1. 6. 2016 21:14 − 4241× − 3

Zabloudil: „Nikdy jsem nezačal sezonu tak strašně …

Po neúspěšné Šumavě, kde posádka Štěpán Zabloudil – Hynek Středa byla nucena odstoupit kvůli poruše převodovky…

Po neúspěšné Šumavě, kde posádka Štěpán Zabloudil – Hynek Středa byla nucena odstoupit kvůli poruše převodovky u nové Imprezy 555, proběhl docela výživný test před druhým podnikem, tedy Rally Český Krumlov 2016. Celodenní test ukázal nedostatky, které se ale podařilo odstranit a zdálo se, že je vše připraveno, nastaveno a vše funguje. Mohlo se tedy vyrazit do jižních Čech.

Posádka vyrazila již ve středu, protože se konaly první seznamovací jízdy. Už večer bylo Štěpánovi jasné, že to nebude ani zdaleka jako na Šumavě. Krumlovská soutěž ukrývá nádherné rychlostní zkoušky, které jsou ale také dosti těžké a zrádné, nehledě na to že na Krumlově každý rok míchá pořadím nevyzpytatelné počasí, které se může měnit na trati každou chvilku. To se nakonec i letos potvrdilo kroupami a zrušením RZ Malonty v obou průjezdech.

Pátek začal technickými přejímkami, Impreza dostala startovní číslo 4 mezi historiky a pomalu se vše chystalo na první test – Shakedown – na budějovickém výstavišti, kde se kontrolovalo zda vše opravdu funguje. A fungovalo výborně. Potvrzují to i následující slova managera teamu a spolujezdce s pauzou pro letošek, Tomáše Šmída:

„Na Shakedownu letošního Krumlova se měl původně svézt náš hlavní výherce ze zimní soutěže, bohužel se ale termíny opět nesešly a tak jsme se se Štěpánem dohodli, že si to zase jednou dáme spolu, aspoň takto mimo soutěž a navíc mě zajímalo, jak Impreza opravdu funguje a jede oproti modelu 2006, protože jsem v ní ještě neseděl. Za sebe můžu říct, že určitě nejede tak jako 2006, samozřejmě díky restriktoru, ale na druhou stranu se s tímto autem dá jet úplně jinak do zatáček a na tvrdé ALS to má až neuvěřitelný odpich, na nic se nečeká. A Štěpán za volantem mě překvapuje snad na každém závodě, jde mu to dobře a to je dobré pro celý team do dalšího pokračování a dalších závodů.“

V ten okamžik se tedy zdálo, že problémy s převodovkou, které se objevily i na testu, jsou odstraněny a posádka může vyrazit vstříc více jak 150ti ostrým měřeným kilometrům. První rychlostní zkouška se konala již tradičně na českobudějovickém výstavišti a přinesla první velké zklamání tohoto víkendu. Před známým vracákem za balíky chtěl Štěpán seskládat kvalty dolů, ale to se bohužel nepodařilo ani o jeden a se zaseknutou pětkou musel opustit trať dříve než v cíli a zajet rovnou do servisu. První etapa tak pro team MK Motorsport skončila opět skoro na startu a opět kvůli chybě převodovky, která spolehlivostí vůbec nedisponuje. Mechanikům tedy nezbylo nic jiného, než převodovku rozchodit a připravit vůz na druhou sobotní etapu, což se nakonec podařilo.

