Veszprém Rallye – komentář
Asfaltové soutěže spadající do maďarského šampionátu ve většině případů nabízejí hodně rychlé a nebezpečné úseky. I díky tomu tamní šotoliny platí za ozdobu mistrovství a po květnových šotolinách v Szombathely se o uplynulém víkendu posádky vydaly na tradiční Veszprém Rallye. Na start se bohužel nepostavil druhý muž předcházející soutěže Andras Hadik, který svůj Ford Fiesta R5 během testů zdemoloval. Zároveň se při tom zranil pilot soutěžící v ERC3 Zoltán Bessenyey, který v inkriminovaný moment seděl vedle Hadika. Přes startovní rampu každopádně přejel úřadující mistr a vítěz všech letošních odjetých podniků Norbert Herczig. Se Škodou Fabia R5 ale nejel pouze on, s druhým takovým vozem se ukázal ještě Péter Ranga. Ten doposud usedal do produkčních Mitsubishi, ale přesun na novou techniku mu očividně žádné problémy nečinil. Po úvodním sedmém času Ranga zaznamenal dvě dílčí vítězství a vyhoupnul se do čela. V něm se držel až do svého odstoupení v RZ 5, které zapříčinil problém se zadní nápravou.
Jednu Fabii R5 ve vedení vystřídala druhá v rukách Hercziga. Lídr mistrovství zvládnul závěr první etapy velmi dobře a do té druhé šel s náskokem 17,3 sekundy na Jánose Tótha pilotujícího jako obvykle Peugeot 208 T16 R5. V neděli ráno se však přes jezdce Peugeotu přehoupnul na druhé místo Miklós Kazár s Fordem Fiesta R5. Někdejší šampión se na stříbrném postu pevně usadil, ale nakonec se cíle nedočkal. Ze hry jej na přejezdu před RZ 12 vyřadil jeden poněkud divočejší řidič autobusu. Tóth tohoto incidentu k posunu na druhé místo bohužel využít nemohl. Po defektech v devátém a desátém testu se totiž propadnul až mimo top ten. Rychlými časy v závěrečné trojici zkoušek ale pilot Peugeotu dokázal vyskočit alespoň na páté místo. Problémů jezdců s vozy R5 dokázal využít János Balogh, který své nejrychlejší produkční auto v absolutním pořadí procpal až na třetí místo. Situace v boji o vítězství vypadala poměrně jasně, Herczig zvyšoval svůj náskok až k minutě a čtvrt před závěrečnou zkouškou. V té ale chyboval, poškodil předek Fabie a do cíle dojel v čase o minutu pomalejším. Na vítězství to ale i tak stačilo a pilot Škody zůstává na domácí půdě neporažen. Druhému Sándoru Ollému s Fordem Fiesta Super 2000 k vítězství nakonec scházelo jen 15,9 vteřiny.