18. 6. 2016 10:30 − 2474× − 0

Další ohlasy z cíle úvodní etapy

První etapa neznamenala jen boje na čele výsledkové listiny, ale také v jednotlivých kategoriích a objemových třídách.

První etapa XII. ročníku AGROTEC PETRONAS Syntium rally neznamenala jen boje na čele výsledkové listiny, ale také v jednotlivých kategoriích a objemových třídách. Níže jsme zaznamenali ohlasy dalších účastníků třetího klání MČR.

Michal Ernst, spolujezdec Jana Dohnala (st. č. 7): „Některé rychlostky byly přece jen více klouzavější než jsme čekali, proto jsme do toho zvolili více rozumu a jeli opatrnější tempo. Přece jen už nejsme nejmladší (smích). Prostě dvě erzety nebyly zcela podle představ, třetí nám naopak šla, tak uvidíme, jak to bude druhý den. Do cíle je totiž ještě daleko.“

Karel Trněný (st. č. 9): „Je to strašně těžký závod. Jedeme tady po mnoha letech a je to hrozně znát. Loni jsme tady sice trénovali, ale nepodařilo se nám soutěž absolvovat, což je velký handicap. Ŕíkal jsem to klukům ze Slovenska už před závodem, jak je to tady neskutečně těžké a záludné, teď už všichni vidí, jaké je to ve skutečnosti. Hustopeče byly a jsou jedna z nejtěžších soutěží. Obrovskou výhradu mám je ke stavbě retardérů. S velkým autem je problém je projet, ´spojkujeme´, jdeme zbytečně do techniky, abychom se tam nějak protáhli. Vím, že se musí snižovat průměry a mám pro to naprosté pochopení. Klidně ať je i více retardérů, ale ať jsou průjezdné, nic jiného touto kritikou nesleduji. Připadám si tam často jak v autoškole.“

Martin Koči (st. č. 16 – 1. místo 2WD): „Je to tady v Hustopečích hodně náročné. Nečekal jsem, že ten grip bude tak proměnlivý. Někdo to drží, jinde zase nedrží, v tréninku to bylo nesmírně těžké odhadovat. Se svou jízdou jsem tak nebyl úplně spokojený. V každém případě je znát, že místní tratě neznáme, a domácí střelci to tady znají. My jedeme jen na rozpis, který je však parádní a v autě máme super pocity. Zrádné jsou na asfaltových kolech i šotolinové úseky. Málokdy se s něčím takovým potkáváme. A tak hned na první šotolině jsem zjistil, že na brzdách auto zdechá, pak jsem si na to musel dávat velký pozor.“

Martin Březík (st. č. 18 – 1. místo tř. 3): „Největším naším problémem bylo zapadající slunko a následně prach, když jsme jeli jen minutu za autem před námi. Nebylo to nic příjemného, nicméně jsme v cíli, a navíc, když teď Venca Kopáček udělal nějakou chybu v lese, vedeme. Ale vypadalo to, že jsou ok, už byli venku z auta, a tak jsme jeli hned dál.“

Ondřej Bisaha (st. č. 23): „Já ani výsledky moc nesleduju, nejsem totiž spokojený s autem. Je na něm špatná geometrie, a to teď nemůžeme změnit. Nemáme ani podložky pod tlumiče, aby se spravily odklony, takže auto nezatáčí a musím to tam posílat „ručkou“, což není styl, který bych uměl. Kupodivu je to výsledkově dobré, ale to je asi znalostí tratě. Dařilo se nám v noci – jeli jsme pořádně stejně, ale myslím si, že ostatní posádky zpomalily, a tím jsme smazali deficit, který máme.“

Jaroslav Pešl (st. č. 27): „Bohužel jsme se v noční sekci nevyvarovali dvou chyb, když na vině byl zvířený prach, nic jsme neviděli. Nechali jsme tam v součtu cca 20-25 vteřin. Ale auto je celé, a jsme rádi, že jsme tady, navíc druzí v enkách, když to Venda zahodil do lesa.“

Filip Mareš (st. č. 35): „Z mého pohledu panuje spokojenost jen s druhou sekcí. V první to nebylo optimální, navíc jsem musel v diváckém místě v obci Diváky (RZ3 (2)) couvat. V první sekci se navíc hodně prášilo, navíc když zapadalo slunce, na řadě míst nebylo vidět na metr. Čekal jsem to podobné i v noci, ale tam to bylo kupodivu lepší. Ale asi to měli všichni stejné, takže to není žádná výmluva. Celkově se jede strašně rychle, a tak se na to jdeme dobře vyspat, protože je stále ještě o co bojovat.“

Patrik Rujbr (st. č. 32): „V servisu po RZ3 jsme vyměnili čerpadlo a teď poslední už jsme si pořádně užili, až jsme se trochu nabáli (smích). Ale osobně nejsem úplně zastáncem šotoliny na tratích. Jedete po tmě, v prachu, není vidět na krok. Nechápu pointu tohoto závodění.“

Martin Rada (st. č. 76): „Souboj s Vaškem Stejskalem je zase na ostří nože. Jede se opravdu na limitu. Hned na prvním testu jsme na jednom horizontu brutálně skončili, naštěstí alfa to ustála. Ale v noci přišel jeden výlet z trati, kde jsme nechali nějaké vteřiny. K dobru tak máme do soboty jen 4,3 vteřiny.“

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama