Rally de Catamarca – komentář

Na nejlepší bodované pozici soutěž rozjel vítěz druhé letošní soutěže Alejandro Cancio.

Argentinci se už letos pobavili u průjezdů špičkových speciálů WRC v rukou těch nejpovolanějších světových jezdců. O víkendu je pak čekala další tamní soutěž s mezinárodním přesahem, Rally de Catamarca zařazená vedle domácího mistrovství i do jihoamerického CODASUR. Oba úvodní podniky tohoto šampionátu ovládnul Diego Dominguez za volantem Fordu Fiesta R5. Jeho největší soupeř Gustavo Saba úvodní podnik nedokončil a v tom druhém bral body za druhé místo. Tentokrát spolu oba paraguajští jezdci svedli nádherný souboj o každičkou vteřinku. Na konci argentinského podniku se z vítězství o 9,5 sekundy radoval Saba, který tím dal alespoň trochu zapomenout na horší začátek sezóny. Dominguez tentokrát dílčí souboj prohrál, ale v tom dlouhodobém o titul nadále udává tempo. Než se podíváme na dění v rámci argentinského mistrovství, je třeba zmínit ještě jednoho jezdce. Geronimo Padilla totiž do soutěže vstoupil s novinkou ze stáje Baratec, Fordem Fiesta MR poháněným namísto atmosférického motoru Honda o objemu 2,4 litru přeplňovanou jednotkou 1,6. S takovým vozem vyrukují do příští sezóny a očividně se jim hodně povedl. Padilla nejbližšího soupeře s klasickou Fiestou MR bez větších problémů porazil, a to s pěkným náskokem minuty a čtvrt.

Na nejlepší bodované pozici soutěž rozjel vítěz druhé letošní soutěže Alejandro Cancio. Když ale v RZ 4 zlámal u svého Chevroletu Agile MR zavěšení, skvěle rozjetou rally musel předčasně ukončit. Do vedení tento incident vynesl dalšího pilota v Chevroletu Marcose Ligata. Úřadující mistr si nemohl přát lepší rozložení karet před druhým dnem, když si do něho odnášel pěkný náskok 23,3 sekundy na aktuálně druhého muže šampionátu Federica Villagru. Už v první sekci nedělní etapy ovšem u Chevroletu odešel posilovač řízení. Ligato se tak propadnul na třetí místo a jen díky problémům Miguela Baldoniho a jeho Fordu si po RZ 8 udržoval alespoň tuto třetí příčku. Na konto Ligata však následně přibyla penalizace 100 sekund a tím se před něho dostal Augusto D’Agostini za volantem VW Gol Trend MR. David Nalbandian na svého týmového kolegu od Chevroletu v závěru už netlačil a Ligato tak bral body za třetí příčku. Pro druhé vítězství této sezóny si však do cíle dojel Villagra, kterého v druhém dnu nikdo neohrožoval. Pilot Fordu si kromě rekordního sedmého vítězství z Catamarcy odvezl i posun do čela mistrovství.

Výsledky této rally argentinského mistrovství

Stav šampionátu: 1. Villagra 155, 2. Ligato 144, 3. Cancio 113, 4. Baldoni 69, 5. Nalbandian 63, 6. D'Agostini 58

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!