Ondřej Plšek - eWRC.cz
12. 6. 2016 22:16 − 8902× − 17

Hyundai zaplatí hodně vysokou pokutu

V Italské rally byla na vozu Thierryho Neuvilla nalezena nehomologovaná okna, která budou Hyundai stát 50 tisíc euro.

Své druhé vítězství dnes slavil na Sardinii Thierry Neuville. Jenže radost z výkonu kazí týmu Hyundai nález technického delegáta FIA. Ten totiž na voze belgického jezdce zjistil nesrovnalost v levém a pravém zadním okně vozu i20 WRC, která neodpovídala homologačnímu listu.

Komisaři si tak pozvali na podání vysvětlení šéfa týmu Michela Nandana a manažera týmu Alaina Penasseho. Nandan souhlasil s tím, že zadní okna na voze neodpovídají fotografiím z homologačního listu. Dále uvedl, že Hyundai je používá ve všech vozech s tímto homologačním číslem od Rallye Monte Carlo. Jako důvod uvedl, že tato okna se do zadních dveří vyplněných bezpečnostní pěnou nevešla. Prototyp určený k homologaci měl namontována správná okna, ale dveře byly ještě bez výplně a tým si tak nevšiml, že se okna do dveří nevejdou a nepožádal si tak o změnu homologace.

Naměřený rozdíl ve váze činil na jendom okně 17 gramů a na druhém pak 19 gramů. A za těchto 36 gramů byla týmu uložena pokuta 50 000 euro (1 350 000 Kč). Thierry Neuville ale o své vítězství na Italské rally nepřišel.

Kompletní znění rozhodnutí komisařů je k nalezení zde.

Komentářů celkem: 17
12. 6. 2016 22:481
0 0
Není to tak dávno, co se za špatnou tloušťku oken penalizovalo... Nebo se pletu?
12. 6. 2016 22:562
0 0
Jo, M-Sport Ford dostal někdy 2007 nebo potom penalizaci, možná diskvalifikaci, za tloušťku oken, i když byly silnější a tím pádem asi i těžší... :D
12. 6. 2016 23:413
0 0
Já bych osobně takovýhle blbosti vůbec neřešil. váhový limit je jasný a okna ať si má každej jaký chce.
12. 6. 2016 23:574
0 0
Za takovou prkotinu 50 000 éček, to zase bude na FIA hostina...fakt by mě zajímalo, co s těmi penězi dělaj. Na druhou stranu - ano, dřív se za to i vylučovalo, aspoň, že to se změnilo..
13. 6. 2016 00:185
0 0
hmmm Hyundai by se nad sebou měl zamyslet, tým s takovým rozpočtem si takový přehmat nemůže dovolit, vis Kevin a tupý pohled do motoru. Nemůžu si pomoct, ale zatím nám tahle značka opravdu nedokázala, že technika je jejich silnou stránkou.
13. 6. 2016 08:216
0 0
Asi se shodneme, že zadní skla na výkon mít vliv nebudou, ale jde o princip, oni moc dobře věděli, že homologovaná byla jiná okna a že porušují pravidla. Nechtěli plýtvat žolíky za svou chybu, příště by třeba změnili materiál nějaké součástky na zavěšení či motoru...
13. 6. 2016 08:297
0 0
Opět nastává klasická otázka - když to neodpovídá homologaci, jaký má následovat trest? Vyloučení, pokuta, penalizace, domluva? Jasně, těch pár gramů nic neovlivní, ale proč Prokop dostal 5 minut za poškozenou plombu na dílu, který leží v Jihlavě a nebyl ani v soutěži použit?
13. 6. 2016 08:348
0 0
Protože je ve fia banda tupců? To co se stalo Prokopovi je už úplně ujetý smajlík
13. 6. 2016 09:539
0 0
totální debilita je systém homologací, kterej předepisuje homologovat kdejakou pitominu, která nemá na nic vliv, dokonce ani na funkci rostlináře, čemu a komu to prospívá? a jak to přispívá k levnějšímu a bezpečnějšímu motorsportu?
13. 6. 2016 12:2910
0 0
Původně napsal Novej
totální debilita je systém homologací, kterej předepisuje homologovat kdejakou pitominu, která nemá na nic vliv, dokonce ani na funkci rostlináře, čemu a komu to prospívá? a jak to přispívá k levnějšímu a bezpečnějšímu motorsportu?


Naprostý souhlas, ta okna jsou markantní příklad
13. 6. 2016 14:3211
0 0
Po přečtení tohoto článku si tedy kladu otázku jak mám chápat současnou reklamní kampaň, ve které Hyundai tvrdí, že hraje na rozdíl od druhých fér a nepotřebuje podvádět???
13. 6. 2016 14:4412
0 0
Ano, souhlas s novej smajlík
13. 6. 2016 14:5313
0 0
Ty homologace jsou ale výmysl samotných továren. Jde o to, že pak si musejí majitelé soukromých vozů kupovat díly VÝHRADNĚ u výrobce (či pověřené sportovní divize výrobce). A to prosím jakoukoliv drobnou kravinu - například i zpětná zrcátka, která potom například na Adam R2 stojí cca €800/ks. Je to odporný příklad pravidly posvěceného monopolu, kdy unifikace jde ruku v ruce se zvyšováním nákladů. A FIA na to kouká a dělá, že je to tak správně. Však co je €850, vždyť to nejsou žádné peníze. Křídlo na F1 stojí $140.000, to už je cena! Přesně takhle zvráceně přemýšlejí. Ve všech prohlášeních furt řeší "týmy". Všechna pravidla se dělají pro továrny a pro 20 top posádek ME. Že je zde něco, jako národní základna sportu, to je jim jedno. Úplně. A národním svazům tím tuplem. Jejich šéfové se podívají na pár rautů ve Francii, nebo na GP, a budou klidně dál zpívat jejich píseň...
13. 6. 2016 15:3414 Upraveno 15:35
0 0
Tady už asi ani nemá cenu nadávat, stává se to standardem. Todt, Mounton, Mahonnen a další nejmenovaní jsou už jen vysloužilí zombie.

Mimo mé chápání je nechat někoho vyhrát rz přiděleným časem, Jako se stalo v Portugalsku.
http://www.wrc.com/en/wrc/results/portugal/split-times/page/341-229---.html

http://www.ewrc-results.com/results.php?e=27503&s=108317&t=Vodafone-Rally-de-Portugal-2016

To je taky zrůdnost. A je jedno o kterého pilota se jedná.
13. 6. 2016 16:1715
0 0
Zcela souhlasím s názorem a myšlenkou od Novej.
bdX
15. 6. 2016 19:0716
0 0
Zdalipak mají všichni homologovaného pinďoura ... smajlík
15. 6. 2016 19:5617
0 0
a zdalipak ho vůbec mají...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!