V sobotu ráno technici prohlídli vozidlo a nenamítali nic proti startu v rámci super rally, a tak se posádka žlutobílé Imprezy mohla vydat na první pořádné kilometry krumlovské soutěže. A nezačali vůbec špatně, když se jim podařilo první sobotní erzetu vyhrát o 9,2 vteřiny před vedoucím Ballkem. Další erzetou byly pověstné Malonty, které ale byly zrušeny z důvodu nesjízdnosti trati díky večerním a nočním přívalovým dešťům a krupobití, takže se pokračovalo volným průjezdem na RZ 9, kde Štěpán s Hynkem zajeli druhý čas za vedoucím Ballkem se ztrátou 10,5 vteřiny. Následovala kraťoučká erzeta opět na výstavišti, kde jela spousta posádek ve vteřině a po následném servisu chyběly do konce už jen zrušené Malonty 2, Lipno a pro historiky poslední erzeta Rožmberk. Ve chvíli, kdy se zdálo, že už jsou kluci kousek od cíle, přišla zpráva že Impreza stojí na Lipně a něco v ní strašně klepe a nechce jet dál. Po rozebrání se ukázalo, že na vině je roztržený diferenciál a to byl tentokrát úplný konec pro MK Motorsport na Rally Český Krumlov. S novou technikou, která je ale už 20 let stará, je prostě více práce než s miminem a i když si žádá tu nejdokonalejší péči, kterou dostává, kdykoli může říci ne, a nikdo s ní nehne. Nové soudobé vozy jsou v tomto směru technicky daleko daleko spolehlivější a hlavně vymyšlené oproti letům 1995 a 1996. Team MK Motorsport to ale nevzdává a dál bude pokračovat v tomto zkušebním roce, kde chce Imprezu poslušnosti naučit. A jak to nakonec ze svého pohledu viděl zklamaný Štěpán Zabloudil?:

Š: Už při rozhodování před více než rokem, jsem věděl, že pokud se rozhodneme postavit Imprezu 555 a nebudeme si chtít vypomáhat díly z mladších Imprez, budeme tedy chtít dodržet literu homologace FIA, což byla z mé strany podmínka stavby, bude to tak trochu očistec. Dalo by se říci, že jsme s tím všichni tak trošku počítali, že první rok bude spíše zkušební a auto bude mít technické problémy. O to horší je fakt, že problémem je stále a to již počtvrté převodovka. Za posledních 6 let jsem odstoupil na převodovku 2x. Letos na dvou soutěžích 4x. Takže pocity z Krumlova jsou hořkost a zklamání, které bylo umocněno tím, že v sobotu, kdy jsem jel Super rally, byla kompletně zrušena RZ Malonty, takže jsem jel pouze okruhovku Svince, ničím zvláštní RZ Rožmberk a když jsem se konečně mohl svézt na nádherné RZ Lipno, rozsypal se po polovině RZ diferenciál. Škoda. Jel jsem sice na suchým gumách v průtrži mračen, ale mě to bylo jedno, chtěl jsem závodit. Ale je potřeba vidět věci pozitivně. Nikdy jsem nezačal sezonu tak strašně, takže může být jenom lépe a to je přeci fajn, ne?

Dříve, než se ukáže celý team na další soutěži MČR HA, tedy na Bohemia Rally, můžete Imprezu potkat o víkendu 11. a 12. června 2016 na výstavě Rally Legendy v pražských Bohnicích. A aby toho nebylo málo, tak ve čtvrtek 9.6. můžete sledovat na televizi Sport 5 první z dílů letošního teamového dokumentu. V tomto díle se bude mluvit krátce o historii teamu ve volných podnicích, také o stavbě nové Imprezy a hlavně se obrazově přeneseme na první dva podniky letošního mistrovství historiků, tedy na Rally Vltava a Rally Český Krumlov.

Komentářů celkem: 3
2. 6. 2016 07:00
0 0
Ťyskoví mlufčý bi asy mněl dávat výc pozor na hrubki : "protože se konali první seznamovací jízdy"
2. 6. 2016 13:35
0 0
Tak slyším, že na výstavišti používáte pořád stejný rozpis jako byl s Pecinou doprava dolevasmajlíksmajlíksmajlík Jinak velká škoda snad se podaří vychytat nemoci a pojede se dál, držím palce.
3. 6. 2016 06:38 Upraveno 06:38
0 0
Původně napsal bosch
Ťyskoví mlufčý bi asy mněl dávat výc pozor na hrubki : "protože se konali první seznamovací jízdy"

Tak jo, opraveno, já to zas nemyslel tak hrozně špatně.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!