Navrhovaný nový systém bodování rozděluje týmy
Jak jsme vás informovali po zasedání Komise rally na konci června, od příští sezóny by mohlo dojít ke změnám v systému bodování značek, kdy by ze tří jezdců týmu bodovali dva nejlepší (což je v zásadě návrat do doby před rokem 2004) a týmy by tak nemusely nominovat dva konkrétní jezdce na body jako je tomu nyní. To by pomohlo například Hyundai a Volkswagenu, kdy oba dva týmy na start pravidelně stavějí tři vozy a kvůli pravidlům musí třetí auto jet pod hlavičkou dalšího týmu, takže u VW jede Andreas Mikkelsen pod Volkswagen motorsport II či u Hyundai pak funguje Hyundai Motorsport N, kde jede ten z trojlístku jezdců, který pro tu kterou soutěž nedostal důveru vedení.
Když lehce zavzpomínáme, tak před rokem 2004 díky třem autům bylo v MS běžné nasazování specialistů na daný povrch, což byla specialita Peugeotu, kde na asfalt posílali svého mága Gillese Panizziho a na šotolině pak nastupoval neméně rychlý Harri Rovanpera. Citroen pak měl dram team složení ze Sébastiena Loeba, Carlose Sainze, Colina McRae a na asfaltu ještě naskakoval Philippe Bugalski. Tyto časy by se mohly vrátit, ale ne všechny týmy jsou pro. Jedním z těch, kdo jsou proti je Jost Capito z Volkswagen motorsportu: "Byly důvody, proč se toto zrušilo a se současným systémem není nic špatně."
Jak se dále pro autosport.com nechal Jost Capito slyšet, být toto pravidlo v praxi už nyní, Volkswagen by nikdy nedal šanci Andreasi Mikkelsenovi, protože by nechtěl, aby byl jedním z jezdců, na kterých by závisel jeho boj o titul. Pokračuje Capito. "S tímto pravidlem se vám nikdy neprosadí mladý jezdec. Potřebujete tři dobré vyrovnané jezdce a taky potřebujete specialisty. Tihle zkušení jezdci se z čista jasna neobjeví. To, co jsme udělali s Andreasem, že jsme jej vytáhli jako mladého jezdce, by se nestalo s tímto navrhovaným pravidlem," dodává stále ještě šéf VW Motorsport.
Naopak Michel Nandan z Hyundai motorsportu s navrhovaným pravidlem souhlasí a staví se na opačnou stranu názorového spektra než Capito: "Myslím, že je to dobrý nápad. Donutilo by to všechny výrobce nasadit tři auta, což je dobrá věc. Byla by to větší show a větší show potřebuje více aktérů." FIA ředitel pro rally Jarmo Mahonen pak tvrdí, že by změna byla hlavně administrativní, protože současné B týmy mohou být pro některé diváky matoucí: "Nyní tímto způsobem jedou dva tovární týmy. To může lehce mást lidi sledující tento sport, protože vidí úplně stejné auta, ale pod dvěma různými týmy."
ono by fakt bylo lepší otevřít cestu do MS dalším značkám, to je totiž ten hlavní problém
Kdy naposledy bylo v MS tolik značek, jako bude v r.2017? V r.2005 tuším šest.
A jaká automobilka se spokojí s dojížděním na 4. a 5. místě??
Já jsem spíše zvědav, jak dlouho vydrží v MS pět značek.