Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
21. 6. 2016 22:03 − 2797× − 0

Michel Nandan: Ypres bude důležitý víkend

Na Ypres rally v Belgii se o tomto víkendu představí nový přírůstek do rodiny vozů R5.

Při dalším podniku mistrovství Evropy, kterým bude již tento víkend belgická Ypres rally, se v roli předjezdce představí Hyundai i20 R5 s Kevinem Abbringem za volantem, jenž tak splní loňský slib, že se na soutěž vrátí s korejským vozem. To se tedy povede a šéf Hyundai motorsportu Michel Nandan odpověděl před startem na několik otázek, které se týkají důvodů volby právě této soutěže, očekávání od vozu, průběhu testování a dalšího.

Ypres rally bude prvním veřejným představením vozu. Jak důležitá je tato soutěž?

První veřejný start auta na rychlostních zkouškách, před zraky fanoušků a našich budoucích zákazníků je významný sám o sobě, ale Ypres mají význam také pro Hyundai motorsport. Naše účast na této soutěži je mimo WRC program, který byl hlavní týmovou náplní poslední čtyři roky. Na Ypres rally se však soustředíme na i20 R5, naše první auto postavené pro klientský sport. Pro společnost je to velmi významný projekt nikoli jenom kvůli tomu, že vůz ji bude reprezentovat u zákazníků, ale také se značka Hyundai dostane do pozornosti více fanoušků motorsportu. S novým autem dokážeme pozvednout laťku inženýrských schopností značky tím, že se budeme účastnit nových šampionátů, startovat v nových zemích a před novými fanoušky.

Proč byla zvolena právě Ypres rally?

Je pro to několik důvodů, protože Ypres rally znamená pro projekt i20 R5 několik cílů. Evropský šampionát je klíčovým mistrovstvím pro vozy R5 a Ypres rally je jednou z nejvýznamnějších soutěží v kalendáři. Je to slavná soutěž, která vždy láká obrovskou konkurenci, velký mezinárodní zájem, takže jde o ideální místo pro první představení auta. Do projektu i20 R5 jsme toho dali hodně, ale potenciální zákazníci chtějí vidět, jak si auto vede na skutečné soutěži. Na Ypres rally poprvé pojedeme po stejných zkouškách jako naši budoucí soupeři, takže lidé nás budou moci začít porovnávat s polem ERC. Budou moci vidět výsledek práce, kterou jsme v tomto projektu odvedli, ale nesmíme zapomínat, že Ypres budou stále jen fází ve vývoji vozu.

Jak belgický start zapadá do vývojového programu nové i20 R5?

S prvním startem před veřejností vstupuje vývoj i20 R5 do závěrečných fází. Soutěžní víkend je stěžejní pro oddělení klientského sportu, ale zároveň jej bereme jako další možnost k testování auta. Ypreské zkoušky jsou jedinečné, velmi rychlé, velmi úzké, ale současně náročné na brzdy. Kvůli nárokům klientů v kategorii R5 je důležité, aby naše auto bylo konkurenceschopné na široké škále cest a povrchů. To byl ostatně jeden z cílů při vývoji. Kilometry najeté při Ypres rally nám dají další poznatky o autě. Po soutěži jsou pak naplánovány další testy, jelikož chceme získat co nejvíce z času, který nám zbývá do plánovaného data homologace.

Časový rozvrh byl docela napnutý. Dělalo vám to při práci na vývoji vozu starosti?

Když jsme chystali časový plán zákaznického programu, tak jsme věděli, že to bude těžké. Dostat se od vzniku projektu k prvnímu veřejnému startu v průběhu devíti měsíců je opravdu náročné a o to víc, když jde o přípravu auta do tak nabité kategorie jako je R5. Někdy napnutý časový rozvrh znamenal, že jsme v našich plánech museli být flexibilní, což nám umožnilo nejefektivnější využití dostupného času ať už to bylo při testech auta nebo při samotném vývoji a návrhu vozu v našem sídle v Alzenau.

Jste spokojení s množstvím kilometrů, které i20 R5 při testech najela?

Doposud jsme s i20 R5 najezdili více jak 3 tisíce kilometrů na obou površích, tedy jak na asfaltu, tak na šotolině. Jako tým jsme tam, kam jsme se chtěli dostat v této fázi vývoje. V prvotních testech jsme se zaměřili na spolehlivost vozu a později se přesunuli na jeho chování a řízení. Při tomto dokázal náš testman Kevin Abbring využít zkušeností, které má z dalšími vozy R5.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama