--> -->
19. 6. 2016 23:04 − 1085× − 0 0

Rocky Mountain Rally – komentář

O prvním červnovém víkendu skončila čtyřměsíční pauza oddělující první kanadský podnik od zbylé šestice.

O prvním červnovém víkendu skončila čtyřměsíční pauza oddělující první kanadský podnik od zbylé šestice. V podstatě teprve teď se tamní šampionát dostává do pořádných otáček. Na výhodnou druhou pozici v kalendáři se z listopadového termínu vrátila Rocky Mountain Rally a to se pozitivně projevilo na počtu startujících posádek. Namísto dvaadvaceti aut jako vloni se jich na startovní rampu v Invermere postavil rekordní počet pětatřiceti. V netradiční pozici lídra mistrovství se na nádherné šotolinové tratě vydal Maxime Labrie se svým postarším Subaru Impreza WRX. K senzačnímu vítězství v Rallye Perce-Niege mu hlavní měrou dopomohly problémy největších favoritů. Úřadující multišampión Antoin L’Estage se do cíle kvůli problémům s motorem svého Subaru vůbec nedostal. Předčasný konec, a to zaparkováním své nové Imprezy do sněhové bariéry, hodně zkazil náladu Alexandru Bélandovi.

Jak se za poslední roky u vybraných soutěží konajících se na západním pobřeží Kanady stalo zvykem, na trati se objevilo i Mini WRC. Joël Levac s ním vloni vyhrál Rallye Défi a i do letošní Rocky Mountain Rally vstoupil výborným časem pomalejším jen o dvě desetinky v porovnání s L’Estagem. S tratěmi v okolí Invermere nemá pilot Mini moc zkušeností, když se na nich naposledy objevil před dvanácti lety, ale i tak se snažil držet v závěsu za úřadujícím mistrem. Kvůli chybě v rozpisu ovšem Levac v pátém testu vyjel z trati a narazil do stromu. Dál už se bohužel pokračovat nedalo. Úvodní etapu bohužel nedokončil ani Béland, jelikož ho už od začátku trápily porouchané transmise. Druhý den se pilot opraveného Subaru vrátil do hry, zaznamenal dva třetí nejrychlejší časy, ale v celkovém pořadí se nedostal výše než na jedenácté místo.

Zajímavý souboj se až do konce soutěže odehrával o nejnižší pódiový stupínek. Po odstoupení Levaca se na toto místo dostal lídr mistrovství Labrie, ale hned záhy se přes něho přehnali Brandon Semenuk se Subaru a Hardy Schmidtke za volantem Mitsubishi. Semenuk se starším a slabším vozem musel jet na úplné hraně a využívat hlavně početná klesání. Ve stoupáních naopak získával čas Schmidtke a od osmého testu to byl právě on, kdo držel třetí místo ve svých rukou. Před závěrečnou zkouškou už měl k dobru slušných dvacet vteřin, ale i přesto v úplném závěru chyboval a po havárii musel odstoupit. Na poslední chvíli tak na bednu vystoupal Semenuk. O příčku výše se umístil Boris Djordjevic pilotující někdejší mistrovské Mitsubishi Lancer EVO X po L’Estagovi. Další mistrovské auto se umístilo i na nejvyšším stupínku a za jeho volantem neseděl nikdo jiný než samotný mistr. L’Estage odstoupením Levaca ztratil jediného potenciálního soupeře a nikým neohrožován dokráčel za suverénním vítězstvím, v kanadském mistrovství rekordním 44. V čele šampionátu se však díky bodům za čtvrté místo udržel Labrie. Zajímavý comeback se odehrál v kategorii dvoukolek, kam se po pěti letech vrátil Jan Zedril a se svým tradičním Mitsubishi tuto kategorii ovládnul.

Konečné výsledky soutěže kanadského mistrovství

Stav šampionátu: 1. Labrie 34, 2. L’Estage 23, 3. Van der Poel 20, 4. Besner a Djordjevic 17, 6. Nickel, Losier a Semenuk 14

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->