Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
1. 6. 2016 10:57 − 6818× − 7

Odchod z ME Škodě a Peugeotu uškodil

Koordinátor mistrovství Evropy Jean-Baptiste Ley se nechal slyšet, že odchod značek z ERC do WRC2 jim nepomohl.

Značky Peugeot a Škoda se letos rozhodly definitivně přejít z mistrovství Evropy do WRC2 (i když u českého týmu byla účast v ERC v sezóně 2015 značně sporadická) a koordinátor kontinentálního šampionátu Jean-Baptiste Ley se nyní nechal pro server autosport.com slyšet, že si tím nepomohly, spíše naopak. Jak francouzský, tak český tým spolu sváděly na starém kontinentu boje po několik let a nejenom v mistrovství Evropy, ale předtím i v Intercontinental Rally Challenge, kdy však zejména Marc van Dalen z Kronos racingu, který zajišťoval starty Peugeotů, nesl přítomnost Škody nelibě.

Sám Jean-Baptiste Ley pak pohnutky obou týmů k přechodu do WRC2 chápe, ale myslí si, že to nebyl nejšťastnější krok. "Škodu a Peugot zlákala vidina mistrovství světa. Je vždy lepší mluvit o světě než Evropě při komunikaci s veřejností a obchodními partnery, ale můj soukromý pocit je takový, že Škoda a Peugeot postavily vozy R5 jako klientské a tímto nevolí dobrou strategii," zamýšlí se koordinátor ERC nad volbou plánů obou značek a pokračuje, "když jedou v ERC, tak bojují o špičku. Jsou v centru pozornosti, schopní vyhrávat soutěže a je na ně upřena velmi vysoká pozornost médií a televize.

Teď se však rozhodli přejít do světa, což sice může dávat smysl, ale už nejsou v centru pozornosti. Namísto toho jedou ve stínu značek, které mají vozy WRC. Zmého pohledu to není šťastná strategie jak zvýšit viditelnost značky." Oba týmy za tři roky obrozeného mistrovství Evropy pod patronátem Eurosport Events dokázaly vybojovat 15 vítězství, přičemž Škoda motorsport měla dva mistry mezi jezdci – 2013 Jan Kopecký a 2014 Esapekka Lappi. Peugeot pak na mety nejvyšší nedosáhl, ale Craig Breen bral v každém roce umístění na pódiu.

Ztráta dvou značek by mohla znamenat, že promotér evropského šampionátu zvažuje změny regulí, ale to v případě ERC není na pořadu dne. Objevily se totiž úvahu, že by se kontinentální šampionát mohl stát domovem současných vozů WRC, které od příštího roku budou v MS bez šance na vítězství, ale tyto nápady Jean-Baptiste Ley jednoznačně zamítá. "Pro nás jsou nejlepšími auty vozy R5. Loni jsme se rozhodli zakázat vozy RRC, protože nesplňovaly naši strategii efektivity nákladů. Víme jak je pro soukromé jezdce obtížné získat budget na mezinárodní šampionát a z toho důvodu jsme alokovali 200 tisíc € do prize money a pomáháme týmům s logistikou na ostrovní závody. Takže tento šampionát nebudu hřištěm pro ty nejdražší auta," uzavírá Jean-Baptiste Ley s odkazem na vozy WRC.

Komentářů celkem: 7
1. 6. 2016 14:06
0 0
Tak nějak mám pocit, že do MS prodává Škoda mnohem víc vozů, než do ME
1. 6. 2016 14:27
0 0
Nečekejme, že kordinátor kontinentálního šampionátu uzná správnost kroku jedné či druhé automobilky. Přece jenom šampionát, kde nejede továrna nemá z obchodního (marketingového) hlediska takovou hodnotu pro sponzory. Tak proč si nezafňukat. Ale hledat novou přidanou hodnotu, kterou by naopak továrnu (jakoukoliv) přilákal, to chce hodně invence a přemýšlení. P.S. chápu jednání škodovky tak, že továrna se angažuje ve WRC2 a dává prostor klientům "poprat" se o body v ME, což má pro ně (klienty) daleko větší sponzorský potenciál. V důsledku se prodává více R5kových aut.
1. 6. 2016 14:49
0 0
já to od něj nečekám, ale on čeká od nás, že budeme věřit, že má pravdu on smajlík
1. 6. 2016 17:48
Upraveno 17:52
0 0
Mno já si myslím, že Škoda odůvodnila přechod do WRC 2 výběrem zemí, kde se jezdí a je to i logické. Koho zajímají státečky jako je Estonsko, Lotyšsko, Azory, Kypr apod. Ač jsou to pěkný země a rally, tak z marketingového hlediska je to alfa a omega. Fabriky jdou logicky za zákazníky kde se chtějí prodávat, ať už jedou s WRC nebo R5...smajlík
Takže si to hošani tak nějak zabili sami...

Navíc za poslední tak cca 4 roky jsem neviděl ani jednou v reportážích hodnocení značek jak to bývalo ještě ve starém dobrém IRC, takže další důvod. Nebo třeba i živé přenosy... Může toho být víc.
1. 6. 2016 20:01
0 0
Spik, tak ono to asi vyjde na stejně, přijde mi, že najít v nějakých sestřizích z MS posádky WRC2, aniž by vyvedly nějaký kiks, ťukanec nebo tak je taky docela kumšt. Ale chápu rozhodnutí obou fabrik, MS zní prostě líp smajlík
1. 6. 2016 20:14
0 0
Nehledě na to co matka (VW) povolí.
2. 6. 2016 20:04
0 0
kuře: to je stejné jako u nás, taky si nikdo nevšimne nikoho jedoucího se slabšími vozy, sestřih z rally vypadá asi takhle: 20 minut absolutní špička, 5 minut horší špička a 5 minut ze špičky dvoukolek a občas se někam vejde chvilka eNkových sub a micáků.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama