Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
4. 6. 2016 11:01 − 5063× − 6

Navrhovaný nový systém bodování rozděluje týmy

Od příštího roku by se mohl změnit systém bodování značek v MS, kdy by se ze tří aut bodovaly dvě nejlepší.

Jak jsme vás informovali po zasedání Komise rally na konci června, od příští sezóny by mohlo dojít ke změnám v systému bodování značek, kdy by ze tří jezdců týmu bodovali dva nejlepší (což je v zásadě návrat do doby před rokem 2004) a týmy by tak nemusely nominovat dva konkrétní jezdce na body jako je tomu nyní. To by pomohlo například Hyundai a Volkswagenu, kdy oba dva týmy na start pravidelně stavějí tři vozy a kvůli pravidlům musí třetí auto jet pod hlavičkou dalšího týmu, takže u VW jede Andreas Mikkelsen pod Volkswagen motorsport II či u Hyundai pak funguje Hyundai Motorsport N, kde jede ten z trojlístku jezdců, který pro tu kterou soutěž nedostal důveru vedení.

Když lehce zavzpomínáme, tak před rokem 2004 díky třem autům bylo v MS běžné nasazování specialistů na daný povrch, což byla specialita Peugeotu, kde na asfalt posílali svého mága Gillese Panizziho a na šotolině pak nastupoval neméně rychlý Harri Rovanpera. Citroen pak měl dram team složení ze Sébastiena Loeba, Carlose Sainze, Colina McRae a na asfaltu ještě naskakoval Philippe Bugalski. Tyto časy by se mohly vrátit, ale ne všechny týmy jsou pro. Jedním z těch, kdo jsou proti je Jost Capito z Volkswagen motorsportu: "Byly důvody, proč se toto zrušilo a se současným systémem není nic špatně."

Jak se dále pro autosport.com nechal Jost Capito slyšet, být toto pravidlo v praxi už nyní, Volkswagen by nikdy nedal šanci Andreasi Mikkelsenovi, protože by nechtěl, aby byl jedním z jezdců, na kterých by závisel jeho boj o titul. Pokračuje Capito. "S tímto pravidlem se vám nikdy neprosadí mladý jezdec. Potřebujete tři dobré vyrovnané jezdce a taky potřebujete specialisty. Tihle zkušení jezdci se z čista jasna neobjeví. To, co jsme udělali s Andreasem, že jsme jej vytáhli jako mladého jezdce, by se nestalo s tímto navrhovaným pravidlem," dodává stále ještě šéf VW Motorsport.

Naopak Michel Nandan z Hyundai motorsportu s navrhovaným pravidlem souhlasí a staví se na opačnou stranu názorového spektra než Capito: "Myslím, že je to dobrý nápad. Donutilo by to všechny výrobce nasadit tři auta, což je dobrá věc. Byla by to větší show a větší show potřebuje více aktérů." FIA ředitel pro rally Jarmo Mahonen pak tvrdí, že by změna byla hlavně administrativní, protože současné B týmy mohou být pro některé diváky matoucí: "Nyní tímto způsobem jedou dva tovární týmy. To může lehce mást lidi sledující tento sport, protože vidí úplně stejné auta, ale pod dvěma různými týmy."

Komentářů celkem: 6
4. 6. 2016 15:53
0 0
ono by fakt bylo lepší otevřít cestu do MS dalším značkám, to je totiž ten hlavní problém
4. 6. 2016 18:33
0 0
Někdo dalším značkám brání, aby se přidaly?!smajlík Jak si to "otevření cesty" představuješ?
5. 6. 2016 02:05
0 0
Ale pořád se tu pletou dohromady hodnocení týmů a značek. V současnosti tomu říkají manufacturer standings, ale hodnotí se tam týmy a to i netovární. Správně by to mělo být jen Volkswagen, Hyundai, Citroen a Ford. Dobře to maj udělaný v MotoGP, kde jsou vlastně 3 bodované kategorie (jezdci, týmy a výrobci).
7. 6. 2016 15:21
0 0
Původně napsal Novej
ono by fakt bylo lepší otevřít cestu do MS dalším značkám, to je totiž ten hlavní problém


Kdy naposledy bylo v MS tolik značek, jako bude v r.2017? V r.2005 tuším šest.
A jaká automobilka se spokojí s dojížděním na 4. a 5. místě??
Já jsem spíše zvědav, jak dlouho vydrží v MS pět značek.
7. 6. 2016 19:11
0 0
no, počítání holubů na střeše nechám jinejm, kdo skutečně pojede příští rok uvidíme až příští rok skutečně vyjede, letos jede zatím 2,5 továrního týmu, tedy nic moc, ostatní je zatím jen v říši proklamací a příslibů, ale dobrá, upřesním, bylo by lepší otevřít cestu do MS dalším značkám a soukromníkům, což znamená jediný, dolů s cenama, cenama materiálů, cenama aut, cenama startovnýho, cenama povinně doplňkových služeb a ono se jde přesně opačným směrem...
7. 6. 2016 21:16
0 0
S tímto souhlasím.Zvýšení počtu značek OK,ale zvyšování výkonu motorů,rozšiřování aut atd?To je jen další zvyšování nákladů na vývoj,výrobu a následně i na provoz.A kolik automobilek bude ochotno investovat miliony s tím že se budou umisťovat za trojicí VW,Citroš a Ford?No ještě jsem zapoměl Hyundai.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!