Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
10. 6. 2016 20:28 − 3565× − 4

Po častých změnách pořadí je ve vedení Neuville

Na Rally Sardinia 2016 se dnes měnilo pořadí na čele soutěže a nakonec se po devíti testech nejvýše pohybuje Thierry Neuville.

První polovina kalendáře mistrovství světa v rally se pomalu, ale jistě blíží svému konci, když se o tomto víkendu jede šestý podnik sezóny – Rally Sardegna na italském ostrově Sardinie. Dnes (a včera superspeciálka) bylo na programu celkem devět měřených testů s celkovou délkou 104 ostrých kilometrů. Ze čtveřice klasických testů byl nejdelší ten s názvem Tula, ten měřil 15 km, ale ostatní s výjimkou Ardara – Ozieri byly kratší pouze o několik stovek metrů. Když se v bližším popisu vrátíme k dnešní nejdelší RZ, tak ta byla žhavou novinkou, pro níž byla speciálně připravena část cest, po nichž se zkouška jela a její charakter byl poměrně zatáčkovitý s mnoha kompresemi a skoky. Naopak nejkratší zkouška dne Ardara – Ozieri se jela v opačném směru než loni, nabídla rychlou, ale úzkou trať a kromě šotolinového pokryvu se na trase nacházelo několik kousků betonu a asfaltu.

Na superspeciálce začal nejlépe Ogier, který o tři desetiny poradil týmového kolegu Latvalu a Tanaka, jenž zajel shodný čas jako Fin. Prokop zajel 19. čas se ztrátou 47 desetin, ale obdržel pětiminutovou penalizaci za špatné plombování náhradních dílů a v pátek začínal z předposlední příčky. Po dnešním prvním klasickém testu však bylo na čele soutěže vše jinak a do vedení se posunul Latvala za nějž se probojoval Mikkelsen a třetí byl Paddon, který jel jako jednička Hyundai, tedy s autem s číslem #3 a s Novozélanďanem se o bronz dělil Ogier se shodným časem.

Právě Francouz si nechtěl nechal nic líbit a na RZ3 zatáhl a vrátil se do vedení, ale Latvala za ním zaostával jen o šest desetin a na třetí místo se posunul Neuville. Na páté místo se propadl Paddon, který hlásil špatný grip ("Na brzdách nám to v RZ vůbec nedrželo, ale pro celou sekci je to pořád nejlepší strategie obutí."). Toto však nebylo pro Paddona vše, v další RZ se přetočil a při couvání v prachu poškodil zavěšení, což znamenalo propad mimo TOP 10. Na první příčku se pak vrátil Latvala, toho následoval Neuville a třetí byl Ogier. Po poslední RZ sekce se pak pořadí opět měnilo, když se před Fina posunul belgický jezdec Hyundai, tuto dvojici dělilo 15 desetin, třetí Ogier pak nabral manko přes 20 sekund.

Po servisní přestávce začal nejlépe Latvala, ale to bylo od něj dnes vše co se týká nejrychlejších časů, protože ve zbylé trojici zkoušek zajel nejlépe Neuville, což znamenalo jediné. Belgičan se po RZ7 vyhoupnul do čela a ve zbytku dne si na Latvalu vypracoval náskok 11 sekund ("Myslím, že jsou všichni rádi, že nás opět vidí vpředu. Zvedá to mé sebevědomí. Doufám, že zítra budeme pokračovat ve stejném rytmu, že to bude zajímavý boj. Měli jsme letos, i koncem minulého roku, hodně problémů – je to zasloužené."). Latvala se ve stopce poslední zkoušky krátce vyjádřil k technických problémům jeho Pola, když hlásil po celý den se horšící kondici zadnícho diferenciálu a z toho plynoucí ztráty, avšak k Finově radosti to i tak stačilo na třetího Ogiera, jenž za týmovým kolegou po dnešku zaostává téměř o půl minuty.

Po posledním dnešním testu se na čtvrté místo posunul Mikkelsen, jenž se celé odpoledne přibližoval Ostbergovi, aby jej na posledním testu překonal a norské duo po dnešku dělí jedna sekunda, takže lze očekávat, že by souboj mohl zítra pokračovat. Své si po celý den jede Sordo, který je po pátku šestý, na sedmé místo se svou Fabií R5 dokázal probojovat nejlepší domácí jezdec Scandola, který má 34 desetin na osmého Solberga. Devátým místem se po dnešku prezentuje Tanak a desítku uzavírá Lappi. Nepovedený konec minimálně v dnešní etapě pak na RZ7 zaznamenal Paddon, jenž havaroval a docela dosti poškodil zadní část své i20 WRC a chtělo by se říci, že Kiwi po svém premiérovém vítězství kupí chybky podobně, jako vloni Meeke. Prokop se s pětiminutovou penalizací pohybuje v horní části třetí desítky, ale i bez ní by se do TOP 10 nevešel…

Ve WRC2 to i na Sardinii vypadá na dominanci Fabií R5, když nejlépe začal Suninen a po několika nejrychlejších časech byl v polovině dne na prvním místě s náskokem desíti sekund na Scandolu. Třetí příčku si držel Lappi, čtvrtý byl Fuchs a teprve na pátém místě jelo něco jiné než škodovka, konkrétně Kruudova Fiesta R5. Defekt v RZ4 srazil z třetího místa Kopeckého, jenž byl polovině dne osmý. Odpoledne se pořadí na čele klasifikace WRC2 měnilo po RZ7, protože dosud vedoucího Suninena postihnul defekt a mladý Fin se tak propadl na třetí místo za Scandolu a Lappiho. Na tomto pořadí se již do konce dne nic nezměnilo a ve vedení je tak Scandola s náskokem deseti sekund na Lappiho a pouze o pár sekund méně ztrácí třetí Suninen na druhého krajana. Osm sekund nazpět pak následuje čtvrtý Fuchs, minutu zpět je pátý Kopecký a teprve šestý je Aasen s Fiestou R5.

Rally SArdegna – po RZ9
1.Neuville Thierry – Gilsoul NicolasHyundai i20 WRC '161:14:03,2
2.Latvala Jari-Matti – Anttila MiikkaVolkswagen Polo R WRC+11,1
3.Ogier Sébastien – Ingrassia JulienVolkswagen Polo R WRC+40,3
4.Mikkelsen Andreas – Jæger AndersVolkswagen Polo R WRC+57,5
5.Østberg Mads – Fløene OlaFord Fiesta RS WRC+58,5
6.Sordo Dani – Martí MarcHyundai i20 WRC '16+1:18,6
7.Scandola Umberto – D'Amore GuidoŠkoda Fabia R5+2:29,1
8.Solberg Henning – Minor-Petrasko IlkaFord Fiesta RS WRC+2:32,5
9.Tänak Ott – Mõlder RaigoFord Fiesta RS WRC+2:35,6
10.Lappi Esapekka – Ferm JanneŠkoda Fabia R5+2:39,2

Kompletní online servis z Rally Sardegna naleznete na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 4
10. 6. 2016 21:36
0 0
poškození Paddonova auta je příliš velké a zítra nepokračuje
10. 6. 2016 21:56
0 0
a její charakter vyl poměrně zatáčkovitý , tak stačilo na třetího Ogoera, přibližoval OStbergovi,
kuře když se daří tak se dařísmajlík
10. 6. 2016 22:00
0 0
si tě najmu jako korektora, kolik bereš na hodinu? ;)
10. 6. 2016 22:03
0 0
šedesát minut na hodinu.Bereš?smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!