Zklamaný Prokop na Rally Italia Sardegna jedenáctý

Martin Prokop musel ještě před startem své oblíbené Rally Sardegna spolknout hořkou pilulku.

Jediný současný dlouholetý účastník seriálu MS v rally, přímo v její královské kategorii WRC, a pilot s nejlepším výsledkem českého závodníka ve světovém šampionátu Martin Prokop musel ještě před startem své oblíbené Rally Sardegna spolknout hořkou pilulku v podobě pětiminutové penalizace od Mezinárodní Automobilové Federace za nahlášené poškození jedné z plomb na rezervním diferenciálu, který má tým uložen ve svém servisním zázemí. Celou soutěž tak jen dotahoval propastnou ztrátu a hlavou se mu honily myšlenky na odstoupení ze závodu a pošetření závodního speciálu Ford Fiesta RS WRC.

V nedělní, 40 km dlouhé etapě se čtyřmi rychlostními testy, se posádka Prokop / Tománek alespoň posunula ze sobotního třináctého místa těsně za bodovanou první desítku na místo jedenácté. V cíli poslední RZty a celé soutěže potom zazněla z úst českého pilota silná slova v podobně prohlášení o ukončení jeho účinkování v seriálu Mistrovství světa.

Martin Prokop: „Sardinie nás jako každá jiná rally stála obrovské množství sil, času a zejména finančních prostředků. Celou soutěž jsme projeli z obrovským sebezapřením a pocitem křivdy, to zklamání z nesmyslného postihu bylo opravdu silné. Rally je však dá se říci celý můj život a přes to, že se nyní se budeme připravovat na Dakar, rally je pro mě stále disciplína číslo jedna a jsem tělem i duší soutěžák. Až jednou nastoupím do své opravdu poslední soutěže ve WRC, pojedu ji, jak se říká „v obleku“, se vztyčenou hlavou a s úsměvem, ne s nafouklou pusou a hlavou plnou myšlenek na vše ostatní kromě rally. Ano ještě se do šampionátu WRC vrátím, to můžu sobě, svému týmu a hlavně fanouškům slíbit, třeba to bude ještě tento rok, kdo ví. Auto a celý ansámbl okolo máme přeci jen parádně nachystán a secvičen. Teď budeme už jen z principu bojovat s FIA o stažení pětiminutového trestu, který je podle nás neoprávněný a křivdí nám. Chtěl bych poděkovat všem fanouškům, kteří fandí našemu počínání ve WRC a podporují nás i nyní, když nebojujeme jen na trati proti časomíře.“

Manažer Quirin Müller dodává: „FIA by se měla rozhodnout, jestli chce podporovat motorsport nebo úřadovat u stolu a vymýšlet zbytečnosti. Pokud by se měly věci vyvíjet nadále dle toho, kam je nyní nastaveno kormidlo, potom v šampionátu nezůstane nikdo jiný než pár továrních aut. Ano jsme zklamáni, ale ne zlomeni. Jsem přesvědčen, že během týdne dokážeme, že jsme chybu neudělali.“

Komentářů celkem: 39
19. 6. 2016 17:30
0 0
pokud by ta fotka existovala a bylo na ní poškození zřejmé, tak nevidím důvod to nějak dál zkoumat. Na FIA se mi nelíbí spousta věcí, ale že by rozhazovala penále jen tak pro nic za nic, jednoduše nevěřím. Z mýho pohledu neméně smrdí celej ten humbuk kolem toho.
19. 6. 2016 20:37
0 0
Já se s Fazzym ani Milínem nepřu - jen myslím, že 5min. penalizace za nepoužitý díl pro tým, jenž nejede o pódium je prasárna a pokuta, nebo jiné "ty ty ty" by byla úměrná. I v F1 už se udělují tresty trochu uvážlivěji!
Jinak - nevíte někdo, jak taková plomba vypadá? Zamezí jen rozpůlení diferáku, nebo je uvnitř (nevím jak), nebo něco jiného?
19. 6. 2016 21:09
0 0
ano, tohle právě plyne z toho, že nikdo z nás neví jestli je ta penalizace přesně definovaná nebo jí někdo jen vycucal z prstu. Pak by byl samozřejmě vztek na místě. Ale protože to nevíme, tak to ani nevyřešíme.
19. 6. 2016 21:25
0 0
Pánové dle mě FIA silně pochybila a měla by se aspoň omluvit.Výsledky už nezmění to je holý fakt.Ale že Prst je informoval a ten díl neměli ssebou ,to opravdu hraničí s debilitou toho "orgánu".
19. 6. 2016 21:44
0 0
hujer: víš stejný kulový jako my, ale přesto seš si jistej, že FIA pochybila a dokonce by se měla omluvit (k tomu částečně došlo, když Mahonen uznal, že pravidla jsou špatně nastavená pro soukromníky).. Přesně na základě tohodle dochází k nejdelším diskuzím o ničem.. Pokud tady někdo přesně znáte výklad pravidel, stav Prokopovo plomby na diferáku a text onoho emailu, tak už to řekněte, ať mají zdejší soudci konečně něco v ruce.
20. 6. 2016 02:55
0 0
když to shrnu, Prokop je fakt asi první a doufám i poslední jezdec, kterej dostal sankci za (možná) špatnej díl, kterej nebyl na autě ani namontován, a dokonce ani nebyl v místě soutěže, to je fakt rarita
20. 6. 2016 17:29
0 0
Hyundai dostal za 36 gramů na zadních okýnkách auta 50 000 Euro flastr. Co to asi bylo za zvýhodnění v soutěži? Ale je to v pravidlech! Tak ani neceknou. Uznají chybu a hotovo. Poškozená plomba na diferenciálu-kdy je povolenej OMEZENEJ přesně stanovenej počet NÁHRADNÍCH DÍLŮ, zavdává k různejm spekulacím. Podle mě jednoznačně chyba Prokopova týmu! ONI mají vědět, co se smí a nesmí a jaký postihy z toho případně plynou! Leckdo z nás si řekne, proč to vlastně vůbec hlásili? No to je to naše český uvažování. Ale už jenom tenhle sám fakt naznačuje, že asi jen tak o nějakou banalitu nešlo. Pod jiným článkem-o flastru pro Hyundai se někteří rozčilují, že vůbec systém homologací existuje. Že třeba originál zrcátko na Adama stojí 800 Euro. Tak jistě, my jsme národ kutilů. Klidně by tam šlo nacpat kdejaký, žeano. Pak s tím zrcátkem někde někoho nabereš-stát se to může, jseš přece na závodech, tudíž krytej. Pak si toho někdo všimne a šikovnej právník tě svlíkne z trenek, udělá z tebe bezdomovce a před tím tě možná pošle ještě do tepláků. Mě přijde, že lidi tady se nenamáhají zamyslet ani nad nejzákladnějšíma věcma. A využívaj toho potom druhý týpci, kteří by rádi ke korýtkům...
20. 6. 2016 18:20
0 0
i blbýho trkne, že namontovanej díl v rozporu s homologací je něco jinýho, než díl s podezřením na porušenou plombu, kterej se válí v regálu tisíc kiláků daleko, je jinej šálek čaje, blbýho to trkne, ale vyšší level si mele svoji a kydá a kydá a kydá...
20. 6. 2016 19:01
0 0
Kraviny podle toho, jak se ti to hodí, meleš sám. Podezření na šachy s náhradníma dílama-a myslím, že v tom je ten problém, jsou vážnej přestupek. Latvala kvůli pentli na následující rally za počet náhradních dílů loni raději odstoupil z klasifikace Švédský rally. Rozhodnutí mu usnadnilo, že ji měl blbě odjetou. Takže ona to zas taková banalita nejni. A proč to nahlásili před soutěží a ne až po soutěži? Nikdo by jim nedokázal, že se to stalo až po Sardinii! Myslím, že by tu pentli stejně dostali-právě na následující rally. Ale rád si počkám, jak celá tahle story dopadne. Teda. jestli se to vůbec dozvíme! Chytrolíne
20. 6. 2016 19:13
0 0
podezření není důkaz, říká nejen chytrolín, ale i ten, kdo má kapánek právního vědomí smajlík
20. 6. 2016 19:24
0 0
Když šlo o ho..., tak ze zeptej Martina, co zmatkovali a posílali to před Sardošou? Pak to sem laskavě napiš, ju.
20. 6. 2016 19:50
0 0
Zdá se mi MILÍNE že jen pochlebuješ vyššímu "orgánu".Bylo jasně řečeno že asi mají porušenou plombu,čili nahlásili problém,ale ten díl na Sardošce nebyl a čučel v Česku!A nikdo "kompetentní z FIA" nebyl schopen to prošetřit a vyřešit.Proto si myslím že ta 5min penalka vůbec neměla být udělena.
21. 6. 2016 00:10
0 0
Chlapci zbytečně se zase začínáte urážet.. Novej: Uvažuješ naprosto logicky a bylo by to hrozně fajn, kdyby to tak bylo. Ale v mnoha předpisech, které platí, bys logiku hledal marně. Takže TŘEBA máme stanovenej počet určitých dílů, na který se nesmí sahnout. Proto tam ty plomby sou. A TŘEBA je v předpisech dáno, že na ty díly se nesmí sáhnou ať už jsou v autě nebo jako náhradní někde na Marsu. A pokud se ukáže, že nějaká plomba někde, je NĚJAK poškozená, což způsobuje podezření, že se s dílem manipulovalo, TŘEBA z toho plyne nějaká penalizace. Je to klidně stupidní, debilní, můžem na to nadávat, můžem brečet, ale pokud to platí, tak se nedá nic dělat. A nevěřím tomu, že tým nahlásil jen suchou větou "pravděpodobné poškození", aniž by to poškození nějak dál specifikoval nebo zdokumentoval. A pokud to udělal a stačilo to na to, aby mohl kompetentní člověk rozhodnout, že to poškození tam je, tak není co dál řešit.. V tomhle by udělal jasno jenom Martin sám. A jestli se žádnej takovej předpis nevztahuje na díly, který nejsou použitý v autě, pak to mohl Martin dávno říct a bylo by jasný hned u koho je chyba.
21. 6. 2016 16:45 Upraveno 16:46
0 0
Mě by spíš zajímalo, proč Hyundai stejně jako Prokop nedostal 5 min penalizaci ? Kdyby dostali "pentli", tak by asi výsledky vypadaly jinak... přijít o 1. a 4. místo by asi byl větší trest, než pokuta 50000,- €, to pro ně nic není. Navíc, oni měli ty díly na autech použité, ne ve skladu...
21. 6. 2016 19:34
0 0
Proč, no protože nehomologovanej díl je něco jinýho, než "pravděpodobná" manipulace s náhradními díly. Jablka nejsou hrušky. A divím se, že takovej odborník novej řády nemá v malíčku. Hujerů, možná si vzpomeneš, že když Prokop loni přitáhl Toyotu, ty sis do něj nějak rejpl. odepsal jsem ti, aby mu offroady nezachutnaly natolik, že z WRC vyskočí dřív, než bychom čekali. Ryc pic bum a je to tady. A ještě : bodovat v současnosti je pro Martina nekonečně těžký. Je tam poctivejch 12 továrníků. Příští rok přijde Toyota, Citroen opráší zašlou slávu... Pro soukromníka prakticky nulová šance. A pro zábavu už si toho v klasický rally Martin užil dost. Však i někteří z těch jeho bývalých potencionálních soupeřů ve WRC-soukromníků(pracháčů), už dávno jezdí pro zábavu-třeba zrovna ten Dakar a třeba s kamionem.Jak už někdo psal, auta půjdou z baráku, co nejdřív, dokud jich nebude na trhu přetlak a bude o ně zájem? To samý udělal Ášín. A dodám, že originál zaplombovanej diferák má určitě větší cenu, než rozpečetěnej... Jen jim, klukům, možná nedošlo, že z toho bude takovej mazec...smajlík
21. 6. 2016 20:04
0 0
http://www.rally-mania.cz/news.php?id=17243 Myslím, že je to jasný... To je z toho, že nemám čas chodit jinam, nebo alespoň na "naše" Fórum.smajlík
21. 6. 2016 20:56
0 0
Původně napsal milín60
http://www.rally-mania.cz/news.php?id=17243 Myslím, že je to jasný... To je z toho, že nemám čas chodit jinam, nebo alespoň na "naše" Fórum.

Pane vždyť ten článek je už historie měsíc stará.Asi budeš muset se častěji aktualizovat.
23. 6. 2016 02:01
0 0
To máš pravdu. Toto je taky zajímavej článek, hlavně ten jeho závěr. http://www.rally-mania.cz/news.php?id=17331&startpos=20 smajlík
27. 6. 2016 11:30
0 0
tak milý milíne, šachy s dílama, kterých jsi měl plnou pusu, se asi nekonaly, FIA penalizaci odvolala
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!