Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
4. 6. 2016 10:43 − 8670× − 21

Hned 13 nových soutěží má zájem o MS

Kalendář mistrovství světa by mohl doznat významných změn, jelikož svůj zájem o vstup do něj ukázala třináctka soutěží.

Letos se do kalendáře světového šampionátu vrací Čína, ta zájem o vstup do mistrovství světa projevovala zájem několik let a v tomto roce konečně uspěla. Její cestu by nyní chtěly následovat další podniky a dle různých zdrojů by zájem o MS měla až třináctka nových soutěží. Konkrétně by šlo o země: Abu Dhabi, Kanada, Chile, Chorvatsko, Japonsko, Indie, Jordánsko, Jižní Korea, Malajsie, Nový Zéland, Severní Irsko, Rusko a Turecko. Z pohledu na seznam států lze vidět, že tento je velice široký a geograficky rozprostřený po celém světě a u mnohých zemí jde o lokality, kde se dříve (byť třeba jen epizodně) MS již konalo.


V Turecku se v MS naposledy radovali Loeb s Elenou

Prezident FIA Jean Todt pak serveru autosport.com pověděl, že by rád více globální kalendář a přílišný důraz na evropské podniky je hrozbou. "Jedná se o mistrovství světa a kalendář by to měl více reflektovat." Řečí čísel to vypadá, že letos se jede 10x v Evropě a zbylé čtyři soutěže jsou mimo ni – dvě na amerických kontinentech, jedna v Austrálii a poslední v Asii. Dle nejmenovaného zdroje autosportu by pak kalendář mohl doznat změn již napřesrok. "Nyní je na jednotlivé soutěže vyvíjen tlak. Nové země to myslí vážně a přicházejí s pořádnou nabídkou. Například nám nyní chybí drsná soutěž ve stylu Akropolis nebo Kyperské rally, ale tyhle podmínky dobře splňuje Turecko. Od nich máme nabídku na podnik v okolí Atalye, kde by ve správně zvoleném termínu mohla být odjeta dobrá drsná šotolinová rally."

Podle FIA ředitele pro rally Jarmo Mahonena dělá zájem nových zemí odpovědným vrásky na čele, protože řídící orgán nechce překročit 14 soutěží v roce: "Zavázali jsme se výrobcům, že v kalendáři bude 14 soutěží. Takže prosté zvyšování počtu soutěží rok od roku nepřipadá v úvahu. Ale něco musíme udělat. Pokud si budeme nadále držet stávající soutěže, nic se nikdy nezmění. Jak srovnáte někoho, kdo má 60 let zkušeností s tím, kdo platí víc? Je těžké to vybalancovat," říká k úkolům při rozhodování Jarmo Mahonen.


Naopak v Jordánsku byli posledním vítězem MS Ogier s Ingrassiou

Když se podíváme na podporu jednotlivých soutěží, tak lze obecně říct, že pořadatelé mají za svými zády i veřejné rozpočty a instituce, například snaha Jordánské rally je podpořena přímo královským palácem. Jordánský princ Feisal Al-Hussein ke snahám soutěže o návrat řekl: "Motorsport má u nás v zemi dlouhou tradici díky odkazu krále Husseina. O motorsport se také zajímá král Abdullah a společně pracujeme na podpoře sportu. Ale v Jordánsku jsme obklíčeni válčícími zeměmi či státy s politickými problémy, ale rádi bychom viděli v regionu vzkvétající motorsport. Toužíme po návratu do MS a chceme vidět požadavky promotéra, abychom se pohnuli dále." Avšak Jordánsko bude mít v regionu silného konkurenta v Abu Dhabi, které je partnerem Citroenu a je pro FIA preferovanější volbou.

Komentářů celkem: 21
7. 6. 2016 09:36
0 0
Ale pozor, taková superspeciálka uprostřed Dubaje by nemusela být špatná smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!