbeném Adriaticu, které v posledních dvou letech vyhrál, pilot Škody Fabia R5 Umberto Scandola.

Do soutěže na nádherných šotolinách nedaleko od Jaderského moře vstoupil pilot českého speciálu senzačně. Ve čtyřech testech po sobě nedal nikomu ze soupeřů ani šanci. Zato o druhé místo mezitím probíhal velký souboj mezi dvěma stájovými kolegy, který začal nejrychleji Campedelli. V druhém testu jej pak na tomto místě vystřídal Basso, ale od třetí zkoušky byl znovu rychlejší Campedelli. Basso nutně potřebuje každičký mistrovský bod do souboje s Andreuccim o vedení v mistrovství a tak se nemohl smířit se třetí pozicí. Předposlední sobotní zkoušky zajel nejrychleji a dotáhnul se pět desetin za svého kolegu. Závěrečná městská zkouška se ale Bassovi kvůli problému na startu a s pneumatikami absolutně nepovedla. Campedellimu tak druhé místo zůstalo a na třetí se v úplném závěru etapy ještě dostal Andreucci, který i díky čištění tratě tentokrát hrál druhé housle. Jasnou jedničkou první etapy Adriatica byl ovšem Scandola.

První etapu pilot Škody zmáknul na jedničku, v té druhé se musel ale pořádně otáčet, pokud chtěl na sobotní úspěch navázat. Denis Colombini s další Škodou Fabia R5 sice sobotu zakončil jako pátý nejrychlejší, ale druhý den se od začátku pral o první příčku. V prvním testu se do vedení dostal Scandola, v tom druhém jej tam vystřídal Campedelli a pak se na výsluní znovu vrátil pilot oficiální italské Fabie R5. Druhý Colombini za ním ale zaostával o pouhých šest desetinek a po vítězství ve čtvrtém nedělním testu se prodral až na první místo. Vedení si udržel až do poslední zkoušky, ve které ale celé startovní pole porazil Scandola a nenechal si zkazit do posledního písmenka dokonalý víkend. Colombini skončil v hodnocení etapy druhý jen o 1,1 sekundy, ale dokázal za sebou alespoň uhlídat o 3,6 vteřiny Campedelliho. Basso se ani v druhé etapě nevymanil z potíží. Tentokrát jezdce Fiesty R5 přibrzdila porucha stabilizátoru. I tak se mu ale podařilo na druhý pokus porazit Andreucciho, který tentokrát neměl úplně nejlepší formu. Vedení v šampionátu si ale pilot Peugeotu i tak pohlídal.

Výsledky soutěže italského mistrovství

Stav šampionátu: 1. Andreucci 53,5, 2. Scandola 45, 3. Basso 39,75, 4. Campedelli 19,5, 5. Perico 19, 6. Tempestini 18,5

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!