Jarmo Mahonen nadále koumá nad startovním pořadím
Jednou z nejčastěji skloňovaných věcí při letošních soutěžích mistrovství světa je startovní pořadí do jednotlivých etap, protože vedoucí muž šampionátu Sébastien Ogier čistí trať v první a druhé etapě a je z toho notně nešťasten. Od února navíc nevyhrál ani jednu ze čtyř následujících soutěží, když se vždy radovali jezdci startující později – nejvýše to byl Hayden Paddon, který byl v Argentině pátý na trati a naopak Kris Meeke v Portugalsku startoval až jako třináctý. Z toho důvodu se řeší, co vymyslet pro příští rok a ředitel MS Jarmo Mahonen vede rozhovory s jednotlivými aktéry a snaží se přijít na něco, co by uspokojilo co nejvíce jezdců a týmů. Jelikož je však tento úkol větší než čekal, dodává, že dříve jak v září s řešením nepřijde.
… na Sardinii se radoval Thierry Neuville, jenž byl na trati jako osmý
S jezdci i týmy se Jarmo Mahonen potkal minulý týden na Sardinii a stejně tak hodlá učinit i v Polsku a tou dobou by chtěl mít první nástřel toho, jak to bude příští rok. "Bavím se o tom se Sébastienem, bavím se prostě s každým, hodnotíme úplně všechno. Týmům jsem řekl, že chci mít vyřešeno do srpna, aby se vše stihlo do zářijového zasedání Světové rady motorsportu," říká serveru autosport.com Jarmo Mahonen a dodává, že nyní nepřeferuje žádné řešení a je otevřen všem návrhům.
Jak uvádějí zdroje autosportu, jedním z debatovaných řešení je návrat k formátu kdy lídr MS čistí první den a pak se jede podle obráceného pořadí. Druhou možností je návrat dalšího z v minulosti užívaného pravidla – a to kvalifikace. Co však dostane přednost, ukáže nejdříve Polsko, ale jak se nechal slyšet Yves Matton, tato jednání by měla zůstat mimo zájem médií: "Diskuzi o startovním pořadí jsem nakloněn, ale musí se jednat o soukromé rozhovory bez médií. Máme nápady ode všech a je okolo nich velké haló, takže teď si chci sednout s šéfy týmů a jezdci, přijít s návrhem a ten zaslat FIA. A tohle je lepší řešit v soukromí. Jednu věc ale řeknu. Až se zavede nové pravidlo, tak by mělo zůstat platit, protože není dobré jej každý druhý rok měnit."
A proč by měl čistit již od prvního dne a nemohlo by se obrácené pořadí dle tabulky MS jet již od prvního dne? Kvalifikace umožní výběr pořadí. Ale je neobjektivní, protože nebere v potaz momentální dílčí výpadek jezdce.
Protože by nejlepší měl ještě k tomu výhodu. Byla by to nuda.
Když se podíváte na výsledkovou tabulku a sledujete li rally pravidelně, tak vám dojde, že jedinej problém je v Ogierovi. je prostě moc dobrý. ostatní jsou vyrovnaně stejní, ale pokud jeden jezdec takto odskakuje, tak tady vždy bude tenhle problém.
Já bych pořadí první den dal podle pořadí v šampionátu a v dalších dnech podle pořadí v soutěži, ale ne obráceně, prostě nejrychlejší by jel první a tak dál...
To už tady bylo a jezdci úmyslně zpomalovali, aby další den nemuseli čistit...
Tak bez splitů v autech by to byla trochu jiná káva, obzvlášť když se v neděli už moc nejede. Ale jinak je to pravda no. Ta chyba je hlavně v Ogierovi, nadneseně řečeno.
Ano. Nejlepší řešení, ale pouze v momentě, kdy je rz bez diváků. Jinak 3 km před cílem rz budou postávat šaškové se sluchátkama a stopkama a budou nezdce "korygovat"...