Rallyový víkend snů: Škoda slaví i v Austrálii

Nejprve triumf na Rally Hustopeče v Česku, pak dvojité vítězství na Rally Queensland v Austrálii.

› Druhé dvojité vítězství značky ŠKODA ve FIA Asijsko-pacifickém mistrovství (APRC): Gaurav Gill/Glenn Macneall zvítězili za těch nejtěžších podmínek před posádkou Fabian Kreim/Frank Christian
› Rally Queensland a Rally Hustopeče: dva triumfy značky ŠKODA, vzdálené od sebe 15 500 km
› Michal Hrabánek: „Tento rallyový víkend je důvodem k hrdosti“

Imbil/Austrálie, 19. června 2016 – Nejprve triumf na Rally Hustopeče v Česku, pak dvojité vítězství na Rally Queensland v Austrálii – ŠKODA zažila rallyový víkend snů. Navzdory těm nejtěžším podmínkám na trati získaly posádky Gaurav Gill/Glenn Macneall a Fabian Kreim/Frank Christian pro značku během druhého dílu FIA Asijsko-pacifického šampionátu v rally (APRC) první dvě místa, stejně jako v úvodním podniku na Novém Zélandu. Den předtím dovršila tovární posádka ŠKODA Jan Kopecký/Pavel Dresler v 15 500 km vzdálených Hustopečích vítězný hattrick v letošním českém mistrovství v rally (MČR).

„Tento rallyový víkend je důvodem k hrdosti. V Austrálii jsme triumfovali na zablácených šotolinových tratích, v Česku na asfaltu. To ukazuje, že jezdci značky ŠKODA, týmy ŠKODA i vůz ŠKODA FABIA R5 jsou schopni čelit nejrůznějším výzvám,“ bilancoval Michal Hrabánek. Šéf ŠKODA Motorsportu pochválil soustředěný výkon jezdců týmu ŠKODA MRF v Austrálii: „Fabian Kreim udělal při své druhé rally na šotolině další pokroky a i přes déšť udržel na kluzkých tratích nervy na uzdě. Gratulace patří Gauravu Gillovi, který zajel druhé vítězství v sezóně.“

Jezdci museli při rally podél Sunshine Coast bojovat s tratěmi, které byly po silných deštích rozbahněné. V neděli musely být dokonce čtyři rychlostní zkoušky úplně zrušeny, protože tratě nebyly sjízdné. „To má být Sunshine Coast? Déšť a bláto moji druhou rally na šotolině ještě více ztížily, kromě toho jsme tratě neznali. Proto jsem z druhého místa v APRC více než šťastný,“ komentoval to Kreim. 23letý jezdec, který jezdí rally teprve od roku 2013, za sebou na těchto tratích úspěšně udržoval zkušené jezdce, jako například Novozélanďana Michaela Younga.

Na čele ovšem osaměle kroužil zkušený jezdec značky ŠKODA Gaurav Gill s vozem FABIA R5. Tento 34letý pilot se na čele usadil již na první rychlostní zkoušce a svůj náskok plynule zvyšoval. Na konci se Ind radoval, stejně jako v úvodním podniku na Novém Zélandu, ze suverénního vítězství. Byl to ostatně pátý triumf značky ŠKODA v klasifikaci APRC na Rally Queensland v Austrálii po sobě. V r. 2012 zde Australan Chris Atkinson poprvé triumfoval s vozem FABIA SUPER 2000, který v následujících letech nenašel přemožitele. V r. 2013 vyhrál Fin Esapekka Lappi, v r. 2014 dojel na prvním místě Jan Kopecký a v loňském roce zvítězil Švéd Pontus Tidemand. Takže všichni tři současní tovární jezdci týmu ŠKODA Motorsport již v Austrálii zvítězili.

