Vydařený Krumlov pro Jakeše s Ehlovou

Maximum možného se podařilo vytěžit Gemini Clinic Rally Teamu z letošního 44. ročníku Rallye Český Krumlov.

Maximum možného se podařilo vytěžit GEMINI Clinic Rally Teamu z letošního 44. ročníku Rallye Český Krumlov. Stejně jako před dvěma roky se dokázal Mirek Jakeš, letos nově navigovaný Marcelou Ehlovou, vejít na stupně vítězů, když před ním skončily jen bezkonkurenční posádky tovární týmu Škoda. Letošní pódiové umístění je ovšem díky naprosto nevyzpytatelnému počasí a mnohem větší konkurenci, která se v tomto roce sešla na jihu Čech, o mnoho cennější než to předloňské.

Mnohé fanoušky rally překvapila již přihláška týmu Gemini. Na místě spolujezdce se totiž objevila po více než tříleté závodní pauze Marcela Ehlová, pro Mirka se tak jednalo o třetího spolujezdce ve třetí letošní soutěži. „Na letošní rok jsem byl domluvený s Michalem Drozdem, každopádně rakouskou Rebeland rallye jsem kvůli Michalovu pracovnímu zaneprázdnění odjel ještě s Jardou Novákem. Bohužel, v pondělí po Šumavě se mi Michal ozval, že se na závodění už necítí a že především z rodinných důvodů se mnou už letos nepojede,“ vysvětluje 26letý Mirek Jakeš, jak radost z očekávání druhého potomka u Drozdů zapříčinila změny na sedačce spolujezdce. Vše naštěstí zachránil ten správný kontakt na Marcelu Ehlovou, s kterou už Mirek jednou závodil na Rally Lužické hory 2012. Marcela ukázala, že ani po dlouhé pauze nezapomněla nic ze svého umění a spolupráce mezi oběma fungovala na výbornou.

O co více to klapalo mezi posádkou, o to hůře vypadala předpověď počasí na oba dny. I díky radám Mirkova strýce Tomáše Jakeše a Michala Drozda se ale obvykle vybrala ta nejvhodnější směs pro dané podmínky. „První rundu jsme začínali na nejměkčích ´nulkách´ a díky rozhodnutí komisařů o možnosti řezání gum se dala první sekce i za obtížných podmínek zvládnout. Na druhou sekci jsme zvolili tvrdší ´jedenáctky´, cesty ale bohužel neosychaly tak rychle, jak jsme si mysleli. Možná jsme tímto rozhodnutím něco málo ztratili, ale nebylo to nic podstatného,“ popisuje Mirek úskalí při výběru pneumatik. Páteční den tak po odstoupení Pecha dokončila posádka týmu Gemini na lichotivé páté příčce, když v dostřelu necelých čtyř sekund byli dva přímí konkurenti, průběžně třetí Dohnal a čtvrtý Černý.

Sobotní etapu poznamenalo zrušení obou průjezdů legendární RZ Malonty, s rozhodnutím zde nezávodit však Mirek souhlasí. „O zrušení prvního průjezdu jsme se dozvěděli až před startem zkoušky, vzhledem k situaci to ale plně chápeme. V přeskupení se nás ptal Petr Starý, který zde dělal tzv. ´stykaře´, na názor, zda-li se má druhý průjezd jet naostro. Nevím ale o nikom z první desítky, který by chtěl za dané situace závodit. Vzhledem k podmínkám a hlavně místním lidem, kteří měli svých starostí až nad hlavu, by to bylo dost nefér,“ přidává se jezdec k většinovému názoru.

Krátká dopolední sekce přesto znamenala pro posádku Jakeš – Ehlová posun o příčku dopředu. Na úvodní polookruhové RZ Svince zajeli Mirek s Marcelou třetí čas a šli před Černého. Jejich soupeř pak na Rožmberku chyboval, a přestože komisaři následně vylepšili Mirkův o 3 sekundy, zdaleka to nekompenzovalo zdržení, které v místě havárie jejich konkurenta posádka týmu Gemini nabrala.

Nic však nebylo ztraceno, do závěrečných tří RZ totiž vstupovali Mirek s Marcelou s nepatrným odstupem 6,8 sekund na dosud třetího Dohnala. Ten volil v závěru o něco tvrdší směs pneumatik a ještě za sucha na prvním průjezdu RZ Lipno něco získal, karta se ale obrátila na předposlední RZ, kde od poloviny testu pršelo. Drama tak mělo vyvrcholit na necelých 14 kilometrech poslední zkoušky, před níž ztráta na třetího činila už jen 1,4 sekundy. Vše ovšem změnila situace v posledním remote servisu, kde byla povolena výměna pneumatik, ne však už doplňování paliva. „Vše jsme viděli přímo před sebou, protože Honza Dohnal startoval dvě minuty před námi. Jeho tým mu doléval benzín a vše registroval přítomný sportovní komisař. Bylo nám jasné, co takový přestupek znamená, proto jsme se rozhodli jet poslední zkoušku už na jistotu. Za krumlovský výsledek zaslouží pochvalu nejen Marcela, která po tak dlouhé pauze zvládla vše na jedničku, ale především mechanici a vůbec celý tým. Auto šlapalo po celou soutěž bez nejmenších problémů,“ poděkoval Mirek celému týmu za perfektně odvedenou práci.

A jak si užila soutěž po dlouhé závodní pauze Marcela? „Musím přiznat, že hlavně ze začátku jsem byla hrozně nervózní. Díky pracovnímu zaneprázdnění jsem nestihla test před závody a poprvé seděla v autě až na shakedownu. Mirek jede hodně rychle, ale pořád natolik bezpečně, aby si nevyrobil žádný zbytečný problém. Jenže já tři roky nezávodila, k tomu to byl můj první start ve voze R5. V ´er-pětce´ se vše odehrává v mnohem větších rychlostech, než na co jsem byla dosud zvyklá. Hrozně jsem se bála, abych nic nepokazila a vše dokázala včas přečíst. Až na jedno přeřeknutí, o kterém se díky onboardům už ví i mimo kokpit, snad byli se mnou v týmu spokojení,“ oddechla si v cíli sympatická Východočeška.

Pořadí MČR po dvou závodech:

1. Kopecký – Dresler 120 b., 2. Tidemand – Andersson (oba Škoda Fabia R5) 96 b., 3. Odložilík – Tureček (Ford Fiesta R5) 47 b., 4. Jakeš – Ehlová, Drozd (Citroën DS3 R5) 45 b., 5. Černý – Černohorský (Škoda Fabia S2000) 44 b.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!