Značka ŠKODA má rovněž velkou šanci na zisk pátého titulu v APRC po sobě – své vedení v klasifikaci značek dále zvýšila. Také v celkové klasifikaci jezdců si vedoucí jezdci Gill a Fabian Kreim po dvou podnicích sezóny ze šesti již vybudovali solidní náskok na své pronásledovatele. „Mým cílem je po roce 2013 znovu získat titul. Úspěch v Austrálii byl proto důležitým krokem. Neuvěřitelně to klouzalo, ale našli jsme ten správný rytmus a náš vůz ŠKODA FABIA R5, rychlý a spolehlivý i za těchto extrémních podmínek, jsme bezpečně dovedli do cíle.“

Následující zastávkou APRC je ve dnech 6. a 7. srpna Čína. Fabian Kreim bude mít ale do té doby ještě plné ruce práce – již v pátek a v sobotu opět startuje v rámci německého mistrovství v rally na Rally Stemweder Berg a o týden později na Rally Bohemia v českém mistrovství v rally. 2. a 3. července se domácího podniku značky ŠKODA zúčastní také vítězná posádka tohoto víkendu, Jan Kopecký/Pavel Dresler.

Číslo pro Rally Queensland: 13

Tým ŠKODA MRF byl s oběma vozy Fabia R5 v klasifikaci APRC na Rally Queensland s nejrychlejšími časy na všech 13 rychlostních zkouškách jasná jednička. Gaurav Gill vyhrál všech osm rychlostních zkoušek v sobotu a celkem byl nejrychlejší jedenáctkrát. Fabianu Kreimovi se podařilo být na prvním místě v APRC dvakrát. Původně bylo plánováno 16 rychlostních zkoušek, ale kvůli silným dešťům musely být čtyři z nedělního odpoledne zrušené. Takže se jela pouze jedna, zkrácená na 1,20 km.

Komentářů celkem: 6
19. 6. 2016 14:00
0 0
tak ještě aby ti chudáci nevyhráli jako polotovární tým smajlík dyť týpek s produkčním autem o moc nezaostal, Škoda je fakt vtipná stejně jako její tiskovky, stačí jim tu dojet a vyhrajou, ať jde Kreim do WRC2 když je to tak němcema protěžovanej talent kvůli kterýmu skončil suprovej Wiegand, dostal by tam od Suninena, Kruudy a podobných 5 minut ani by nemrknul smajlíksmajlík
19. 6. 2016 17:11
0 0
To by nebylo, aby se nenašel alespoň jeden rejpal zase. Nicméně, co se týče Wieganda, tak další ne-podpora od Š-D byla prezentovaná tak, že oni se soustředí na německý mistrovství a tím pádem už nemají jak přispět k dalšímu Wiegandovu růstu. Toho kluka je mi líto, byl dobrej a mohl se zlepšovat. Čert ví, proč ho odřízli.
19. 6. 2016 18:10
0 0
Wiegand byl sice sympaťák, ale jeho progres nebyl takový, aby ho to udrželo v továrním týmu. Ale ani u Kreima si tím nejsem moc jistý, několik let se čekat nedá.
19. 6. 2016 19:16
0 0
To je všechno jak si řekne VW, ale moc jejich plán nechápu. Nejprv to byl Gassner, po něm Wiegand a teď Kreim, kterej pokud neudělá někde titul, tak za rok taky konec podpory? Sepík byl aspoň vicemistr ERC.
21. 6. 2016 19:53
0 0
Nemyslím, že Seppík rostl pomalu. Já mu hodně věřil. Byl mlaďounkej. Jezdil jako junior enduro-dokonce vyhrál Šestidenní v týmu Německa, než přesedlal na auta. To samý Mikkelsen-jako junior reprezentoval Norsko v motokrosu a navíc i ve sjezdovým lyžování. Ta všestranná průprava-cit pro rychlost, cit pro balanc, vnímání svýho těla i stroje pod sebou, orientace v prostoru, rychlý reakce oproti nám "obyčejnejm"-já na tohle hodně věřím. I Loebovi ty roky gymnastiky určitě hodně pomohly.podobným způsobem! Seppa je škoda. Ale možná je důvod úplně někde jinde. Třeba studuje, nebo ho naplňuje něco jinýho-to se přeci stává-a rally si zajede jen občas pro zábavu. Kdopak ví?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!